Ik ga dat waarschijnlijk doen. Met mijn gezin in de auto naar Frankrijk of Italië. Ik ben zwanger van de derde en beide kids zijn vlak voor de 42e week geboren. Ik weet het. ....het zegt niks. ... Maar toch vrees ik zeker niet voor een baby die te vroeg geboren gaat worden. Verder voelde ik me bij de andere 2 tot het einde topfit. Nergens last van. Als dat met deze zwangerschap ook zo gaat (nu 19 weken) dan gaan we. En tja....Als het wel te vroeg komt hebben ze daar ook wel een ziekenhuis denk ik dan. .. Hebben meer van jullie dit gedaan?
Ik zou dat met 35 weken echt niet doen , maar dat is natuurlijk een hele persoonlijke keuze. De hele rit alleen al bezorgt me al de zenuwen als ik er over nadenk. Ik zou het laten en coor een vakantie in eigen land gaan.
Ik heb dit zelf niet gedaan maar als ik mij goed zou voelen zoals jij je voelt, zie ik geen reden om niet te gaan. Als je daar bevalt dan hebben ze daar ook ziekenhuizen en je komt echt wel weer thuis. Ik ben zelf nu half kreupel dus moet er niet aan denken om van huis weg te gaan, maar kón het maar! Geniet er dus lekker van dat het wél kan, dat is toch heerlijk om nog even lekker samen weg te gaan.
collega van mij ging met 29 weken op vakantie. is bevallen in spanje... en daar heel wat weken blijven zitten totdat ze met ambulance naar nl mocht alles is uiteindelijk wel goed gekomen
We boeken overigens ook een week van te voren pas. Ik wil nu niet het risico nemen me toch niet goed te voelen. Als het mijn eerste zou zijn zou ik vast niet gaan. ... Maar sta er nu wel anders in.
En hoe lang wil je gaan? Ik zou het niet fijn vinden zo ver weg te gaan. In Frankrijk zou ik me in het ziekenhuis nog wel redden, maar in Italië niet. Weet niet hoe goed hun Engels is, maar mijn Italiaans is slecht. Ga je in een huisje of echt kamperen? Is er geen mogelijkheid om eerder te gaan? Je kinderen zijn nog niet leerplichtig.
Nee ik heb dat niet meer gedaan en zou dat zelf ook echt niet doen. Zolang in de auto en in een vreemd land. Ik ben gestopt met zulke reizen na de 30 weken.
met het vliegtuig mag je sowieso niet meer rond dat termijn... dus de auto is je enige optie. maar nee , ik wil nu zelfs niet meer naar centerparks maar ieder zo zijn eigen keuze
Nee, maar ik ben dan ook met 36 weken bevallen...bij een volgende zwangerschap zou ik dat er niet op wagen dus Overigens is die vrouw van Gooische meisjes ook onverwachts bevallen in het buitenland en te vroeg, maar dat is haar toch wel vies tegengevallen zei ze... Kindje werd ook gelijk weggehaald bij haar omdat ze daar huid op huid voor de hechting niet kennen enzo.
Ik zou het zelf niet doen, maar het is echt jullie beslissing. Check voor je gaat wel of je verzekerd bent voor eventueel couveusevervoer naar Nederland. Anders zit je daar nog weken vast mocht de baby te vroeg komen, net als dat Nederlands/Duitse stel een tijd geleden. Hun andere kinderen zaten bij opa en oma en ze konden niet naar huis omdat hun kindje te vroeg kwam en in de couveuse lag. Het vervoer per couveuse werd niet vergoed dus ze zaten vast in Frankrijk.
Ik zou het niet doen, maar mijn eerste kwam met 35 weken, met 33 weken aan de remmers en voelde me daarvoor al niet zo best! Uiteraard helemaal je eigen keus! ergens denk ik, als je al een beetje twijfelt moet je het niet doen..!! En twijfel heb je denk ik omdat je een topic start..maar nogmaals het is je eigen keus..!!
Ik ben met 35 weken nog een weekendje weg geweest, maar dan op 1,5 uur rijden en in Nederland. Ik zou zover weg met die termijn niet durven, sowieso is lang autorijden voor mij al geen pretje meer. Maar als het voor jou goed voelt, laat je vooral niet tegen houden.
We willen 9 nachten gaan. Dus voor 37 weken weer thuis. .. verzekering is een goeie! !! Ga ik nakijken!
Als jij je goed voelt en geen probleem ziet als je evt daar bevalt waarom niet? Inderdaad is een goede verzekering belangrijk. Ik heb 2 kak zwangerschappen waarvan ik met 20 weken al plat lig dus voor mij persoonlijk zou het geen optie zijn.
Ik zou het nooit doen, maar ik zou het ook iedereen afraden. Een vriendin van mij is twee keer bevallen met 41+ en de derde kwam ineens met 35 weken. Zwangerschap was probleemloos. En dan zit je in Frankrijk, een taal die je niet vloeiend spreekt. Andere gewoonten en protocollen. Hoe denken ze daar over bevallen? Mag je je kindje daarna bij je houden? (Het is tenslotte prematuur) Hoe denken ze over voedingen? Hoe doe je dat dan met man en andere kinderen? De bevalling zal je ook zonder je man moeten doen. Maar wat als je niet gelijk mag reizen? En sowieso, zelf met een premature baby van 2 weken zou ik niet naar huis willen rijden. Ik ben niet moeilijk, echt niet, maar dit zou ik niet doen! In Nederland kan je ook superleuk vakantie vieren.
Je moet het uiteraard helemaal zelf weten maar mij niet gezien. Ik werk zelf met premature kindjes en eerdere bevallingen zeggen helaas niks over de volgende. Een vreemd ziekenhuis is echt niet zomaar iets. Je laat daar wel je kind achter. En voor 9 dagen dat takke eind rijden en dat risico nemen? Dan zijn de Ardennen of Texel toch ook leuk