welk merk is een goede nagellak die niet snel afbladert?

Discussie in 'De lounge' gestart door sapje, 1 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames,

welk merk nagellak is nu echt goed die dan ook lang blijft zitten zonder dat het snel afbladert?
    heb nu meestal van de hema of eigen merken van drogisten maar tot nu toe blijft geen een van die lang mooi op de nagels zitten,
    dus deel je ervaringe en dan ook graag de prijs van eht merk erbij zetten als je die weet;)

2. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    China Glaze vind ik zelf geweldig (mooie kleuren en goede lak) de prijs verschilt een beetje aangezien ik die meestal via ebay koop.
    Verder zou je de seche vite quick dry topcoat kunnen proberen over je lakje heen.
    Die droogt heel snel en zorgt ervoor dat je lak langer mooi blijft (blijft bij mij tot een week ongeveer mooi) die kun je ook via ebay kopen

3. augustus

augustus Niet meer actief

Als ik nagellak opdoe lak ik er elke dag een laagje topcoat overheen. Dan blijft het zeker ruim een week zitten. Als ik dan niet doe vind ik het na 1 a 2 dagen al te lelijk.

4. augustus

augustus Niet meer actief

5. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    wat heel goed werkt is voordat je nagellak opdoet is om eerst een laagje basecoat dan de nagellak ( het liefst 2 dunne laagjes ipv 1 dikke) en dan een laagje topcoat! ( ook goed aan het uiteinde van je nagels doen!

dan moet het niet uitmaken welk merk je hebt!

bij de kruidvat hebben ze van het merk essence een topsealer ( het is een zwart potje)
    en echt dit is echt super spul!
    het legt echt een hele mooie beschermlaag over je nagellak heen ( ik heb weleens 4 weken de nagellak mooi kunnen houden daarmee)

het kost trouwens geloof ik 2.50!

6. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Oja en zorgen dat je nagels vet vrij zijn want anders kan de lak er ook sneller af gaan en een goede basecaot is ook heel belangrijk (ook tegen verkleuren van je nagels)

Nubar heeft ook hele mooie lakjes (ook via ebay) en gewoon bij de kruidvat is catrice vaak ook wel leuk en niet zo duur (2,49)

7. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik heb altijd het probleem dat ik er een laag op doe, als die na 2 minuten droog is de 2de laag erop, weer 2 minuten wachten en dan topcoat erop... maar als ik dan na een uur ofzo mijn jas aan doe dan beschadigd het helemaal (omdat het nog niet droog genoeg is?) dit terwijl er op de potjes staat binnnen seconde droog!

8. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Ik heb met mijn trouwen Hema longlasting nagellak op gehad en die heeft ruim een week goed gezeten zonder topcoat!

9. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik gebruik altijd de nagellak van de W.I.C serie van herome, mooie kleurtjes, fijn aan te brengen, droogt snel maar niet Te snel. Ik vind wel, hoe duur de nagellak ook is, om hem echt mooi te houden moet er daarna nog een beschermlaagje overheen. (Doe het zelf nooit, wil toch altijd na drie dagen weer een ander kleurtje haha)

10. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    @ Sharon20

Dat had ik zelf ook altijd (of van die mooie ruitjes erin door het dekbed...)
    Die Seche vite is echt super en daarbij heb ik het nooit gehad en die is na 1 minuut echt kurkdroog en krijgt niet van die beschadigingetjes door iets ergens tegen aan te stoten (check youtube enzo maar eens)

11. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Nou, ik kijk net naar dat spul op internet, maar het schijnt echt troep te zijn! Er zijn allemaal waarschuwingen dat het zelfs van invloed kan zijn op je ongeboren kind!! Zoek maar eens een filmpje, warning seche Vite. Dan wil je dat spul echt niet meer gebruiken hoor!

12. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik heb altijd Catrice van de Kruidvat. Niet duur en ik vind ze mooi en lang zitten.

13. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    In practisch alle nagellakjes zit formaldehyde wat schadelijk is.
    Aceton is ook schadelijk.
    De waarschuwing staat er idd op (heb even mijn eigen potje gecheckt.

Maar waarom dit schadelijk is is omdat er via de huid en je nagelbed stoffen die vrijkomen door/vanuit de nagellak in je huid kunnen worden opgenomen.

14. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor de tips dames, ga van de week ff door de stad heen struinen!

Deel Deze Pagina