Iemand verstand van vloerverwarming??

Discussie in 'De lounge' gestart door nelta, 14 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    We hebben pas een nieuwbouwhuis gekocht en het blijkt nu dat we vloerverwarming hebben. Tenminste de buizen zijn ingestort en die steken uit de grond.

Nu zit het verder niet aangesloten op de cv of de elektriciteit. Elektriciteit daar krijgen zal niet zo'n groot probleem zijn. Maar naar wat googlen blijken de meeste vloerverwarmingssystemen via de cv te gaan en dat gaat een lastig verhaal worden ben ik bang.

Weten jullie toevallig of er vloerwarmingenspompen bestaan met verwarmingselement, die dus ook gelijk het water verwarmen? En hoe groot die dingen dan zouden zijn; het zit namelijk in de kamer onder een open trap. We zouden er dan evt een kastje omheen kunnen maken.

2. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    hoeveel buizen steken er uit de vloer dan want de cv aansluiting is meestal maar 2 buizen, de in en de retour.

3. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    Krijg je wel radiatoren? Ik weet natuurlijk niet hoever het huis al af is?

Want wij hebben door het hele huis vloerverwarming met een warmtepomp systeem en dus geen radiatoren meer. Lijkt me een beetje raar dat ze vloerverwarming leggen zonder dat je er vanaf weet? Maarja het is wel fijn natuurlijk;)

4. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Mijn vriend is loodgieter en zegt dat het toch via de cv moet anders gaat het niet. Ik stuur je even een pb

5. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    We hebben al radiatoren. Dit was een extra, omdat deze huizen in eerste instantie niet verkocht waren. Wij hebben het net gekocht en ze zijn al een half jaar opgeleverd.
    Vandaar dat dus alleen de buizen ingestort zijn. Er komen 2 buizen de grond uit, zie foto (achter de trap)

Als blijkt dat we er niks mee kunnen gaan we ze weg halen, die uiteindes iig, want anders heb ik 2 gaten in de vloer.

Deel Deze Pagina