Kwam wel oud topic tegen maar gesloten helaas.. en aangezien ik vrij weinig kan vinden wil ik een poging doen hier wat ervaringen te lezen. Bij dochter heb ik een ks gehad ivm niet vorderende ontsluiting. ik werd ingeleid en heb bijna een week lang dagelijks gel gehad, (sommige dagen 2x) baarmoeder mond verstreek niet eens helemaal geloof maar tot de helft... en de laatste dag voor bevalling zeiden ze na 1x gel ook als er straks niks is gebeurd houden we morgen een rustdag wel controle met ctg maar we doen niks, dan pas zondag weer. prima dan slaap ik thuis heb ik toen gezegd want ik had zoveel rugpijn die bedden waren echt drama .. sochtends daarheen met idee ze doen toch niks, (hoop al opgegeven haha) maar het was rustig en de enige gyn die ik nog niet had gezien heeft toen gezegd wil dat je vandaag bevalt dus ik ga even heel gemeen zijn, heeft een cm gecreeerd met haar hand (au!) en toen gestript en even later vliezen gebroken.. kwam niks op gang dus wee opwekkers.. hele dag flinke weeen gehad om vervolgens telkens te horen er is geen mm verandering ingekomen op den duur ruggenprik aangeraden omdat ik dit zo niet vol ging houden moest nog zo lang.. toen moest ik verplicht 2 uur proberen te slapen, heerlijk alleen wat druk van binnen en je gewoon prettig voelen was dus lekker ontspannen maar nog gebeurde er niks, dus een ks geworden.. de reden dat het niet vorderde is nooit echt uitgesproken, ook neit toen ik het bij deze zw vroeg, dochter was wel 4280 gram .. vanaf begin heb ik wel gedacht als mijn 2e bevalling maar niet met zon helse inleiding vooraf gaat zonder dat er wat gebeurt want dat heeft er psychisch aardig ingehakt, de ks zelf vond ik een eitje.. liep snel rond en dag eerder naar huis, dus ik had mazzel dat het meeviel bij mij.. vriend roept al vanaf begin je krijgt een ks dat gevoel heeft ie, ik roep vanaf begin ikh oop dat er een reden is voor ks (een die geen nadelige invloed op baby heeft uiteraard laat dat voorop staan) bovendien heb ik een flinke buikwandbreuk gekregen na galblaas verwijdering (half jaar na bevalling ongeveer) deze puilt erg uit en soms is er echt een grote sinaasappel uitstulping te zien, iets awt ik vreselijk lelijk en ongemakkelijk vind (zeker als je net hebt gegeten) gyn heeft bij de eerst afspraak gezegd dat indien een geplande ks gedaan word dit meteen verholpen kan worden als ik dat wil.. nou heel graag het is een flinke operatie en het idee dat ik straks een baby en peuter heb en dan een tijd na herstel bevalling weer onder het mes moet en weinig kan baart me erge zorgen... nu ligt de baby dus dwars bleek deze week, maandag sprak de echoscopist nog van stuit maar twijfel of het precies stuit was want de billen lagen beneden (das te voelen) en hoofd boven maar voor mijn gevoel is er niks veranderd voelt het zelfde.. vandaag bij de gyn werd verteld dat de baby dwars ligt, billen beneden , hoofd links en benen rechts.. ik ben vandaag 24+4 dagen.. en weet dat de baby nog alle kanten op kan, maar kan weinig vinden van ervaringen over deze termijn.. en ik denk ergens in mijn achterhoofd dat de eerste bevalling niet vorderde door een bepaalde reden (msischien baarmoeder stand of vorm) en dat dit samenhangt met de baby die nu zo ligt.. las nameljik dat dwarsligging weinig voor komt en vaak reden heeft.. misschien zit ik ernaast en wanneer dit over 4 weken bij de volgende controle nog zo is zal ik dit ook zeker bespreken met de gyn hoor, vond het daar nu nog wat te vroeg voor maar wellicht hier ervaringen en herkenning stiekem hoop ik dus dat de baby zo blijft liggen ivm ks, want ik hoop zo erg dat ik meteen van die vreselijke breuk in mijn buik af ben straks.. wilde dit allemaal even duidelijk toelichten niet dat mensen denken dat ik dit zonder reden hoop.. heb er namelijk gewoon erg last van voel me ook nooit lekker in mn vel omdat er altijd zon bobbel uitsteekt, het ziet er niet uit en is gewoon soms erg pijnlijk met zitten.. eveneens baart het me ook wat zorgen bij een natuurlijke bevallign dat door het grove geweld bij persen dit nog erger gaat worden... de gyn zegt alleen dat het niet perse hoeft, maar goed dat is ook neit echt een geruststellende gedachte bedankt voor het lezen en hopelijk reacties
Mijn 1e kindje wilde er gewoon niet uit tijdens de bevalling. Ik heb 15 uur weeën gehad en 1,5 uur geperst en uiteindelijk is het een ks geworden. Bij mij kunnen ze ook geen uitleg geven over waarom hij er maar niet uit wilde. Ik tegenstelling tot jou wil ik liever geen ks meer Ik moet met 35 weken naar de gyn en wat ik heb begrepen is dat je een keus krijgt of je natuurlijk bevalt of voor een geplande ks. Dit omdat een natuurlijke bevalling na een ks ook risico's met zich mee brengen. Maar zeker weten doe ik dit niet want ik ben nog niet geweest. Kun je dit niet bespreken met je vk. zij zou jou moeten kunnen zeggen of je zowiezo recht hebt op een geplande ks Succes ermee!
A. lag met 29w5d nog dwars, is daarna via stuit met 32w naar hoofdligging gedraaid en zonder problemen ter wereld gekomen. Dus ja ik denk dat je ukkie nog alle kanten op kan. Ben nu bijna 30w en deze uk ligt ook nog weleens dwars. Maar wat een heftige bevalling heb je gehad. Kun je niet met je gyn overleggen dat je niet een hele week gel wil hebben, maar maximaal 2 dagen oid? En als je een ks krijgt en gelijk die breuk wil laten herstellen, kan dat dan wel met een ruggeprik? Dat zou ik ook vragen, anders mis je de geboorte alsnog
he maar als je al eens een ks hebt gehad mag je daar bij een tweede toch weer voor kiezen? Probleem opgelost
Nee dat is niet overal... De meeste gynaceologen zullen voorkeur geven aan natuurlijk.. En als er geen reden is zullen ze dus adviseren om natuurlijk te bevallen.. Heb zelf bij de eerste een ks gehad omdat ze tijdens het persen niet verder indaalde en ik zou ook een ks krijgen nu maar omdat hij toch iets is ingedaald gaan we het toch proberen hun voorkeur is toch natuurlijk...
Oh en deze kleine heeft ook lang dwars gelegen maar is uiteindelijk goed gaan liggen! En inleiden met gel na ks doen ze niet is teveel risico.. Soms wel met balloncatheter of al bij ontsluiting dat ze vliezen breken.. En ze gaan niet te lang sjorren na een ks misschien is dat wat geruststellender?? Maar je kan natuurlijk altijd bespreken met je gyn dat je het liefst een ks wilt..
Meid ik wil je niet teleurstellen, maar je hebt nog 15,5 weken te gaan.. baby kan alle kanten nog op gaan. Elke zwangerschap, bevalling of kind is anders.. Als ik jou was zou ik het gewoon bespreken met de gyn dat je niet weer aan het lijntje gehouden wilt worden. Als het weer die kant op gaat als bij .... Dan zou voor een ks bespreekbaar maken.
Wil idd volgende afspraak sowieso vast aankaarten dat ik t wel heel prettig vind te weten dat bij evt inleiding dit niet zolang gaat duren.. vond ik t nu wat te vroeg voor nog zeker omdat ik eerst eens wil zien hoe de baby tegen die tijd ligt.. en als ze die breuk herstellen geloof ik dat de baby met ruggenprik gehaald word en daarna evt narcose? Maar weet dit niet zeker staat ook op lijstje voor volgende keer.. want idd alles missen is ook niet leuk als t niet nodig is.. maar de nadelen van dit later laten opereren zijn veel groter dan ineens laten doen... maar kan me niet voorstellen dat ze de baby ook met narcose halen .. denk dat ze dit eerst afhandelen en daarn je pas weg maken dit word dan okk door n andere arts gedaan dus denk dat je dan pas narcose krijgt. maar zker weer ik t niet
Zit veel verschil in welke gyn ke treft blijkbaar.. jij wilde liever natuurlijk toch of niet? of ben ik nu in de war? En weet dat t nog alle kanten op kan hoor maar mijn gevoel zegt ook dat ik 'mazzel' ga hebben tegen die tijd ivm ks.. en ik google graag maar kom weinig tegen dus vandaar dit topic.. en wellicjt ervaring van iemand die een geplande ks heeft gehad in combi met een buikoperatie en hoe dat in zijn werk ging zie de gyn pas weer over 4 weken nl haha
Nee ik heb in eerste instantie gezegd dat ze maar meteen een ks moeten plannen maar omdat hij nu wat ligt ingedaald zien ze geen probleem voor een gewone bevalling en willen ze dat ik het probeer.. Heb me daar ook nu bij neergelegd!
Ok en welke week zou je eigenlijk een ks krijgen? sowieso blijft het met deze dingen ondanks al geplande datum toch de vraag of t doorgaat omdat kleine alsnog goed kan liggen.. lijkt me ook apart mee te maken. leef je een paar weken naar een bepaalde datum toe kom je daar oh zeg maar af kindje ligt goed haha
Hier lag kleine ook dwars met 35 weken en met 35,5 weken lag ze opeens (en ik heb het geeneens opgemerkt) in hoofdligging.... Had me al helemaal op een keizersnee ingesteld en nu gaan we gewoon weer voor een natuurlijke bevalling (en natuurlijk ook weer 2 weken overtijd lopen ofzo, blegh! )
@kleintje88 ok, lijkt me wel prettiger dan dat er al datum stond eigenlijk, stel je je er op in en dan... maar fijn dat je je erbij neer hebt gelegd @chantal1606 haha herkenbaar je bericht, zou precies zo denken, bij mij was er ook geen beweging in te krijgen en dochter was toch echt al lang klaar om geboren te worden, totaal geen huidsmeer, een bos lange haren waar je akelig van werd en ontzettend sterk in haar lijf.. mensen waren verbaasd.. bovendien al 4280 gram ook.. en toch met inleiding gebeurde er niks noppes nada .. iets waar ik ook erg bang voor ben dat wanneer het een natuurlijke bevalling word ook zo zal gaan... het overtijd lopen op zich vond ik al erg (had veel pijn) maar dat je dan ingeleid word en er geen mm verandering komt vond ik nog veel erger.. als dochter nou heel klein en tenger was ofzo zou je nog kunnen denken je lichaam denkt er nog neit klaar voor te zijn ivm baby maar dat was hier echt niet aan de orde haha.. zit niks anders op dan afwachten hier natuurlijk maar vind er vrij weinig over online, dus toch wel fijn om wat ervaringen hier te lezen