Iemand verstand van voeding ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Pantoffelheldin, 23 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ah ja, thanks voor de tip!

2. Islah

Islah Niet meer actief

Maar dat jij quinoa een betere keuze vindt, betekent toch niet direct dat volkorenbrood snelle koolhydraten zijn? Dat zijn twee verschillende dingen.

3. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.867
    113
    Liga en peperkoek zou ik sowieso weglaten. En dan gewoon in de ochtend en middag altijd fruit of groenten (komkommer, wortel, tomaat) eten.

4. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113

Dat heb ik ook niet gezegd?
    De quinoa heb ik als alternatief voor aardappels niet voor brood..

5. Islah

Islah Niet meer actief

Je zei wel degelijk dat brood alleen maar snelle khd bevat.

6. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw

Ik heb niet op de andere reacties gelet, maar...
    dit is best wel weinig, je verbranding komt hierdoor niet genoeg op gang. Je hebt meer calorieën nodig, anders gaat je verbranding niet starten en kun je geen vetten verbranden. Wil je dat met gewone voeding doen, dan heb ik deze tips voor je:

* Wat je kan doen is de magere yoghurt met fruit (nu je ontbijt) verplaatsen naar de avond, na de warme maaltijd, en dan een ander ontbijt. Bijvoorbeeld 2 volkoren boterhammen met gewoon beleg (alleen de chocoladebelegjes niet nemen), of een bord havermout (200 ml, 6 eetl.).
    * Dan het eerste tussendoortje geen koek nemen, maar iets dat minder bewerkt is, zoals een volkoren cracker met appelstroop/smeerkaas of een stuk fruit. Zorg dat je ongeveer 100 kcal binnen krijgt, en zo min mogelijk bewerkte of suikerrijke producten.
    * 's Middags een boterham, cracker of beschuit bovenop wat je nu eet.
    *Tweede tussendoortje klinkt goed al kun je de opkikker op dat tijdstip beter gebruiken ivm een dip in de mineralen in je lichaam. Zorg voor ongeveer 100 kcal.
    * Drink bij elke maaltijd een glas water en probeer 1,5 liter water of thee per dag te drinken. Koffie onbeperkt, maar niet meetellen bij die 1,5 liter.

Succes!

7. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw

Dit is trouwens niet koolhydraat arm, waarmee je snel afvalt!
    Het zal langzaam maar zeker gaan op deze manier en uiteindelijk zul je merken dat je meer nodig hebt om op gewicht te blijven.
    Je kunt ook eerst koolhydraatarm eten en daarna rustig aan (stap voor stap, per week aanpassen) opbouwen naar het eten zoals hierboven.

8. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113

Oké je hebt gelijk..
    Vergeten :)
    Dat is wel mijn idee wat ik gekregen heb toen ik zwangerschapsdiabetes had en de verpleegkundige zei dat als ik een hypo zou krijgen ik als 6 dextros niet werkten ik 2 volkoren boterhammen moest eten.
    Als ik het dan fout geïnterpreteerd heb sorry daarvoor..

9. Islah

Islah Niet meer actief

Waarom? Omdat koffie zogenaamd vocht zou onttrekken?
    Overigens lijkt mij onbeperkt koffie drinken heel erg ongezond, ook als het zonder suiker en melk is.

10. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Dit is duidelijke taal , bedankt!!
    Ga gelijk wat dingen aanpassen
    Ik wil ook absoluut niet snel afvallen , heb liever dat het langzaam gaat en dat het er ook af blijft.

Deel Deze Pagina