volleyballen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door han5, 19 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. han5

han5 Lid

3 mei 2013
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgende week heb ik met mijn werk ( vrijwillig) een volleybaltoernooi. In mijn enthousiasme heb ik toendertijd ja gezegd om mee te doen, alleen wist ik toen nog niet dat ik zwanger was. Op het moment van het toernooi zal ik ongeveer tien weken zwanger zijn. Nu twijfel ik enorm of ik wel mee zou moeten doen? Ik ben best wel bang een bal in mijn buik te krijgen of uit te glijden of zoiets, al weet ik best wel dat het kindje goed beschermd zit in mij buik.
    Wat zouden jullie doen?
    Overigens doe ik verder niet aan sport...

2. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Het kan eigenlijk geen kwaad. Je baby zit nog achter je schaambeen, dus ook een bal op je buik kan geen kwaad. Ik doe zelf een full-contact vechtsport en ik moest met 12 weken stoppen. Maar het volleyballen doe ik nog steeds, alleen het draaien gaat langzamer en ik duik niet meer achter elke bal aan ;)

Maar je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt....je kan je altijd nog ziek melden;)

3. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Als je bang bent dat het gebeurd zou ik het niet doen, want daardoor ga je juist "moeilijk" en "raar" doen en kan het juist toch gebeuren...

Doen waarbij jij je goed voelt, het kan zeker geen kwaad!

Ik heb zelf gevoetbald tot 15 wkn en ben daarna alleen blijven trainen, mijn teamgenoten waren meer bang voor een bal op mij dan ik ;)
    Daarom met 20 wkn gestopt..

4. meiske28

meiske28 Actief lid

22 okt 2011
    247
    0
    0
    Hoi hoi

Ik ben zelf een volleyballer. En als ik kijk hoe vaak er een bal in de buurt van mijn buik komt is dat zeer weinig, zeker omdat jij er voor zorgt dat je de bal juist kan slaan onderhands of bovenhands op vangt komt hij niet in de buurt van je buik. Misschien moet je wel minder fanatiek 'duiken' om een bal om te vangen. Maar verder lijkt het me zeker geen probleem. Gewoon gezellig mee doen.

5. fall

fall Niet meer actief

Ha grappig dit, ik volleybal ook al jaren en nog nooit een bal in mijn buik gehad. Toen ik net wist dat ik zwanger was, kreeg tijdens de warming up van het andere team een bal in mijn buik. Niet heel hard gelukkig maar toch. Gelukkig was er niks aan de hand en was het de laatste wedstrijd.

Deel Deze Pagina