Dat kan helaas niet omdat wij ook BKR geregistreerd staan door de sanering. We kunnen geen leningen afsluiten, zelfs geen nieuw telefoonabbonement, en ook geen nieuwe hypotheek aanvragen.
Wat een vervelende situatie zeg En tijdelijk bij (schoon)ouders gaan wonen om snel uit deze situatie te komen? Dat zou ik nog wel overwegen, als je afspreekt precies voor hoe lang enz.
Oe lastig! Je mag me pb sturen als je wilt. Mijn vriend heeft in de zelfde situatie gezeten. Hij kreeg wel urgentie toen der tijd. Nu huren we samen want hij kan nog niks kopen omdat de bkr 5 jaar naar dato past eindigt... zitten wat haken en ogen aan maar t kan niet zo zijn dat jullie op straat komen te staan... ik zal t even vragen
In welke fase van de schuldhulp zit je? Je hebt het over bewindvoerder, ik las ook wsnp. Zit je daar al echt in? Heeft de rechter-commissaris opdracht gegeven om het huis te verkopen?
Bij mijn ouders kunnen we niet in gaan wonen, die wonen veel te klein. Mijn schoonouders hebben een groot huis maar deze staat te koop omdat ze kleiner willen gaan wonen dus die optie vervalt ook. En mijn voorkeur heeft het ook niet hoe lief ik ze ook vind, Haha. Al denk ik dat als we daadwerkelijk op straat komen te staan we tijdelijk welkom zullen zijn en dan zal ik dat aanbod ook zeker dankbaar aanvaarden.
Ja, sinds 17 juli zitten we officieel via de rechter in de Wsnp. Onze bewindvoerder beweerd dat de rechter commesaris in de verkoop van ons huis geen uitspraak doet en dat hij alleen op de hoogte word gehouden van de beslissing van de bewindvoering. De bank wil bijvoorbeeld wel voor behoud van de woning gaan alleen de bewindvoerder heeft de uiteindelijk beslissing gemaakt over te gaan tot verkoop van de woning. Ik snap er soms niks van!
Als je dat eens na wilt vragen! Tot nu toe krijgen we geen duidelijk beeld, waar we ook naar toe bellen. We worden van het kastje naar de muur gestuurd.
Zodat mensen die netjes al jaren ingeschreven staan niet nog eens een jaar extra moeten wachten op urgentie.
Ik zou contact opnemen met de bank en vragen of je de hypotheekbetaling stop mag zetten zodra je een huurhuis hebt gevonden. Dan heb je in elk geval geen dubbele lasten. Nee heb je, ja kun je krijgen. Via marktplaats kun je ook misschien iets vinden.
Niet inschrijven op de websites waar he geld moet betalen; , is alleen maar oplichting. Funda en parius zijn betrouwbaar. Enige nadeel is dat je een bepaald inkomen moet hebben en die is vaak niet mis. Plus hoge borg betalen. Wij hebben ons huidige huurhuis via een makelaar. Het huis stond op funda maar was niet meer beschikbaar, maar wij konen ons wel inschrijven op een wachtlijst. Dus daar moet je wel mee oppassen, vaak zijn de huizen niet meer beschikbaar. Gratis reclame voor hun bedrijf zeg maar. Bij de makelaar hadden we helaas wel kosten a 350 euro.
https://www.bureauwsnp.nl/voor-burgers/veelgestelde-vragen/gevolgen-wsnp/wat-gebeurt-er-met-mijn-koopwoning-in-de-wsnp Lees dit eens...de RC beslist. Ik zou zeggen: schrijf een brief naar de RC. Ook al heb je nu overwaarde, je hebt geen recht op een sociale huurwoning, daarmee vervalt ook het recht op huurtoeslag. Ben je onder aan de streep dan echt gunstiger uit met een huurhuis? Of kan je dan ondanks overwaarde beter in jouw koophuis blijven, omdat het financieel maandelijks veel gunstiger is en daarmee maandelijks meer kan afdragen aan de boedel.
Goed idee. Baat het niet, dan schaadt het niet. Ook vermelden dat de bank mee wilde werken aan woningbehoud.
Ja ik ga t na vragen. Toen wij gingen huren was t een heel gedoe omdat ik niet in de wsnp zat dus volledig alles ter beschikking had qua geld. Maar moest wel alles overleggen met mijn vriend zijn bewindvoerder. Ik laat t je vandaag of morgen weten
Maar onze bewindvoerder geeft dus aan dat de RC niet beslist... dat vind ik dus zo vreemd! Wij hadden namelijk al aangegeven zelf ook een brief te willen sturen maar dut was niet mogelijk daar de beslissing al was genomen en zij had alles uitgerekend en de overwaarde bleef relevant dus hoefde ze als enige de RC op de hoogte te brengen,,,
Is er wel een budget om te kunnen verhuizen? Is er geld om het huis te stofferen? En tot welke huurprijs mag je gaan huren? Vrienden van ons zitten onder bewindvoering. Zij raakte het huis kwijt, kinderen gingen naar pleegouders. Totdat ze een huis hadden geregeld. Ze hebben goed een jaar in opvang voor daklozen gewoond. Ze kregen budget om enkel heel goedkoop laminaat neer te leggen. Rest vd meubels hebben ze gekregen. Dus ze zitten nog met kale muren. Alles is ongeverfd. Van ons hebben ze heel veel meubels gekregen en materiaal om het huis op te knappen.
Nee, er is geen budget. Meubels hebben we nu natuurlijk al staan, maar verder hebben we eigenlijk niets te besteden. Dus ook wij zullen in een kaal huis moeten trekken. Gordijnen kunnen we mssn deels hergebruiken en verder maar oproepjes doen op weggeefhoeken en hopen dat er iets over is bij mensen. We hebben boven een laminaatvloer liggen welke we misschien deels kunnen hergebruiken. Ik heb geen idee tot hoe hoog we mogen huren maar met ons inkomen kunnen we niet veel hoger als 900/1000 pm. Je berichtje vind ik trouwens best verontrustend. Het betekend dat je als ouders van je kinderen word gescheiden omdat iemand anders beslist dat jouw woning verkocht moet worden. Dat overleef ik niet, gescheiden moeten leven van mijn kinderen.
Zij hadden geen koophuis, maar een huurhuis. Met een behoorlijke huurachterstand, geen werk. En tel daar een slechte bewindvoerder erbij op. Alle meubels hebben ze moeten wegdoen ivm geen huis/opslag mogelijkheid. De situatie is behoorlijk uitzichtloos, ze komen niet in aanmerking voor schuldsanering. En de schulden lopen flink op onder de bewindvoerder. Mijn advies: controleer jullie bewindvoerder met alles! En probeer een zo goed mogelijk klaar huis te huren.
Dit klopt niet helemaal. Het is of een beslissing van RC én bewindvoerder of alleen de RC. Nooit van alleen de bewindvoerder.... Ik zou alsnog een brief naar de RC doen, mocht die aangeven dat het huis niet in de verkoop hoeft omdat je niet beter/voordeliger uit bent, dan kan de bewindvoerder het daar alleen maar mee eens zijn.
Ik zou ook een brief naar de RC sturen. Wellicht ook een idee om over te stappen naar een andere bewindvoerder?
Ja, de bw kan zoveel zeggen. Niemand verbied het om een brief naar de RC te sturen. De bw kan de beslissing niet alleen maken.