Perfect koophuis, maar eigenlijk niet de goede tijd..

Discussie in 'De lounge' gestart door Coconut, 20 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coconut

Coconut Actief lid

31 jul 2009
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik zit met een dilemma, wat zouden jullie doen?

Wij hebben een koophuis gezien. Hartstikke leuk, super goede prijs, leuke buurt etc. etc. Financieren is geen probleem, en we laten een huurhuis achter. Het is pas heel kort geleden op de markt gekomen en we hebben nog geen actie ondernomen.

Wat mijn dilemma is? Ik ben in november uitgerekend en ik zit nog op school... De sleutels van het ( al leegstand) huis zouden we in januari kunnen krijgen. Binnen moet alles gebeuren, de keuken, badkamer, vloeren en wanden. Dit kunnen we allemaal laten doen.
    Ik zal hopelijk mijn diploma in juli halen. Mijn vriend zal tot en met de zomer thuis blijven om voor de kleine te zorgen.

Zou het te veel zijn om in deze tijd (rond bevallig en studie) een huis te kopen of overschat ik dat?

2. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    het zal ongetwijfeld een pittige tijd worden, maar als je vooruit denkt, denk je dan dat je als alles weer rustiger is er spijt van krijgt het niet gedaan te hebben? Want als het de perfecte woning is voor jullie, is het wel een goede kans natuurlijk...
    En je schrijft dat je het renoveren kunt laten doen, scheelt ook al een hoop!!

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Als je het goed kan organiseren...moet het te doen zijn.
    Zie je het echt niet zitten, dan moet je het uiteraard niet doen.
    Ik kan niet inschatten hoeveel hulp je van buiten af kunt verwachten...
    Je kan er ook voor kiezen om een bepaald aantal maanden te overlappen. Jij met baby in huurwoning en manlief met mankrachten in de avonden en weekenden klussen in het nieuwe huis?

4. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Het zal zeker veel werk zijn, maar wat eerder gezegd is, als dit echt een goed huis voor jullie is moet het te doen zijn. Zeker als je nog een tijdje in je oude appartement kunt blijven zodat niet alles tegelijk af hoeft dan scheelt het heel erg veel. Ik neem aan dat je ook tijd vrij neemt van school rond de geboorte je kindje toch?

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik zou het wel doen... Als je het echt je droomhuis vind... Je zou eens even kunnen gaan kijken met iemand die verstand heeft van verbouwen en renovaties om te kijken wat er ècht meteen gedaan moet worden en wat nog een jaartje of wat kan wachten.

Ik lees dat je zegt dat alles nog gedaan moet worden, maar is het dan echt in zo'n slechte staat dat bijv de badkamer niet meer te gebruiken is of kun je het er nog even mee uitzingen? (met eventueel wat kleine aanpassingen) Dan zou je namelijk wat dingen uit kunnen stellen zodat je er wel vlot in kunt, en dan kun je daarna bekijken wanneer je het volgende project oppakt.

Zo hebben wij het huis waar we nu wonen ook gekocht. Er moest (en moet nog) een hele hoop aan gedaan worden, maar we hebben eerst de dingen gedaan die echt nodig waren. Er moest bijv. een nieuwe benedenvloer in omdat de balken rot waren. De badkamer en de keuken zijn ook niet meer je van hèt, maar voldoen nog...

6. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Hi Coconut, als je het kunt betalen en je wilt het echt dan zou ik het doen. Het is een goede tijd om te kopen. Jullie kunnen het betalen, de rente is volgens mij nog redelijk laag en je kunt alles laten doen lees ik. Wat is dan je twijfel?
    Sleuteloverdracht in januari, misschien kun je dit een maandje uitstellen. Je hebt dan al ff tijd gehad om als gezinnetje te functioneren. Je vriend kan zich dan tevens richten op het huis.

Zou het ff op een rij zetten: wanneer ga jij weer naar school, wanneer exact begint je man weer met werken etc.
    Nogmaals, als dit is wat je wil en je bent starter, dan is het financieel gezien een goede tijd.

7. Coconut

Coconut Actief lid

31 jul 2009
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Ik denk er nog een paar dagen over na (het is niet niks toch), en ik denk dat wanneer het zo positief blijft voelen, ik gewoon bel voor een vrijblijvende bezichtiging.

Nog meer meningen?:)

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik zou het zeker doen!

Ik ben 3 januari bevallen, 16 januari kregen we de sleutel, 28 januari zijn we verhuisd. We moesten de muren verven, kamers behangen, vloeren leggen door de hele woning en alles ophangen. Dat viel mee, maar het was zeker bikkelen. Maar het was het wel waard.

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Sowieso bezichtigen!! Dat kan geen kwaad toch?

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Misschien knap je ontzettend af na het kijken...dan hou je ook dat gevoel van: had ik maar.....
    niet!

Als je wel helemaal enthousiast bent en blijft...dan misschien den knoop maar doorhakken :D

11. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    gewoon gaan kijken! wij hebben ons huis gekocht toen ik 6 week zwanger was, en echt ALLES moest nog gedaan worden.. we zijn er tot eind september mee bezig geweest (toen was ik ong 30 weken zwanger)..
    ik zal niet zeggen dat t niet zwaar is, ik bedoel je zit toch met een kleine enzo maar echt als je t wil gewoon doen!!
    ik heb echt GEEN spijt van ons huis, alles is precies zo geworden als ik wilde!

12. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik zou idd gewoon eerst gaan kijken!

Hier hebben we tot week 37 in een verbouwing gezeten...toenheb ik gezegd dat het klaar was...ik had er geen zin dat ik weeën zou krijgen als mn huis vol klussers zat! Nu moeten er nog wat kleine klusje gedaan worden, maar dat komt wel goed!

13. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.042
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben laatst voor hetzelfde dilemma gestaan....

We hadden een leuke koopwoning gezien, die per direct beschikbaar is. Was precies wat we zochten. Wij wonen ook in een huurwoning, dus een ideale positie als je een huis koopt.
    Alleen heeft mijn man tot aan februari allemaal cursussen en is hij veel van huis. Hij komt vrijdagavond om 8u thuis en moet zondagavond om 8u weer weg.
    Doordat hij die cursussen heeft kan hij ook geen vrij nemen.
    Verder hebben we geen mensen die ons kunnen helpen met klussen. En heb ik niet iemand die constant op mijn dochter kan passen zodat ik kan klussen.
    Dus wij hebben het aan ons voorbij laten gaan.

Wie weet staat die in februari nog te koop, en dan gaan we er dan voor.

14. Coconut

Coconut Actief lid

31 jul 2009
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk als het huis echt voor jullie bestemd is, het er in februari ook nog is. Hoe lang staat het te koop?
    Ja, verder hebben wij alles mee, vriend thuis, wel wat steun in de omgeving, mensen die we kunnen betalen om te laten klussen.

Fijn om jullie verhalen te lezen, mensen in mijn omgeving verklaarde mij meteen voor gek :D

Deel Deze Pagina