vraagje erfrecht

Discussie in 'De lounge' gestart door Sophy, 24 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Vraagje voor een notaris of erfrechadvocaat: stel ik word aangewezen als executeur testamentair (van het testament van mijn ouders) maar tzt zie ik dat niet zo zitten. Is het dan "verplicht" gehoor te geven, er uitvoer aan te brengen of is het ook mogelijk dat ik dan een notaris in mijn plaats aanwijs?

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.237
    6.102
    113
    Een notaris weet ik niet, maar je bent niets verplicht in ieder geval.

3. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
  4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.951
    113
    Vrouw
    Je bent niets verplicht. In dat geval neemt de notaris het over, dat zal denk ik de zelfde notaris zijn als waar de overledene zijn/haar testament heeft ondergebracht.

5. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Mag ik even inbreken met een vraag over mezelf?

De oom van mijn man is al ruim een jaar geleden overleden.
    Mijn man en nog 5 anderen waren erfgenamen. Nou alle schulden etc betaald. Bleef er pp 500 euro over.
    Nu zei die notaris dat hij dat geld (totaal dus 3000 euro) een half jaar vast zou houden voor eventuele onvoorziene rekeningen.

Nu heeft mijn schoonvader een getekende brief gehad van de notaris dat alle schulden betaald zijn en dat hij 16 juni het geld aan de erfgenamen over zou maken.

Nu kreeg mijn schoonvader ineens een brief van nog een schuldeiser!
    Terwijl de notaris een ondertekende brief had gestuurd dat alles uitbetaald was.

Puntje bij paaltje. Nog geen erfgeld gezien en mijn schoonvader is niet al te vriendelijk verzocht niet meer te bellen.

Mag dit wel?
    Ik krijg een beetje mijn bedenkingen hierbij...

Deel Deze Pagina