Even een vraag aan de mensen met verstand van makelaardij Wij hebben uit zeer betrouwbare bron vernomen dat ons 'droomhuis' waar we al zeer lang op azen, binnen afzienbare tijd te koop komt. Het staat dus nog niet te koop. Maar, om nu te voorkomen dat wij weer achter het net vissen (is nl al eerder gebeurd met soortgelijk huis) willen wij nu al een aankoopmakelaar inschakelen die voor ons in de gaten houdt wanneer het echt in de verkoop gaat. Kan dit en mag dit? En heeft het ook echt nut? Alle tips zijn welkom, maar de fase van briefjes in de bus en aanbellen zijn we voorbij (daar zijn deze mensen namelijk inmiddels klaar mee, omdat ze hiermee bestookt zijn in de afgelopen jaren niet alleen door ons trouwens).
Aankoopmakelaar heb ik geen ervaring mee. Maar je zou, als je tenminste weet welke, naar de verkopend makelaar kunnen gaan en gewoon vragen wanneer het te koop komt en dat jullie zeer geïnteresseerd zijn. Hier wordt eigenlijk niet gewerkt met aankoopmakelaars maar er zijn toch al flink wat huizen verkocht voor ze officieel te koop stonden bij de makelaar
ja juist! aankoopmakelaar heeft goede contacten, en wist bij ons huizen die op korte termijn op de markt kwamen. Wij hebben ons huis ook gekocht voordat het op funda kwam. Ook met onderhandelen heeft hij zichzelf terug betaald. Ik vond het ideaal en echt een toevoeging.
Jazeker, kies wel een NVM aankoopmakelaar. Deze kan de aanmelding van de woning zien in de NVM database. Dat is gemiddeld een week eerder dan Funda. Of je stuurt de aankoop makelaar er sowieso al op af gezien de geruchten.
Moet je natuurlijk wel weer uitkijken dat je de hoofdprijs niet gaat betalen als ze weten dat het huis zo geliefd is...
Dat gebeurt hier ook; en dat willen we juist voorkomen. Omdat wij steeds achter het net vissen, omdat de mensen die die huizen kopen blijkbaar wel de juiste contacten hebben
specifiek type, op een gewilde plek. Waar wij wonen is de markt niet overspannen maar bepaald type woningen wel zeer gewild. Als ik jullie was zou ik een vertrouwde nvm makelaar opzoeken en met hem je strategie bepalen.
Waarom ga je niet naar die mensen toe? Je zegt dat ze daar klaar mee zijn, maar was het idee van verkopen er toen al? Als dat niet het geval was kan ik mij voorstellen dat het voor hun vervelend was. Wellicht kunnen jullie het beide zonder makelaar doen en dat scheelt kosten
Voor je droomhuis betaal je altijd teveel . En als de volgende een droomhuis vindt in jouw oude huis doet het allemaal niet zo'n pijn.
Ik zou dus wel contact opnemen. Wij hadden dit ook dat door geruchten al snel bekend was dat we ons huis in de verkoop gingen zetten. Mensen wilden bij ons ook al vooraf komen kijken. Dat zagen we niet zo zitten, we zijn niet zulke onderhandelaars. Onze makelaar heeft deze mensen dus allemaal het huis laten bezichtigen voordat het de markt op ging. Zodat ze wel een kans kregen om de verkoop voor te zijn
Een NVM-Makelaar is zeker aan te raden. Meestal horen de collega-makelaars onderling al welke interessante huizen er binnenkort op de markt verschijnen. Daarnaast weet de aankoopmakelaar ook net even beter te onderhandelen en hoe te reageren in bepaalde situaties. Dat ze de aanmelding gemiddeld een week eerder in de NVM-database zien is onzin. Dat hangt er maar net vanaf of de makelaar de woning eerst in de stille verkoop doet of niet. En zo ja, voor hoelang ze de stille verkoop aanhouden. Hoop dat het jullie gaat lukken! Veel succes!
De tijd van wie het eerst komt is helaas al een tijdje voorbij. Als dit huis gewild is, is de kans groot dat een aantal mensen tegelijk een bod gaan uitbrengen. Pas op dat je niet teveel betaald.