Wat kan het leven soms hard zijn...

Discussie in 'De lounge' gestart door Lucia, 13 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hallo dames,

ik wil even van me afschrijven omdat ik ontzettend met m'n stiefdochtertje (11) inzit...

Ze heeft al zoveel meegemaakt...scheiding van haar ouders, mama en papa allebei een nieuwe partner, verhuizingen (nieuwe school, nieuwe vriendjes maken...), zusje verloren (aan het einde van de zwangerschap van haar mama, ze keer er zo naar uit...), grootvader verloren(vader van mijn vriend), kortgeleden fysiek gepest op school door een jongen en hierdoor eetproblemen ontwikkeld (die zijn gelukkig opgelost!) en een aantal weken terug de vriend van haar grootmoeder verloren aan leukemie, die ook een soort grootvader voor haar was...

En nu ligt haar laatste grootvader (vader van haar mama) in het ziekenhuis, op de intensive care.:( Hij heeft kanker, maar we hadden een tijdje niks gehoord dus dachten dat het wel goed aan het komen was zeg maar...nu vrezen we het tegendeel.:(
    Ik heb nooit veel met de beste man gehad, maar vind het zo erg voor haar.:( Ze is zo verschrikkelijk sterk en veert altijd weer terug, maar hoeveel kan een mens hebben?:( En dan zo'n meiske...
    M'n vriend is nu met haar naar haar mama...ik hoop dat ze een manier vindt om dit te verwerken...

Sorry voor het trieste verhaal, maar ik moest het even kwijt.:(

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ach de arme meid...Hoeveel kun je in zo'n kort leventje al op je bord krijgen zeg!
    Meid ik denk niet dat je veel kunt doen, behalve haar vertellen dat je er voor haar bent als ze wil praten/huilen/schreeuwen

3. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Das inderdaad niet niks voor zo'n jong meisje, jeetje zeg.:(
    Heel veel sterkte en wat een lief dat je je zo om haar denkt.:)

4. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    idd soms vraag je je ook af, waarom 1iemand zoveel voor zijn of haar kiezen moet krijgen! Echt oneerlijk.

Zo te lezen zijn jullie er wel voor haar en dat zal ze heel fijn vinden. Hoop dat ze het allemaal een plekje kan gaan geven voor zover kan.

Dikke knuf voor jullie allemaal!!

5. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Thanx lieve meiden!
    En als iemand nog tips heeft hoe ik haar kan helpen...

6. Chai

Chai Niet meer actief

Afleiding is altijd een goed hulpmiddel bij nare situaties voor een kind. Misschien leuk gaan kleien of tekenen samen ofzo.

Sterkte met de situatie.

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Getver wat een narigheid voor zo'n meid zeg!

Ik denk dat je niet tveel gekke dingen moet gaan doen met haar...maar idd wat afleiding.
    Of gewoon even lekker op de bank zitten en een arm om haar heen slaan (als ze nog wel van het knuffelen is dan ;))

Arme meid!

8. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Wat verschrikkelijk zeg.

Ze zeggen wel eens 'elk huis heeft zijn kruisje', maar sommige huisjes hebben heel veel kruisjes.

Een kind kan heel veerkrachtig zijn, dat blijkt maar weer.

Wees er gewoon voor het meisje. Dat ze haar verhaal kwijt kan als ze dat wil. Ze heeft het nodig.

En geen sorry, het is toch ook een nare situatie, dat wil je gewoon even delen.

9. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Sterkte voor je stiefdochtertje. Ze komt er helaas op deze leeftijd al achter hoe rot het leven soms is.

Weer er maar lekker voor haar., .En idd wat voorgangers ook zijden knuffel als ze dat nog wil of neem haar even mee uit iets voor een meisje van 11 kan ze even weer gewoon kind zijn. Bio.s bv. Of een dvd huren. En als ze wil huilen laten huilen.

Sterkte.:(

10. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    :( die arme meid. 11 jaar oud en dan al zoveel ellende om zich heen gehad.

Ik denk dat je er juist niet teveel boven op moet zitten. Laat zien dat je er voor haar bent, dan ze alles kan en mag zeggen. probeer haar vooral haar zelf te laten zijn.

Sterkte voor jullie.

11. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat sneu voor zon meissie zeg :( zal wel veel indruk op haar maken allemaal.. Oh zou dr nu zo een hele dikke knuff willen geven!

Hoop dat er binnenkort mooiere tijden aan komen voor haar, want dat heeft ze nu wel dubbel en dwars verdient!

volgensmij is je vriend een super lieve papa voor haar als ik dat zo lees, dus veel aandacht geven want dat heeft ze hard nodig. Hoop dat ze er snel weer bovenop komt.

12. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ach wat een ellende allemaal. en zo jong nog... hoop dat het zonnetje weer voor haar gaat schijnen

13. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Thx meiden jullie zijn lief!

De kanker bij haar grootvader is allemaal uitgezaaid, hij krijgt nu de zwaarste AB, maar als die niet aanslaat...(weet er niet alles van hoor, ben niet zo thuis in die medische dingen, maar het zit in z'n longen in elk geval)
    Sowieso als hij hier doorkomt heeft hij nog maar enkele maanden :(

Hij heeft ook van de euthanasist (ofzo) een DNR (mag niet reanimeren) gekregen, dus het is echt zeer ernstig...

Papa en dochterlief zijn nu thuis, ze lijkt het niet echt te beseffen (logisch ook), en is nu een spelletje aan het doen.(DS)

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Dikke knuffel voor dit jonge meisje!! Elk kind heeft wat anders nodig in zo'n situatie, de ene wil erover praten, huilen en gillen, de andere wil het liefste wat leuks doen... Ik heb 3 neefjes en 2 nichtjes die pasgeleden hun mama verloren hebben ( Mijn schoonzus ) en die gaan bv graag zwemmen met een van de schoonzussen, de jongens gaan mee vissen met een zwagertje, uit logeren maar ook gewoon over de situatie kunnen en mogen praten... Vraag anders wat je voor ze kan doen, of ze iets leuks wil doen, of thuisblijven, of...?

15. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ze vindt het erg leuk als ik computerspelletjes met haar speel. :D
    En dat vind ik ook helemaal niet erg. ;)
    @Suusjeuh; wat erg voor je neefjes en nichtjes. :(

16. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Goed van je dat je je zo inleeft. Dat kan ze wel gebruiken. Wees er maar voor haar en ook sterkte voor jou en je vriend.

17. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Wat lief van je dat je zo bezorgt bent!!
    En wat rot voor haar dat ze zoveel al heeft mee moeten maken:(
    Ik heb zelf ook voor mijn 12e heel wat voor mn kiezen gehad, maarrrr het heeft mij op veel fronten sterker gemaakt!
    Ik heb ook al jong met de dood te maken gehad, het heeft allemaal sterker gemaakt.
    Het was natuurlijk niet leuk allemaal en ik wou dat er iemand toen was geweest die er zo voor me was:).
    Gewoon er voor haar zijn en normaal doen of miss iets exta afleiding is denk ik al genoeg. Sterkte!

18. Petra1980

Petra1980 VIP lid

12 jan 2008
    5.146
    0
    0
    Accountant
    Den Haag
    Ook ik vind het hartstikke lief dat je zo met haar begaan bent!!! Echt top en dat is natuurlijk ook wat ze het hardst nodig heeft, mensen die om haar geven en aan haar denken.

Ik las ook dat ze wat eetproblemen heeft gehad en je zegt dat die nu zijn opgelost. Uit ervaring weet ik dat je je daar niet in moet vergissen. Soms lijkt het over, maar zit het er nog wel.

Misschien een idee om een paar gesprekjes aan te gaan met een kinderpsycholoog. Vinden kinderen vaak toch fijn, om even te praten met iemand die wat verder van hun af staat.

Maar dit is natuurlijk iets dat jullie zelf even moeten afwegen.

Sterkte in deze moeilijke tijd!!!

19. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Dankjewel meiden!

@Petra; we houden het idd nog goed in de gaten hoor!
    Maar ze heeft al een hele tijd geen eten meer verstopt of iets dergelijks. Ze is alweer wat bijgekomen ook. :)
    Maar we houden het in het oog!
    Weet niet of kinderpsycholoog iets voor haar is, maar we houden het zeker in gedachten, thx!

Deel Deze Pagina