Misschien een rare vraag, kan al het vruchtwater eruit zijn of een deel ervan? Word het weer bijgemaakt zeg maar? Want een baby overlijdt toch als er geen vruchtwater meer is?
Nee maar zover ik weet staat GBS los van gebroken vliezen. Maar hé ik ben geen arts geen idee dus, ik vertel alleen een ervaring van dichtbij. Meer niet
Sorry ik heb het verkeerd geschreven, bedoelde de termijn vanaf wanneer je mag bevallen, dus 37 wk. Excuus, foutje!
vruchtwater wordt wel bijgemaakt maar als je vliezen kapot zijn loopt dat er dus ook weer uit als je niet zoveel mogelijk plat blijft liggen. dus dan beter in het zkh want dan moet je wel blijven liggen. thuis ga je toch dingen doen.
Hoe zit dat dan als je kindje nog niet is ingedaald, want normaal gesproken moet je dan gaan liggen zodat je navelstreng niet kan verzakken.
Zo daar ben ik weer. Inmiddels heb ik duidelijkheid. Ik mag niet meer naar huis en vrijdag met 37 weken krijg ik de keizersnede. Ze hebben mij vanochtend besproken in het overleg en de combinatie gebroken vliezen en GBS is voor hun een reden om mij niet naar huis te sturen en om vrijdag de keizersnede uit te voeren. Tenzij de weeën voortijdig beginnen en het verloopt voorspoedig (vorige bevalling verliep alles behalve voorspoedig) dan ben ik bereid om het zelf te proberen maar mijn voorkeur gaat uit naar de geplande keizersnede. Helaas al met 37 weken ipv 39.4 maar goed, baby besluit anders.
Wat fijn dat er duidelijkheid is! Volgens mij is het ook een wijze beslissing. Succes met de ks! 37 weken is vroeg, maar het is in dit geval niet anders en het gaat vast helemaal goed komen!
Dat lijkt me schrikken! Gelukkig zit je niet meer ver van de 37 weken af en mag je kindje al komen. Alvast heel veel succes vrijdag!
gelukkig dat je duidelijkheid hebt. probeer vandaag en morgen wat uit te rusten (heb je waarschijnlijk wel nodig na vannacht) en heel veel succes vrijdag.
Wat fijn dat je duidelijkheid hebt en dat ze je niet meer laten gaan. Succes vrijdag! Lig je nu al wel aan de ab voor die gbs bacterie?