Lunch die je de avond van tevoren al klaar kan maken?

Discussie in 'De lounge' gestart door noellegi, 25 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noellegi

noellegi Actief lid

5 dec 2017
    117
    106
    43
    Vrouw
    Voor mijn werk ben ik heel vaak vroeg en lang onderweg met de auto of de trein. Ik heb dus in de ochtend echt geen tijd (en zin) om nog mijn lunch klaar te moeten maken. Ik zit meestal rond 5.30 al in de auto dus elke minuut die ik kan besparen in de ochtend grijp ik aan.

Nu maak ik dus vaak de avond van tevoren mijn lunch klaar. Maar verder dan boterhammen met vlees en wat groente en fruit kom ik niet. Ik vind die standaard boterham met beleg wel een beetje saai worden dus ik ben benieuwd of iemand hier misschien lekkere lunchtips heeft die je al de avond van tevoren klaar kan maken!

Citroentje93 vindt dit leuk.
  2. Citroentje93

Citroentje93 Fanatiek lid

28 feb 2017
    1.761
    933
    113
    Ambtenaar
    Ergens in het Zuiden
    komkommer tomaten en eieren allemaal apart in bakjes en tonijn in blik! en op werk gooi je het allemaal in 1 kommetje met een beetje peper en zout. Weet Niet of je deze combo lekker vind ?

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Salades, daar kan je al veel mee variëren

Koude boerenomelet met veel groente erin

Poffertjes voor af en toe?!:D

Er bestaan ook koude soepen en daarnaast een boterham.

4. noellegi

noellegi Actief lid

5 dec 2017
    117
    106
    43
    Vrouw
    @Citroentje93 dat vind ik wel lekker! Blijft tonijn de hele dag ‘goed’ als het vanaf 5.30 tot bijv 12 in je tas zit?

@SDonya koude soepen kende ik nog niet, daar ga ik zeker eens naar kijken!

5. Citroentje93

Citroentje93 Fanatiek lid

28 feb 2017
    1.761
    933
    113
    Ambtenaar
    Ergens in het Zuiden
    Ja zeker als je het in t blikje laat wel. Doe ik heel vaak en op werk open je t blikje en kiep je dat bij alle andere ingrediënten haha

6. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik neem regelmatig salade mee. De truc is om de dressing apart mee te nemen. Zolang je die er niet bij doet blijft het lang goed. Maar ik zet het op werk wel in de koelkast. Geen idee hoe het blijft als je het in een tas moet bewaren zonder koeling.

Soep neem ik ook wel eens mee. Maar dat zet ik op kantoor in de koelkast en warm het op in de magnetron.

7. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Wraps van ei of gewoon tortilla wraps. Insmeren met roomkaas, beleggen met ham of zalm, gemengde sla en pijnboompitjes erover en zo strak mogelijk oprollen. Plastic folie eromheen en in de koelkast.. Is heerlijk de volgende dag.

Of een koude pasta salade. Penne koken, af laten koelen. Dan olie erover, zongedroogde tomaatjes, rode ui in dunne ringen, zalmsnippers, tonijn of gegrilde kip oid. Peper/zout. Meenemen naar je werk: wat rucola en een kleine avocado. Deze daar nog toevoegen. Heeeerlijk..

bosi333 vindt dit leuk.
  8. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Wraps inderdaad! Daarin kun je veel variëren.
    Bijvoorbeeld: komkommer, sla, kaas, tomaat, mais.
    Of: bonen, kip/gehakt, mais. Gewoon burrito's dus eigenlijk. Als we dat als avondeten hebben, bewaar ik gewoon een portie voor de lunch. Is prima te doen, ook als het koud is.

Ik maak ook vaak quesadilla's. Goed compact en erg lekker.

Of havermout pannenkoekjes.

9. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik neem vaak een salade mee. Ik heb een koelbeker gekocht die het uren koel houdt, want ik vond het ook geen lekker idee om gesneden groenten zo lang buiten de koelkast te bewaren.

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Havermoutpannekoeken :)

11. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Frittata
    Bananenbrood
    Hartige muffin
    Quiche
    Bananenpannenkoek
    Yoghurt + noten en fruit (apart meenemen)
    Salade (dressing apart meenemen)

12. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

En gewoon wat avondeten van de dag ervoor? Een pasta, een rijstgerecht, stamppot en soep kun je allemaal weer makkelijk opwarmen en klaar is kees!!

13. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik ga binnenkort ook weer werken dus was al druk ideeen aan het verzamelen voor de lunch op Pinterest.

Maar idd kijk wat je bijv s avonds over hebt (pasta/rijst/aardappels): die kun je ook de volgende dag inzetten voor de lunch in een salade. En zorg dat je wat kleine bakjes verzamelt of een bento lunchbox. Ik heb nu ook een Mepal lunch beker waar soep of yoghurt in kan met bovenin de muesli apart bijv. En je kunt een klein jampotje bijv gebruiken voor de dressing.
    En zorg bijv dat je voortaan standaard aan het begin van de week aantal dingen in huis haalt: krop ijsbergsla, feta, augurkjes, zilveruitjes, komkommer, ham enz. Zo kun je altijd een salade creëren. En soep kun je bijv ook in diepvrieszakken invriezen en meenemen.

Het is vooral vooruit plannen en zorgen dat je essentiële dingen in huis hebt!

14. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Couscous.
    Daar kun je dan allerlei groente doorheen doen.

15. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.659
    2.110
    113
    Lekkere koude wraps of (pasta)salade?

16. noellegi

noellegi Actief lid

5 dec 2017
    117
    106
    43
    Vrouw
    Bedankt voor alle tips!! Ik heb een heel lijstje kunnen maken met alles wat ik eens uit ga proberen. Het lastigste is dat het goed moet blijven in mijn tas de hele dag. Ik heb niet de mogelijkheid om iets op te warmen of in de koelkast te leggen. Ik zit maar 1 dag in de week op het kantoor namelijk en verder altijd onderweg.

Maar hier kan ik zeker wat mee!

17. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Koop een koeltasje waar je een koelelement in stopt. Dan blijft alles toch redelijk koel in de auto

18. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Je hebt ook electrische koelboxen. Als je daar nou zo'n koelelement in doet voor als je ergens bent en de auto staat uit, blijft het eten gewoon koud genoeg! Ideaal die dingen.

19. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Dit wilde ik inderdaad typen. Met de warmere dagen in aantocht blijven veel dingen echt niet goed in de auto. Of ei gaat zo sterk ruiken enz. Dus echt een koelelement aanschaffen en een klein koeltasje.

20. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113

Deel Deze Pagina