Gisteren met m’n zusje over gehad dat we zo graag nog eens een keer een Speedy of een Opal Fruit zouden eten. We zagen een reclame en zeiden tegelijkertijd tegen elkaar: ‘O ja! Weet je nog?’ En van de week tegen C dat een bepaald huisjespark vroeger Sporthuis Centrum heette. Hebben jullie nog van die ‘O ja’ momenten?
Het duurde even voor ik je bericht snapte. De titel doet mij namelijk denken aan "Oja" uit de Sims en dus dacht ik dat het een topic over seks was Ontopic, ik moet hier even over nadenken
Nou ja, gezien mijn dirty mind had dat best gekund Nee daar begin ik niet meer aan hier hoor. Veel te gevoelig onderwerp heb ik gemerkt
Ik had zo'n oh ja momentje afgelopen Vrijdag. Mijn moeder had zo'n 'nep' gameboy bij de Kruidvat gekocht. Dus de eerste oh ja was al toen ik die zag en me herinnerde dat we vroeger de gameboy color hadden En erna nog een oh ja momentje door een spelletje die erop staat: waarbij je met een balkje een balletje steeds op moet vangen en terug storen. Zo veel gespeeld vroeger. Mijn neefje van 7 keek ons trouwens aan alsof we harstikke gek waren En erna ook nog toen mijn moeder zei 'weet je nog dat je ook nog zo'n vergrootglas ding kon kopen om op je gameboy te zetten'
Ik ben vroeger ook naar sporthuis centrum geweest volgens mij nu centerparcs. Ijsjes, solero shots, Wiener taco, en dat zakje met 5 kleine ijsjes erin. De joekel van carvan cevitan. En de cheezer, pita broodje met jam en kaas in het tosti apparaat. Wij eten die nog wel eens. En de meeuwenflatsen en mierenneukers snoep Oja momentje van Rutte met zijn nokia, bracht mijn gedachten even terug naar snake. En met mijn vriend in de auto kwamen we op de pocketline swing. Man wat was ik stoer
Ik zag een CD bij De Action liggen van Juf Roos een poosje terug. Ik vroeg aan Ies of ze die voor in de auto wilde. Zegt ze: wat is een CD’ Ik ben er maar niet aan begonnen om uit te leggen wat een dvd is
Onze oudste kennen het alle 2 maar de jongste kan het niet eens meer kennen. Dvd speler hebben we niet meer en cd spelers zitten niet meer in onze wagen. Hij weet wel hoe hij moet verbinden met de auto radio en muziek moet doorsturen .
Ik herken van jullie dingen alleen snake En cd's, worden hier nog best vaak gebruikt door de meiden (die hebben zo'n draagbare cd-speler op de kamer) of in de auto (al wordt dat wel minder)
Oh ja joekels, en dan op het einde zat je vooral op van dat zompige karton te lebberen, randje helemaal kapot gekauwd. In de categorie eten: Jaw breakers. En rond mijn puberteit: van die suffe plastic armbandjes, gewoon een plastic armbandje maar dan wel zo veel mogelijk in zoveel mogelijk kleuren. En scoubidou-en!
Zo een klap armband. En van die plakhandjes die je op de kermis kon winnen of uit een automaat. Was echt klote als die achter de TV kwam en dan vol met stof zat. Later ook van die ballen die je tegen het plafond kon gooien en bleven ze plakken. Hele plafond onder de vlekken. Ma was er niet blij mee. Eigen smurfensnot maken. Dat je nog een zakmes of vlindertjes mocht kopen. Waar je pijlen van takjes maakte. Pijltjes rollen van de weekamp voor je buis. Hele constructies maakte wij bij mij vader in de schuur van buis en ducktape. Ik ben in de duinen opgegroeid en wij maakten ook borden van hout, met fietsband erop waar je je voeten in kon steken, dan kon je van een berg af glijden over het zand of helmgras. Enzovoorts.
View attachment 737375 Deze maar dan veel lekkerder. De echte! Noemen wij ze. Mn moeder en ik konden uren aan die dingen lebberen. ook aan die ballen van de kermis. Mmm
Ik woonde bij een dijk, en dan in de herfstvakantie haalden we de wieltjes van skateboarden af, en dan met een grasmaaier en flink veel water een modderpad de dijk af maken en dan "modderboarden". En aan het einde met z'n allen het water in, anders kwamen we echt het huis niet in.
Dat idee dat deden wij ook. Mijn vader heeft een grote schuur en veel gereedschap waren altijd aan het kloten. Maakten ook eigen werpsterren e.d.
Oh en vergeet de glow in the dank sterren niet. Hele plafond vol geplakt. Naar de sigarenboer om plakplaatjes te halen Trollen, mr patatohead, plasticspeentjes.