Waar foto's en video's opslaan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ellen291982, 17 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

We hebben een externe harde schijf maar die is bijna vol, dus nu zit ik te denken hoe ga ik de foto's en video's nu opslaan.

We hebben eerder een packerd hell (zo noemen we packerd bell nu) externe harde schijf gehad, maar die ging kapot. Opgestuurd en nooit meer terug gezien. Jullie kunnen vast wel begrijpen hoe boos en verdrietig ik daar nog steeds over ben alle foto's en video's weg.

Nu hebben we een Freecom externe harde schijf, erg tevreden over, maar toch ben ik nog weleens bang dat hij stuk gaat.

Waar slaan jullie jullie foto's en video's op?
    We hebben een laptop maar die is oud ( en vertrouw ik daarom ook niet) en heeft ook niet genoeg geheugen om iets op te slaan nog.

Weer een externe harde schijf? Of ergens online waar het veilig is?
    Slaan jullie alles 1x op of dubbel? Ik ben er benieuwd naar.

2. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Ik heb twee externe harde schijven. Alle foto's en filmpjes gaan op de ene en die backup ik naar de tweede.

3. momof1

momof1 Lid

3 jan 2014
    85
    0
    6
    NULL
    NULL
    ik heb een externe harde schijf, maar ik gebruik ook dropbox, als ik fotos met mijn telefoon maak worden ze direct in de dropbox gegooid, erg makkelijk

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb een nas met 2 terrabyte en een redundante van 2 terrabyte ernaast die spiegelt. En dan maak ik wekelijks nog een automatische back up van de data.

Ik zit er trouwens over te denken om een wekelijkse automatische back up naareen drop box account te maken, dan heb je het ook allemaal nog als er brand uigbreekt.

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Die dropbox is dat veilig dan?
    Ik ben bang dat dat gehackt kan worden of dat het zomaar kan verdwijnen, misschien gewoon onterecht hoor.

@juul75 wie wat hoe? Haha ik heb weleens van het woord nas gehoord maar geen idee wat het is en een redudante.

6. momof1

momof1 Lid

3 jan 2014
    85
    0
    6
    NULL
    NULL
    ja hoor dropbox is gewoon veilig en je kunt er overal en altijd bij

Deel Deze Pagina