Iemand wel eens een slokdarmontsteking gehad?

Discussie in 'De lounge' gestart door kleinesara, 28 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

En zo ja, hoe lang bleef je er nog last van houden? Ik heb er in december één gehad en nu ruim twee maanden later nog steeds last van in de zin van dat het doorslikken van grote stukken voedsel soms moeilijk gaat. Net als vitaminepillen, die krijg ik ook niet makkelijk meer weg. Ik wil er wel mee naar de dokter gaan maar als het iets normaals is wat met de tijd vanzelf slijt dan ga ik daar de dokter niet mee lastigvallen, die kan er dan toch niets mee. Dus ervaringen misschien?

2. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Ik heb dat wel eens gehad. Flinke tijd last gehad. Heb ook een maagonderzoek gehad omdat ha vermoeden had dat het daar vandaan kwam. Erg lastige kwaal. Sterkte ermee en zou toch even langs de ha gaan.

3. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    ik heb zelf een spastische slokdarm.. daar heb ik ongeveer de zelfde klachten bij... misschien eens aangeven aan de huisarts.. misschien dat jij het ook hebt.

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hier 1 a 2x per jaar een slokdarmontsteking (auw!! :x) Bij mij komt dit omdat ik eigenlijk standaard elke dag omeprazol moet gebruiken, maar dit niet doe. Op het moment dat ik het weer aan voel komen begin ik er dan weer mee voor een tijd.

Misschien dus een idee om omeprazol te vragen om de maag en daarmee de slokdarm rustiger te krijgen? Beterschap, want het is een lastige kwaal.

5. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Ik heb er over het algemeen geen last van. Als ik drink of zachte dingen eet merk ik niets. Maar zodra ik iets eet wat harder is zoals gisteren gaat dat lastig.
    Ik heb nog omeprazol in huis van december. Toen slikte ik het om een ontsteking te voorkomen (want maagzuur kwam constant naar boven) maar dat heeft dus niet gewerkt.

Ik zit eigenlijk al 2 maanden te hopen dat het vanzelf wel overgaat..

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Je hebt omeprazol in verschillende sterktes, ik heb 20 mg geloof ik, maar hij is er ook nog iets hoger, misschien dat nog een idee. Vooral omdat je aangeeft dat het maagzuur met gebruik van omeprazol nog omhoog komt. Dan werkt hij duidelijk niet goed (genoeg). Want als het maagzuur steeds omhoog komt, krijg je dus ontstekingen.

Ik heb het tijdens een ontsteking ook, het gevoel van brokken in mijn keel, zodra de ontsteking weg is (en het maagzuur ook dus) trekt dat gevoel na een paar dagen weg.

Mijn advies is dus even terug naar de huisarts.

7. captain

captain Niet meer actief

Ik zou even vragen voor een onderzoek naar kanker, niet meteen schrikken, dit kan zich door een slokdarmontsteking ontwikkelen, minder bekend, maar wel erg pijnlijk ook.

Tevens kan het zijn dat je ook nog een galontsteking er bij hebt gekregen.

Maar de beste tip, ga naar de dokter en vraag een onderzoek aan met echo er bij, liever teveel bij de dokter geweest als straks met gebakkenperen. en je geeft zelf al aan hoeveel last je hebt, en goede tip, houd even boekje bij met de klachten, meestal bij de dokter zelf vergeet je het, en zo kun je precies laten zien hoe wat en waar en wanneer je bepaalde klachten hebt, is de dokter heel blij mee als je dit kan laten zien (en zo niet dan heb je een hork van een arts!)

Dus op naar de dokter!

Deel Deze Pagina