Pfoe, ik schaam me er een beetje voor, maar ik ben een tijdje te lui geweest om de kookplaat na het avondeten schoon te maken. Ik deed het meestal de volgende dag maar dat was eigenlijk stom van mezelf want dat was te laat. We hebben deze trouwens: DÅTID HGA5K Gaskookplaat - IKEA Nu zitten er bij 3 van de branders bruine overkook?vlekken en ik heb al een paar dingen geprobeerd om het weg te krijgen, maar het lukt niet.. Het zijn echt van die dikke aangekoekte bruine vlekken.. *bleh* Ik heb Cif (schuurmiddel), afwasmiddel, keukenreiniger, kokend water laten intrekken geprobeerd. Ik krijg het wel weg als ik het weg krab met een metalen voorwerp, maar als ik te hard ga krabben krijg ik natuurlijk krassen en dat is niet de bedoeling. Iemand tips?
Wij hebben een keramische kookplaat en dat is natuurlijk anders schoonmaken maar wat bj ons altijd goed helpt is mister muscle kitchen. Misschien kan dat ook op jou kookplaat?
Hihi, schaam je niet hoor We zijn allemaal wel eens een beetje lui Ook hier werkt Mr. Muscle erg goed.
Hier ligt standaard aluminiumfolie om de pitten heen waardoor t schoonmaken een stuk makkelijker gaat. Hier laat ik mn pitten altijd in kokend water weken en dan kan ik t er zo afhalen met een schuursponsje. Anders idd muscle proberen of glassex. Werkt hier ook ontzettend goed
Afwastabletjes in water laten koken en dan met dit hete water schoonmaken. Wel handschoenen aan en voorzichtig dat je je niet aanbrand, maar ik krijg hiermee de hele oven en alle (aangekoekte) pannen blinkend schoon... Edit : Afwastabletten = vaatwastabletten.
Je moet cif juist niet gebruiken, dat zorgt juist voor krassen op je kookplaat. Probeer met allesreiniger of gewoon afwasmiddel..
Manlief is van de week de kookplaat (rvs) te lijf met een hete soda-oplossing en keukenpapier. Flinke klont soda in heet water, keukenpapier goed nat maken en op de plaat leggen en tijdje laten liggen. Daarna met heet water schoongemaakt en de meeste van de bruine plekjes rond de pitten zijn weg. Ontvet ook super.
Erg aangekoekte dingen (meestal bij mij de oven, dat is mijn 'luie' ding) met mr. muscle inspuiten en even laten inwerken. Heb alles er tot nu toe goed schoon mee kunnen krijgen.