Iemand waarvan haar man werkt op de kazerne in Ermelo??

Discussie in 'De lounge' gestart door consider, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

18 mei 2012
    431
    0
    0
    Heeft mijn partner ook gezeten.
    Hij zegt net dat er 2 weken worden vastgesteld. Vaak in de bouwvak, maar dat verschilt per eenheid

2. Fleems

Fleems Actief lid

31 mei 2011
    234
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi, de wereld is klein! Hij is voertuigcommandant. Welke functe gaat jouw man vervullen?

Nee, het is ijskoud! Sneu voor die mannen he :p

3. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hey!

Nou ja, hij kan binnen bepaalde kaders zijn vakantie vast stellen.
    Mijn man zit bij 400 geneeskundig en is AMV'er.
    Hij is net een paar dagen thuis vanuit Dld (2 weken afgelopen keer).
    Hij kan wat schuiven met vakanties ivm zijn PTW.

4. Ellen1989

Ellen1989 Bekend lid

21 dec 2009
    636
    265
    63
    Vrouw
    Militair
    Tilburg
    Als hij morgen op een kazerne of legerplaats is (maakte niet uit waar). Kan hij daar met een werk telefoon naar 99 bellen en dan vragen om doorverbonden te worden met bijv. de personeelsdienst van de kazerne Ermelo.

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    @Fleems, hij wordt foef, een logistieke functie.
    Idd ijskoud!! Zitten ze in Duitsland?

@miekje, wat is ptw precies?

@Ellen, bedankt voor de tip!

6. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    @ Consider: PTW staat voor praktische ter werkstelling.. In t kort omschreven moet ML een aantal weken per jaar in een (burger)ziekenhuis werken als verpleegkundige om zijn
    BIG registratie te mogen behouden en daarnaast om op vaardigheid te blijven. De steunverleningen/oefeningen die hij nu (binnen defensie) draait zijn qua uur niet voldoende.

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Aha ik snap het, lijkt me voor hem ook wel leuk om af en toe gewoon in het burger leven te werken!

8. Fleems

Fleems Actief lid

31 mei 2011
    234
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke leuk!
    Ze zitten nu vlak bij polen, hier 800 km vandaan. Erg koud daar dus! De laatste tijd is ie veel van huis, pff..

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ja dat heb ik helaas met de infanterie, die draaien veel oefeningen helaas.
    Ben sowieso wel gewend dat hij er door de week nooit is, we wonen te ver bij de kazerne vandaan, dus hij is een binnen slaper.
    Zijn ze ook veel in de weekenden weg?
    Dat zou ik wel weer ff slikken vinden, hij is al een aantal jaar gewoon elk weekend thuis (op uitzendingen na).

10. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Effe een vraagje. Je laat hem toch hopelijk wel zelf bellen, en niet jij. Want als jij gaat bellen, kan het wel van invloed zijn voor z'n carrière. De partner hoort zich een beetje buiten de organisatie te houden. Dit als tip.

11. Fleems

Fleems Actief lid

31 mei 2011
    234
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, idd.. je went er aan ja. Toen mijn man nog op een andere kazerne werkte kwam hij ook alleen in de weekenden thuis, nu is de afstand wel te doen en komt hij doordeweeks ook gewoon thuis.
    Meestal zijn ze in de weekenden thuis van oefening. Toevallig was dat deze 2 weken niet het geval. Nou ja, het tussenliggende weekend dan, want morgen komen ze dus alweer terug.
    Maar over het algemeen zijn ze de weekenden thuis! Is idd niet leuk als je man doordeweeks weg is en dan ook nog veel weekenden weg zou zijn!

12. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Nee ik ben niet van plan om naar zijn nieuwe eenheid te bellen hoor.
    Maar buiten de organisatie houden...uhmm volgens mij kun je je er ook niet echt mee bemoeien, het is zo ontzettend gesloten!
    Maar bedenk wel....zonder goed thuisfront...geen defensie...

13. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Lijkt me heerlijk als hij doordeweek thuis zou zijn.
    Ik kan gewoon nooit een avond weg en moet altijd alles alleen doen met de kinderen, niet altijd even leuk en soms ook best zwaar.
    Had gehoopt dat hij nu eindelijk dichterbij huis geplaatst zou worden...maar helaas :(
    Hoorde wel dat deze eenheid over een tijdje verhuisd naar havelte?
    Is voor ons nog anderhalf uur rijden, maar dan kan hij tenminste 1x per week tussendoor ff thuis komen.

14. Fleems

Fleems Actief lid

31 mei 2011
    234
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, ik weet niet hoe jouw man verder is, maar ik doe alsnog alles zelf doordeweeks. Meneer vind dat hij savonds niks hoeft te doen ivm zijn werk, en dat hij in het weekend altijd uit kan slapen tot 12.00.. tja.. om dan nog steeds niks te doen. Maar goed, straks met 3 kinderen zal hij wel MOETEN helpen, heb maar 2 handen, haha.
    Ooh ja? Heb nog niks over naar Havelte verhuizen gehoord. Zal het hem eens vragen morgen. Dan zou dat voor jullie idd wel schelen, is hij toch net weer vaker thuis.

Er was laatst trouwens een relatiedag georganiseerd. Jammer dat je daar dan net niet bij kon zijn, was erg interessant en leuk om te zien allemaal! Maar als het goed is gaan ze dat vaker organiseren.

15. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    O echt waar!!! Daar zou ik echt niet blij mee zijn hoor!
    Mijn man helpt juist heel erg goed mee, het zijn immers ook zijn kinderen.
    Nu werk ik zelf ook, maar thuismoeder zijn is minstens net zo zwaar als werken.
    Hoe oud zijn je dochters?

Lijkt me leuk zo'n relatie dag, jammer dat die net geweest is!

16. Fleems

Fleems Actief lid

31 mei 2011
    234
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, nee is ook niet leuk, maar goed. toch ben ik 'maar' een thuismoeder. Hij denkt echt dat ik de hele dag uit mn neus zit te eten ofzo :p. Maarja, ik ben dat inmiddels gewend. Hij is niet helemaal evil hoor, ben hartstikke blij met hem :D.
    Onze dochters zijn drieënhalf en anderhalf. Jullie ook 2 meiden zie ik? Schelen niet veel met die van ons! Leuke leeftijden he! Vind jouw oudste het ook zo interessant om militairen met 'dezelfde kleren als papa' te zien? Onze oudste vind dat altijd zo apart, haha.

17. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    vakantie midden is van 29 juli t/m 16 augustus.
    Daarbij heb je bij de bouwvak vaak nog een week ervoor of erna dat is vaak de keus van de werknemer, of meeste stemmen gelden.
    hier hebben ze voor langer gekozen bij het bedrijf van mijn man.

18. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    #38 consider, 24 jan 2013
    Laatst bewerkt: 24 jan 2013
    @Fleems, is je man alweer thuis, of nog op de kazerne?
    Mijn man heeft vandaag nogmaals proberen te bellen en kreeg uiteindelijk een kapitein aan de telefoon.
    Die had op dat moment geen tijd om het voor hem na te kijken, omdat er iemand van de groep in het ziekenhuis lag en er van alles geregeld moest worden...
    Toch niet jou man hoop ik!!!
    Weet jij wat er precies is gebeurt?
    Maar goed nu weet ik dus nog niks :(
    Mijn man kon ook niet met een diensttelefoon naar p&o bellen, aangezien hij de hele dag aan het schieten was.
    Inderdaad wij hebben ook 2 meiden....helaas zit die van anderhalf al tijden in een hele moeilijke fase.
    Ze praat nog niet echt en is echt super gefrustreerd en aldoor boos.
    Haar grote zus is erg lief voor haar, maar de jongste slaat haar constant :(
    Eigenlijk ziet de oudste nooit andere militairen, zijn hier niet zoveel in de buurt.

19. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Is je man morgen op de kazerne?
    Op intranet staan alle jaarplanningen, daar staan als het goed is ook de verplichte vrije weken op.
    Stel dat de jaarplanning niet op intranet staat, dan staat er altijd wel een contactpersoon bij.

20. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Mijn man zeg dat hij op dit moment nog niet officieel is geplaatst en dus ook nog niet in hun mappen op intranet kan kijken.

Deel Deze Pagina