Hallo allemaal, Graag jullie advies: Over een tijdje kan mijn zoontje voorop de fiets. Ik heb een Batavus fiets van 2 jaar oud. Die fiets bevalt me prima maar hier zit slechts 40 cm ruimte tussen het stuur en het zadel. Aangezien ik niet de slankste ben gaat dit absoluut niet lukken met een zitje voorop. Omdat de Batavus fiets me goed bevalt zat ik te denken aan de moederfiets van Batavus, de mambo de luxe. Maar als ik naar de foto kijk valt die ruimte me ook tegen. Andere optie is de Gazelle Bloom. Heeft iemand ervaringen met deze fietsen? Of een andere tip? Alvast bedankt!
Ik heb een sparta moederfiets. Heerlijk. Meestal ging ik niet me rokken op de fiets, maar nu met die lage instap gaat dat prima. Een moederfiets is denk ik sowieso een aanrader
Dank voor de reacties. Zo'n stuur is denk ik niet wat voor mij, ik denk dat het verstandig is om een moederfiets te kopen, maar welke
Een Gazelle Bloom is lekker ruim, heb hem zelf ook en ben ook niet de slankste Maar zelfs op mijn dikste (ruim boven de 100 kilo) paste ik er nog op
Ik heb de sparta amazone. Ik ben er super blij mee maar het is geen fiets waar je dagelijks lange afstanden mee fietst. Het is een vrij zware fiets en voor hier in het dorp perfect. Ook fiets ik er mee naar mijn ouders 5km verderop.
Mijn schoonzus heeft de batavus mambo en die vind ze zwaar fietsen. Andere schoonzus heeft de sparta en die is daar tevreden over. Als je in de buurt van Apeldoorn woont dan kun je ook naar het sparta testcentrum gaan. En over de Cortina heb ik de laatste tijd ook goede dingen gelezen. Bij ons gaat het tussen de Cortine en de Sparta (elektrisch)
Ik heb een cortina. Geweldige fiets en ruime instap met fijn stuur! Ideale moederfiets en nog mooi ook (wit/zilvergrijs)
Ik heb ook een Batavus Mambo fiets en ben er super tevreden over. Het zware fietsen valt mij mee. Tuurlijk hij fietst zwaarder dan de sportieve fiets die ik daarvoor had maar biedt dus ook veel meer stabiliteit dan de niet moederfietsen. Bij enige twijfel zou ik wel voor een testritje gaan als ik jou was. Zo jammer van de aanschaf als hij achteraf niet goed bevalt.
heb sinds een paar weken de cortina roots met 7 versnellingen. Heerlijke fiets en lekker de ruimte. Ook ideaal dat er voorop een mand kan. Heerlijk met de boodschappen
Ik heb de Cortina Urban. Geen echte moederfiets, maar een transporter. Volgens de heren in de winkel vele malen lichter dan een moederfiets. Na een testrit op de urban en een moederfiets, merkte ik ook een erg groot verschil. Stevige fiets, maar super licht! Groetjes
Ik heb de Mambo verkocht omdat ik hem erg zwaar vond fietsen. Zal ongetwijfeld aan je conditie liggen maar ik had echt een hekel aan die fiets.
Bedankt voor alle reacties. Ik hoorde al meer dat de Mambo heel zwaar fietst. Wel een ding om ook ff over na te denken. Nog meer ervaringen?
Ik heb de Urban afgelopen zaterdag gekocht. 2012 model. Scheelt aanzienlijk in de kosten Geen moederstuur erop, maar het gewone stuur. Nu ben ik niet echt zwaar/dik, dus dat gaat heel goed. Ik heb hem gekocht bij Mantel in Arnhem. Succes!