Dames.. Ik word overspannen .. Pfffff ... Om een lang verhaal kort te maken; Ik werk sinds 2007 in een supermarkt. Eerst 40 uur na de geboorte van mijn dochter 24 uur. Na mn verlof werd ik overgeplaatst en heb ik in 4 maanden 3 filialen gezien omdat ik overbodig was en niet flexibel .. Je kent het wel... Nu sta ik sinds 2 jaar in een andere filiaal, waar ik drie vaste dagen heb. Maandagochtend, woensdag hele dag en zaterdagochtend. Dit was prima. Een dag in de week was flexibel en dat was eerst geen probleem. Ben al vaaknu op kantoor moeten komen of ik iets kon regelen ivm oppas. Dit gaat niet. Kdv lnge wachttijden, gastouder willen mijn dochter niet voor 4 uur in de week. Daarna voor elkaar gekregen om soms de maandagmiddag en donderdagmiddag aanwezig te kunnen zijn omdat ze dat wou. Nu is mn chef weg heb een andere nu wil die weer dat ik andere uren ga werken. De BL begint echt te dreigen nu, ik ben nu ook zwanger werk voor 50% last van hoge bloeddruk en mn bekken.. Nu wilt ie dat ik zaterdag laat vallen maar dit is de enigste dag dat mn man thuis is, ik wil na mijn verlof ook langer werken op zaterdag maar nu kan dat ineens niet meer... Ik zit met mn handen in het haar. Werd me ook al verteld dat ik overbodig ben nu, maarja hij kan me niet ontslaan waren zn woorden.. Kan ik het weigeren? Ik heb het stukje uit mijn cao hieronder gezet waarin iets staat over kinderopvang. Kan wel janken zo..
Dat stukje uit de cao is, iig voor mij, niet leesbaar (heel vaag). In principe kan je werkgever niet zomaar je werktijden veranderen. Daar moet hij al een heel goede reden voor hebben. Kijk hier eens: https://www.juridischloket.nl/werk/arbeidsvoorwaarden/werktijden. Heb je rechtsbijstand? Neem daar dan eens contact mee op, dan zul je je wellicht wat gesterkt voelen. Vervelend voor je dat het op deze manier moet gaan... Sterkte
3. a. Bij het opstellen van roosters wordt rekening gehouden met de (structurele) afspraken die met de werknemer zijn gemaakt over zijn arbeidstijden. Wijziging van deze afspraken vindt plaats in overleg met de betrokken werknemer. Een verzoek van de werknemer tot wijziging wordt gehonoreerd indien dit redelijkerwijs mogelijk is. b. Bij het opstellen van de roosters wordt zo veel mogelijk rekening gehouden met aanvullende wensen van de werknemer. c. Van de overeengekomen arbeidsduur wordt minimaal 50% vastgelegd als structurele arbeidstijd. d. Bij de vaststelling van de arbeidstijden wordt volledig rekening gehouden met afspraken over kinderopvang. Dit staat er
Heb je zwart op wit staan wat je afspraken waren wat betreft je werkdagen? En is overplaatsen van kdv naar gastouder een optie?
Als ze zo vaak van je verwachten het allemaal te veranderen omdat het hun niet uitkomt en ze je niet kunnen ontslaan zou ik dit wat je nu tegen ons zegt voor zijn neus leggen. Dit waren de afspraken met me vorige chef. en dit zijn de dagen die ik kan werken. ga maar met iemand anders wisselen. Het is een keertje klaar. en als het jouw zo veel stress oplevert wat ik heel goed kan begrijpen. Dan zou ik gewoon me poot stijf houden! ze maken gewoon misbruik van je. laat je niet gek maken en als jij volgens de regels in je gelijk staat is dat hun probleem en niet de jouwe! succes met deze situatie
Niks zwart op wit helaas.. Krijg morgen een gesprek zet mn telefoon op microfoon. Mn baas mag me niet.. Trouwens hij mag de helft van het personeel niet haha.. Heb de bond net ingeschakeld en ik hoef er niet mee akkoord te gaan als het niet lukt, die man zei als ie je dwingt dan neem je je dochter toch gewoon mee 😂 Wel heel leuk die hormonen nu kan elke keer in tranen uitbarsten haha