Goedhoudende betaalbare nagellak

Discussie in 'De lounge' gestart door limmeke, 10 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Heb nu al meerdere merken uitgeprobeerd.. maar op mijn vingernagels houdt vrijwel niets..smorgens lakken, goed laten drogen, beschermlaagjes erover.. niets werkt.. savonds bladdert het al af..

welk merk is echt goed en bestand tegen stoten, afwassen, tuinwroeten etc

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Geen eentje denk ik.... :(

3. Saskia78

Oh niet helemaal waar trouwens.. Oh My Gosh heeft er echt een week opgezeten.
    Maarja.. Maarja dat is dan ook 8€ per potje :)

4. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Urban decay blijft bij mij goed zitten maar durf niet te zeggen wat deze kost...

5. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    8 euro vind ik nog betaalbaar.. :)

waar haal je dat merk?

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Opi blijft goed zitten. Maar dat is niet goedkoop.

7. Saskia78

Kruidvat in ieder geval.. En volgens mij bij de etos ook.

En heb hier zo'n 70 potjes nagellak staan... Gelukkig niet allemaal 8€ per potje :)
    Meesten zijn tussen de 1 en 4 euro...
    Ben zelf groot fan van Catrice maar dat blijft meestal 2 dagen zitten zonder splintertjes...
    Beetje bijwerken en dan nog 1-2 dagen rekken...
    Wel zonder topcoat.. Met topcoat ligt het er al als je er naar kijkt :(

8. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    #8 Scarabee, 10 mei 2013
    Laatst bewerkt: 10 mei 2013
    Alles blijft goed zitten, als je er op de juiste manier mee omgaat ;) Hier nagellak expert (niet echt hoor, tis een hobby ;), en zelfs acryl verf blijft een week mooi zitten :)

Stap 1: Basecoat. Goed laten drogen eerst, beschermt nagels en lak hecht er beter op dan op je nagels.

Stap 2: Lakken. (ik gebruik zelf Catrice (2 tot 4 euro per stuk) en de goedkope lakjes van de Etos. DA vind ik wat minder, want die dekken ook niet zo mooi, en dan heb je weer meerdere lagen nodig). Voorkeur is dus Catrice, die dekt in 1 keer ook heel goed!)

Stap 3: Eerst goed laten drogen, en dan pas een Top Coat. Niet alle topcoats zijn goed, eentje die zeker weten goed werkt is : Essence gel-look topcoat. Goed laten drogen ook, eventueel volgende dag nog een laagje.

Als je met schoonmaakmiddelen werkt : Huishoudhandschoenen aan, zelfs bij de afwas.
    En natuurlijk een beeeetje voorzichtig met je bezigheden.. dat je niet langs een muur schraapt met je nagels als je iets wilt pakken ofzo.

Zo blijft het gegarandeerd een week mooi! Deze heeft bij mij zelfs meer dan een week mooi erop gezeten en deze was van Essence en het getekende is acrylverf :

9. Saskia78

@scarabee: welke topcoat doe jij over je catrice lakjes heen dan?
    Bij mij lijkt catrice beter te "plakken" zonder topcoat namelijk :)

10. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Die van Essence gel-look. Eroverheen dus.

Heb gisteren toevallig met Catrice gelakt en had geen tijd meer voor een topcoat en aan de randjes chipt het nu wel al een beetje. Volgens mij is het geheim gewoon een goede topcoat en vooral aan de tips van je nagels een beetje naar beneden lakken. En pas een topcoat als de nagellak goed droog is.

Vind Catrice wel echt heel goed dekken en mooie kleuren ook voor een betaalbare prijs.

Trouwens Color Show van Maybelline was laatst in de aanbieding (3 of 4 euro dacht ik) en die dekt ook mooi. :)

Volgens mij ken ik jou nog van een nagellak topic ooit, had jij toen niet knalgele nagellak geprobeerd toen met stipjes? (kan me vergissen hoor ;) )

11. Saskia78

@scarabee: dat kan heel goed kloppen :)

Speel graag met streepjes en stipjes :)
    (E ben er inderdaad achter dat acrylverf zich daar prima voor leent... )
    Dochter heeft nu een zonnetje op d'r duim, wolkjes op de overige 4 vingers... En de andere is hemelsblauw met niks.

12. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Leuk!

13. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Maar T.S. denk dat afwassen tuinwroeten stoten en toestanden niet een goede combi is met nagellak ;) Das de wet van de natuur, of ze moeten marmeren of rvs nagellak maken

14. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Ben zelf fan van Color Show van Maybelline. Mooie kleurtjes en blijft goed zitten, ook zonder basis en topcoat! :D

15. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0

hahaha.. ik ga ook niet als een dulle te keer in de tuin.. maar ik heb altijd idee dat de nagellak al afbladderd als ik hier met 10 vingers in de lucht blijf zitten

ik ga eens op zoek naar die goede topcoat.. dat naar beneden lakken is idd ook wel een strak plan, geloof niet dat ik dat al deed.

16. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Opi en Essie, maar beide niet goedkoop.

17. Saskia78

Vandaag blauw met glitters :)

Kruidvat heeft echt mooie glittertoppings. (Alsof je het over een ijsje hebt..)
    Met een felblauwe andere er onder.
    Ik ben weer blij!
    (Helemaal glitterverslaafd.... Ik ben duidelijk toe aan mooi weer!)

Deel Deze Pagina