Er is een juf op school van mijn kinderen, een beetje zo'n Barbie make'up popje, kan je je er iets bij voorstellen? Geen van mijn kinderen hebben haar als juf op het moment, maar iedereen weet wel hoe ze is. Nou was vandaag de schoolinspectie op school en die wil dan ook wat leerlingen spreken van de school, mijn dochter (12) is daar dus voor gevraagd, samen met nog wat kinderen. Van alles word er dan gevraagd, zo ook wat dingetjes over de leerkrachten. Mijn dochter heeft toen over die juf gezegd dat die vaak in de klas zit te make'uppen en nagels zit te vijlen. (Wat ik toevallig zelf weet is dat ze ook zit te Hyven en msn-nen onder schooltijd, niet relevant in deze, maar toevallig vond ik dat onlangs ook wel wat vreemd, dus gooi het erbij ) Andere kinderen bevestigde het trouwens. Nou heeft die juf dat gehoord achteraf en is ietwat boos naar de juf van mijn dochter gegaan (mijn dochter erbij geroepen, gesprek met 3 dus) en gevraagd waarom ze dat heeft gezegd? Tja omdat het zo is, meer kon mijn kind er niet van maken. Ze bekende het, maar was toch pissig. En ze was bang dat de directeur van school het zou horen en was duidelijk niet blij. Ze zei tegen mijn dochter dat ze dat niet meer moest doen. Later ook nog dat ze nu bang was dat haar ouders (wij dus!) zouden komen klagen over het incident. In eerste instantie moest ik lachen, wat een dom wijf zeg. Klagen tegen mijn kind, mijn kind op haar donder geven, wel toegeven dat het klopt en nu ze tegen haar heeft gezeurd bang zijn dat wij op school komen zeuren. Wat denken jullie hiervan?
Sorry dat ik het zeg maar waar haalt die juf het lef vandaan om zo tegen een kind te doen wat alleen maar eerlijk is geweest Dan moet ze ook maar niet gaan zitten make-uppen in de klas hoor..Wat ook niet hoor vind ik.
Nou helemaal mee eens! Wat een raar mens zeg!! Wat zei de juf van jouw dochter ervan? Die heeft het hopelijk toch wel voor haar opgenomen?
Los van wat de juf onderschooltijd wel of niet doet, ik zou naar het hoofd gaan, ik vind het werkelijk niet pedagogisch om een kind zo te behandelen. Ik zou het er niet bij laten zitten, wie denkt de juf wel dat ze is om zo met 3en een gesprek aan te gaan, enkel omdat zij de fouten maakt en bang is voor de gevolgen, daar hoeft een kind toch niet voor te boeten?!
Dat vond ik ook wel gek, maar stel dat er 4 kinderen waren, en die man van de inspectie brengt het ter sprake, is het maar een kind uit haar klas vragen wie het zei en klaar, dus dat zal die man zelf niet benoemd hebben.
Ook vind ik het inderdaad raar dat ze weten dat jouw dochter dat gezegd heeft. Ik zou er ook mee naar de directeur gaan. Jouw dochter is gewoon eerlijk(wat ook zo hoort) en word daar voor bestraft. De volgende keer durft ze misschien niet meer zo eerlijk te zijn...
Das helemaal mooi! Eerlijkheid werd vroeger altijd beloont dacht ik? Nu dus ineens niet meer en dan maar met de leraares van je dochter EN die muts erbij een gesprek aan gaan waaruit ze moet opmaken dat ze dr mondje dicht moet houden als dr iets gevraagt wordt? Snap die juf van je dochter al niet dat die er aan mee werkt...en die make up pop kan volgens mij beter ander werk gaan zoeken...in de schoonheids salon ofzo...kan ze de hele dag opmaken en nagels veilen Ik zou het hier idd ook echt niet bij laten zitten....lekker pedagogisch verantwoord!
Beetje vreemd inderdaad. Ik zou ook naar de directie gaan en het voorval voorleggen. Beetje raar dat je dochter zich moet verantwoorden.
Heb t mn moeder laten lezen en die werd gewoon boos. Ja zegt ze...beetje dat kind tussen twee juffen klem zetten en dan om zo'n rede op dr kop geven terwijl ze zelf fout is! En ik quote: "ze zou daarom gewoon weg gestuurd moeten worden dat is niet iets wat je een onschuldig kind leert dat het de waarheid niet mag zeggen!"
ik zou even naar de directeur stappen en zeggen dat je dochter niet eerlijk is er vervolgens voor gestraft te worden! waar heb ik dit meer gehoord? :-k (grapje)
de 'barbi'juf had nooit mogen weten dat jouw dochter dit gezegd heeft. ze hoort wel te weten wat er gezegd is maar niet door wie, nu wordt je dochter in of meer aangesproken op haar eerlijke gedrag. hoezo pedagogisch verantwoord? slechte situatie dit, zou er zeker melding van maken, jouw dochter hoort hier niet de dupe van te zijn! succes ! joyce
Inderdaad raar dat die barbie-juf weet welk kind wat gezegd heeft, maargoed ze weet het wel.. Ik vind het niet pedagogisch verantwoord hoe ze tegen jouw dochter doet, dat hoort absoluut niet! Jouw dochter spreekt de waarheid, daar mag ze niet voor gestraft worden! Belachelijk!
Ik heb mijn mening er in blauw bij gezet, ik ben de eerste die volgens mij toch ook de kant van de juf bekijkt...Sorry, maar ik ben ook leerkracht en wil graag mijn mening geven, dat mag toch he? Nothing personal
Ik kan jou reactie wel waarderen hoor San76. Maar een Barbiepopje is natuurlijk om even aan te geven wat ik bedoel, en ik bedoel daar niet iemand mee die goedverzorgd is, maar juist iemand die meer met haar uiterlijk bezig is als haar omgeving Maar dat moet ieder voor zich weten. Wie is iedereen? Iedereen, tja....als ik zeg velen kinderen, maar ook leerkrachten, dat weet ik alleen niet natuurlijk (inside info) Als ik onder schooltijd bedoel, bedoel ik echt niet de pauze's. Je kan tegenwoordig zien dat iemand online komt op Hyves....en dat is echt geen pauzetijd. Msn heb ik gehoord van de kids, ik geloof de kids! Mijn zoon verteld mij dat die juf met een wit potloodje haar nagelrandjes wit maakt en hij doet voor wat ze bij haar ogen doet (mascara). Al het bovenstaande zal me eigenlijk verder een worst wezen, het gaat mij er dus om dat ze mijn dochter ter verantwoording roept voor het eerlijk zijn. Als een kind goudeerlijk is, is zij het wel. daar twijfel ik geen seconde aan! Dat ik schreef dom wijf is omdat ik het werkelijk heel dom van haar vind dat ze zo op mijn dochter is afgestapt, had ze niet moeten doen, was er namelijk niks aan de hand geweest, ze snijdt zichzelf in de vingers door ook nog is tegen mijn dochter te zeggen dat door haar ze misschien wel op het matje moet komen bij de directeur en dat ze bang is ons als ouders te treffen....
Ik wil alleen iets zeggen over het feit dat je dochter is aangesproken op haar eerlijkheid. Ik zou niet direct naar de directeur stappen, maar zou die juf even willen spreken. En dan de vraag willen stellen waarom ze het op deze manier heeft aangepakt. Probeer opbouwende feedback te geven. Je kan wel helemaal uit de plaat gaan, maar ik denk dat dat juist averechts werkt. Dus ik denk dat je op een gepaste manier wel kan laten weten dat je van deze manier van je dochter aanspreken op eerlijk gedrag niet gedient bent. Succes ermee. Groetjes Taby.
Ik zou ook eerst de betreffende juf willen spreken, eventueel met de juf van je dochter erbij, en hun om uitleg vragen.
Meteen naar de directeur gaan vind ik een beetje overtrokken eerlijk gezged. Je kan het toch ook wel oplossen door eerst met de desbetreffende juf te gaan spreken, of vind je dit voorval dermate ernstig dat meteen de directeur eraan te pas moet komen? Met een gesprek met de juf onder vier ogen, los je meer op dan een directeur erbij halen, die wel wat betere dingen te doen heeft.
ik zal naar barbiepop toe gaane n vragen hoe ze in haar hoofd haalt jouw dochter te zeggen dat ze er niets over mag zeggen! ze moet haar eigen concequenties nemen. (sorry weet niet precies hoe je dat woord schrijft)