Kater of poes

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonzon, 10 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonzon

Zonzon Bekend lid

5 aug 2012
    727
    0
    16
    Wij hebben zelf een gecastreerde kater van 7 jaar en willen graag nog een kat aanschaffen.
    Nu breek ik al de hele nacht mijn hoofd over de volgende gedachte:
    Beter een jonge poes of een jonge kater er bij?
    We zijn gister bij een nestje wezen kijken en ons gevoel gaat uit naar de kater, maar wat is wijsheid..
    Beide worden als ze 6mnd zijn geholpen.

2. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Wij hebben twee poezen maar vrienden van ons hebben twee katers (wel uit hetzelfde nest) en dat gaat super samen. Ik zou het eens voorleggen aan de dierenarts of anders aan de fokker.

3. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Hmm lastig!
    Ik heb hier een broer en zus van nu 4 jaar,
    Toen hun 1 waren heb ik een poesje van 12 weken erbij gehaald, en dit gaat prima!

4. Zonzon

Zonzon Bekend lid

5 aug 2012
    727
    0
    16
    Oké, ik weet het dus ook echt niet, ik hoorde van de dierenarts dat poezen feller zijn dan katers, maar ik ben weer bang voor territorium ruzies, al zal dit misschien met de poes net zo zijn.
    Het zal vast ook met het karakter van beide dieren te maken hebben, wel heeft de oude kat al met andere katers gewoond toen ik nog bij mijn moeder woonde en dat ging altijd goed..
    Dilemma, dilemma.. :p

5. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik denk dat het ook scheelt dat je een kitten neemt ipv een volwassen kat uit het asiel.
    Als he minimaal een ruimte per kat hebt on zich terug te trekken is het goed.

6. Zonzon

Zonzon Bekend lid

5 aug 2012
    727
    0
    16
    Ja dat is zo, onze tuin is ong 120m2 (net opnieuw laten tegelen, haha) en het huis.. Pff boven en beneden..
    Ik weet niet hoe groot hun terretorium moet zijn, kan dit ook nergens concreet vinden eigenlijk.

7. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.057
    2.555
    113
    Limburg
    Ik denk niet dat het veel uitmaakt. Het ligt echt aan het karakter van de katten. Hier 2 katers en een poes. De poes heeft inderdaad een wat feller karakter, terwijl de katers twee duffe schootliggers zijn.
    Aangezien je een kitten neemt is dat sowieso al makkelijker en omdat jullie kat al met andere katten heeft samengeleefd, maakt het denk ik niet veel uit of het nou een kater of poes wordt.

Hier heeft de poes overigens wel elke dag een heerlijk wasmomentje met 1 vd katers, dus een fel karakter wil niet meteen zeggen dat ze niet met elkaar overweg kunnen :)

8. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Een kitten wordt vaak toch wel op de plaats gezet door de oudere poezen/katers.

Die van ons kreeg een paar lellen de eerste dag, ze ging toen op haar rug liggen met de pootjes omhoog op een manier van ik geef me over, en toen was het ook klaar.

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Nou hier niet hoor. Mijn oudere kater was/is behoorlijk dominant en het heeft een paar jaar geduurd voodat de jongere kater geaccepteerd werd.
    Maar sindsdien zijn ze onafscheidelijk, maar heeft echt een hele poos geduurd. Terwijl de poes geen machtsstrijd gehad heeft.( mijn man trok bij me in met zijn katten)

10. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Hier 2 katers uit hetzelfde nest.

Merk af en toe wel dat ze bekijken wie de baas is, maar ach dat kan ook geen kwaad.

Mag je de kitten niet een week op proef? Kijken hoe het gaat?

11. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Wij hebben een poes van 5, een kater van 4 en een kitten (poes) van 14 weken. Het is hier nooit een probleem geweest om een nieuwe kat erbij te zetten. Het ligt natuurlijk ook gewoon een beetje aan het karakter van je kat.

Wij hebben nu gekozen vanwege het sproeien van katers.

12. Zonzon

Zonzon Bekend lid

5 aug 2012
    727
    0
    16
    Ja misschien mag dat wel, maar vind het ook weer zielig als dat beest overal heen gezeuld wordt, eerst hier en dan weer terug en dan weer een nieuw baasje.
    Het liefst adopteer ik beide maar dat is helaas geen optie, hihi :D

13. Zonzon

Zonzon Bekend lid

5 aug 2012
    727
    0
    16
    Ja dat sproeien dacht ik ook aan, maar sommige vrouwtjes pissen ook overal, dus denk echt dat het aan de dominantie van het beestje ligt. Ik ga aan de vrouw zelf wel vragen welke kat welk karakter heeft, misschien dat dat het makkelijker maakt..
    Of nog een keer kijken:D

14. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Toen onze kater (inmiddels overleden in juni op 14-jarige leeftijd) destijds 5 jaar was, heb ik er een kitten (poes) uit het asiel bij genomen.

Het ging fantastisch. Mijn kater ontpopte zich als een echte papa, hahaha. Ze waren de beste vrienden. Sliepen samen, stoeiden samen en hadden een enkele keer een beetje ruzie.

Toen we Pebbles vanwege een zeer ernstige ziekte in moesten laten slapen, zat Mowgli rond het tijdstip van het gebeuren stijf tegen een muur van onze woonkamer aangedrukt met haar koppie omhoog, aldus mijn schoonouders.

15. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Ik heb 2 katers. De één was al 6 toen de ander erbij kwam. Die was al 2 jr, dus er kwam een volwassen kater bij. Beide zijn gecastreerd. Wij hebben geen enkel probleem gehad. Die 2 zijn beste maatjes. Ze wassen elkaar, slapen opgerold tegen elkaar aan, spelen en af en toe moet even duidelijk gemaakt worden wie de baas is (de oudste).

Bij mijn ouders ook altijd alleen maar katers gehad en ook nooit problemen.

Ben benieuwd waar je voor gaat!

16. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Het maakt helemaal niet uit, kater of poes. Als je nu een ongecastreerde kater had, had een kater erbij verschil kunnen maken, maar nu echt niet. Hangt geheel af van de karakters van de katten. Hier altijd combinaties gehad van alles en ging altijd prima. :)

17. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Zowel katers als poezen kunnen sproeien idd, maar heeft niets met dominantie te maken hoor! :)

18. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Ik denk ook niet dat het wat uitmaakt maar dat het meer aan de karakters ligt. Hier hadden we een poes (geholpen) van acht toen we er weer een kitten (kater) bij namen... Ze zijn geen dikke maatjes maar tolereren elkaar prima.

19. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik heb twee katers . Die ene was nog geen jaar toen ik een kitten erbij nam. Ze waren al snel gek op elkaar en slapen elke dag in elkaars armen. Die ene is pas een paar weken gecastreerd .

20. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier 2 katers en gaat gewoon goed. Beide zijn jong gecastreerd. Nooit problemen gehad.

Deel Deze Pagina