Wie heeft er weleens via Indeed gesolliciteerd? Dan stuur je je cv + een motivatie en Indeed stuurt dat dan door?
Ja dat klopt. Toevallig heb ik zelf ook een vacature via Indeed, krijg deze mails doorgestuurd en kan via Indeed ook reageren op sollicitanten.
Oké bedankt. Hoe ziet het eruit als je een reactie binnenkrijgt? Zie je dan het CV van degene die gesolliciteerd heeft? Want je kunt wel een CV uploaden maar geen uitgebreide motivatiebrief. De motivatie type je dan in een reactieveld als sollicitant. Hoe komt dat bij werkgevers binnen?
Ja, jouw CV is dan in een bijlage te zien. Zo krijg ik het binnen: xx. heeft op uw vacature gesolliciteerd: xxx in xx Bekijken op Indeed Sollicitatiegesprek inplannen - Kandidaat afwijzen Beantwoord deze e-mail om contact op te nemen met de kandidaat. Begeleidende brief xx B.V. t.a.v. xx Adres Postcode+plaats vacature Plaats, datum Geachte mevrouw xx teksttekstteksttekst. Met vriendelijke groet,
Ik zag later dezelfde vacature ook op de site van het betreffende bedrijf staan, zal ik daar ook reageren, of zal via Indeed voldoende zijn?
Wanneer het e-mail adres goed is ingevuld bij Indeed komt jouw sollicitatie bij hun binnen, wellicht zou je na een week (wanneer je nog niets hebt vernomen) jouw sollicitatie ook direct naar hun kunnen versturen. Vaak geven bedrijven een bevestiging wanneer ze jouw sollicitatie hebben ontvangen, vind ik persoonlijk ook altijd prettig.