Iemand verstand van (inboedel)verzekeringen?

Discussie in 'De lounge' gestart door merah, 16 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Jahoor, dat kan! Hebben wij met een laptop gedaan. 3 jaar nadat hij kapot was gevallen. Hebben toen dacht ik €500 vergoed gekregen. Was een nieuwe laptop...

2. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Het antwoord ga je hier niet krijgen. Ik kan hier wel vertellen dat wij voor dit soort zaken verzekerd zijn, maar daar heb jij niets aan. Het enige juiste antwoord is: het hangt er puur vanaf hoe je verzekerd bent. Je kunt een inboedelverzekering nemen met of zonder dekking voor schade die je zelf (per ongeluk) hebt toegebracht. Ik neem aan dat je zelf wel weet waarvoor je hebt gekozen toen je de verzekering afsloot. En anders kun je even de polis doorlezen als je snel een antwoord wil. Of maandag even bellen.

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat is ook niet de vraag. We zijn verzekerd voor eigen schade.
    De vraag is of je zo lang na het ontstaan van de schade nog kunt claimen.
    Dus of via iemand die er verstand van heeft of via iemand die dat al eens bij de hand heeft gehad, zoals mammielove.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hebben jullie eerlijk aangegeven dat de laptop al langer kapot was?
    (O, was hadden wij ooit al veel kunnen claimen.... lekkage van de badkamer, limonade over de laptop... wij zijn echt te braaf...)

5. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.779
    3.907
    113
    Dan nog steeds, wij kunnen toch niet weten hoe jouw polisvoorwaarden eruit zien? Dat het bij @Mammielove geen probleem was zegt helemaal niets over jouw polis.

6. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.779
    3.907
    113
    Daar zou ik het woord braaf niet voor gebruiken... je doet net alsof een claim op je polis een overtreding is.

Bailey07 vindt dit leuk.
  7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nee, er staat TE braaf. dat we dus nooit eerder geclaimd hebben waar we ‘recht’ op hadden.

8. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Nee, we hebben het termijn wel wat ingekort ;) toendertijd nooit aan gedacht om te claimen, tot het onderwerp een keer op die laptop kwam en iemand vroeg of we we verzekerd waren. Toen dus alsnog geprobeerd (wel eerst nog iemand naar laten kijken, met een bewijs dat hij niet meer te repareren was)

9. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Nou dat is wel heel erg braaf, lijkt me enorm sterk dat jij dat nooit doet XD

Volgens mij gisterenavond nog .... jaaaa Sinterklaas komt kadootjes brengen hoor! :)

Als ik topic starter was, zou ik oppervlakkig de polisvoorwaarden doornemen en daarna bellen. Als je totaal niet wilt draaien met de waarheid, dan moet je je verlies gewoon nemen. Maar dit zijn maatschappijen waar miljoenen en miljoenen in omgaan, die benadeel je echt niet met 1 schade hoor.

Wij claimen eig best vaak, alles wat er op vakantie verdwijnt, alle brandschades zoals een sigaret gaatje tijdens een feestje, schade na een storm, diefstal, etc. Al is het maar 5 euro, ik heb er recht op. Zelfs een aantal jaar geleden ALLES geclaimed toen de inboedel volledig afgebrand was, nog nooit heeft mijn verzekeringsmaatschappij er iets van gezegd.

Deel Deze Pagina