Iemand wel eens gehoord van een fake bezichtiging? We hebben het vermoeden dat onze makelaar dit doet. Ons huis staat nu ruim een jaar te koop. In mrt hebben we nog een paar bezichtigingen gehad (open huizen dag), maar sindsdien niet meer. Op zich zijn we ons natuurlijk bewust van de slechte markt, maar we gaan niet (verder) zakken in prijs voorlopig (febr gedaan). We hebben ons er dus ook op ingesteld dat t nog wel een een hele tijd kan duren voor t verkocht is Maar goed, vorige week hadden we opeens een bezichtiging. Van een man mét een aankoopmakelaar erbij. Waren al verbaasd, hoezo aankoopmakelaar voor de 1e bezichtiging? Dan ben je toch meestal wel erg geinteresseerd. Na afloop vertelde onze makelaar dat hij niet echt hoogte kon krijgen van hem en had ook geen verdere gegevens. Nou ja, ok. Apart, maar zou nog kunnen. En vandaag opeens weer gebeld dat er deze week een bezichtiging komt, weer mét een aankoopmakelaar, maar wel een andere.. Op zich fijn natuurlijk hoor, maar we zetten toch een beetje onze vraagtekens erbij. Is dit wel echt? Op funda zien we wel wat piekjes de afgelopen tijd, maar niet zoals eerder als er een geinteresseerde was. Ik ga ook niet enorm mijn best doen, ja alles gewoon netjes en schoon natuurlijk. Maar kost me toch weer flink wat werk (4 verdiepingen). We hebben nl een contract wat je kunt ontbinden. Een van de voorwaarden is dat dit kostenloos (of een lager bedrag) kan zolang we minder dan een x aantal bezichtigingen hebben gehad. Muv de open huizen dagen, die hierbij niet meetellen, komen we ws nog net niet hier aan. Niet dat we willen ontbinden, maar misschien dat de makelaar daar bang voor is en hij zijn geld niet wil mislopen..? Dat makelaars elkaar hierdoor een beetje proberen te helpen?? Beetje vreemde vraag misschien, maar heeft iemand hier wel eens over gehoord, achtergekomen of meegemaakt? Ben wel benieuwd. Op zich zijn we verder niet ontevreden hoor. Tja, het zijn allemaal van die snelle jongens met mooie praatjes natuurlijk .
Geen verstand van hoor, maar toen wij jaren geleden een huis gingen kopen hebben we ook alle bezichtigingen met aankoopmakelaar gedaan, dus dat hoeft niks te zeggen...
Ik herken het niet.Werk zelf op een makelaarskantoor (binnendienstmedewerkster).Bij ons niet het stereotype snelle makelaar.Doe normaal, dan doe je gek genoeg is ons motto.Nuchter en laagdrempelig. Er zijn meer mensen die een huis zoeken en bij een makelaar ingeschreven staan. Die makelaar gaat vervolgens ook met die zoeker huizen bekijken.Dat heet dan aankoopmakelaar, maar dat wil niet zeggen dat ze jouw huis dan ook direct gaan kopen.Aankoopmakelaars gaan wel vaker mee naar orienterende bezichtigingen. Toevallig belde vandaag ook iemand die een woning van ons wilde bezichtigen wat al een dik anderhalf jaar te koop staat en waar al een dik half jaar niemand heeft gekeken.Zomaar uit het niets, dus.Verkoper zou er haast van schrikken na zo'n tijd dat er nog eens een kijker komt, hahaha.
Oh, ok Nou ja, we hebben er eerder nog nooit een aankoopmakelaar bij gehad. Ook niet toen we ons vorige huis verkochten (pas bij 2e bezichtiging). En nu dus opeens 2x achter elkaar binnen een week.. Makelaar gaf zelf ook aan dat een aankoopmakelaar vaak betekent dat ze wel redelijk serieus zijn. Nou ja, dan gaan we er maar gewoon vanuit dat het toeval is en t hopelijk onze aspirant kopers zijn haha!!
Ook hier alle bezichtigingen MET aankoopmakelaar gedaan, dus dat zou best kunnen! Hoop dat jullie je huisje snel verkocht krijgen!
Zoals jij het omschrijft niet. Maar nu wij op zoek zijn naar een huis hebben we ook al heel wat makelaars gezien. Gisteren hadden we een afspraak voor een bezichtiging maar stonden een kwartier met baby te wachten toen het ging regenen. Geen makelaar te zien dus maar gebeld. De telefoniste zei dat de afspraak klopte maar dat zij ook geen idee had waar de man bleef. Toen het harder ging regenen zijn we maar naar huis gegaan en hebben ook geen vervolgafspraak gemaakt, we hadden al door het raam gekeken en besloten dat het niks was voor ons. Maar het huis zag er idd schoongepoetst uit, en het gezin had gezorgd dat ze er niet waren. Het leek ons voor hen vooral heel vervelend, al dat werk en dan voor niets... Ondanks dat wij het op het eerste gezicht niks vonden, krijgen ze nu ook niet meer de kans om eventuele pluspunten aan ons te laten zien want wij zoeken alweer druk verder...
gekke vraag hoor, maar waarom loop je niet gewoon langs als de bezichtiging aan de gang is? weet je het meteen toch?
Oh, maar dat doen we ook altijd hoor (rijden ff langs om te checken en kijken wat voor types t zijn). Vorige keer was er ook echt een makelaar met een man. Nee, zou wat zijn als er ook helemaal niemand zou komen!! Ik bedoel meer dat t een soort 'figuranten' zijn en dat makelaars dat voor elkaar doen in deze tijden. Maar kennelijk is dat wel erg achterdochtig gedacht dus Ook een keer een bezichtiging gehad van een vrouw die ons souterrain wilde bekijken, terwijl ze verder niet geinteresseerd was in ons huis Heb ook wel eens gehoord dat iemand een bezichtiging had van een man wiens familie vroeger in dat huis had gewoond en hij wilde het nog wel eens zien! Fijn hoor, al dat schoonmaken voor niets Maar ja, dan heb je wel weer een lekker schoon huis he!
Nee en dus kunnen ze het helemaal niet betalen om anderen in te huren. Wees blij dat er mensen komen kijken ik zou er niet te veel achter zoeken. Je hoeft namelijk niet pieken te hebben op funda iemand kan het ook in de etalage van de makelaar gezien hebben. En je hebt maar 1 koper nodig.
ik denk ook niet dat ze doen alsof. zeker niet als er ook echt mensen zijn tijdens de bezichtiging. ff ander vraagje hoe zie je dan hoeveel mensen je profiel op funda bekijken? ons huis staat ook op funda, maar heb dat nog nooit gezien
We hebben een account gekregen via de makelaar. Kun je inloggen en alle statistieken zien. Krijgen ook iedere week (ofzo) een overzichtje per mail. Je zou t je makelaar eens kunnen vragen. Bij ons vorige huis hadden we t ook, hoort volgens mij standaard bij funda. Toen hadden we t zelf verkocht via Makelaarsland, dus alles zelf in de hand. Maar tis duidelijk Ik ga me morgen maar weer van mn luie reet hijsen en aan t werk
Een vriendin van mij heeft een keer een fake bezichtiging gehad bij haar huis. Ze heeft de makelaar ook 'betrapt' daarop. Ze kreeg een beetje argwaan omdat hij steeds de tijd veranderde van de bezichtiging. Ze zou in eerste instantie bij de eerste minuten van de bezichtiging zijn vanwege haar katten. Kon ze die uit de weg houden. Echter moest ze werken en dit wist de makelaar ook. Hij belde dus om de tijd te verzetten (zodat zij er niet bij kon zijn). Mede doordat er al eerder bezichtigen waren geweest van 'heel positieve mensen' waar vervolgens niets meer van vernomen werd, werd ze achterdochtig. Ze is toen in haar geparkeerde auto gaan zitten wachten om te kijken of hij zou komen met de kijkers. Hij kwam, maar was alleen, ging even het huis in en toen weer weg. Het enige wat hij had gedaan was de katten uit de slaapkamer gelaten, wat ze hadden afgesproken. Ze heeft hem op dat moment niet geconfronteerd maar afgewacht wat hij zou zeggen over de tel. Later belde hij om te zeggen dat de kijkers heel enthousiast waren. Na confrontatie gaf hij uiteindelijk toe dat er geen bezichtiging was geweest. Ze zijn natuurlijk direct overgestapt.
SCHANDALIG! :x:x:x TS ik heb er ook wel eens over gehoord hoor! tzou zomaar kunnen. Hou het maar goed in de gaten!
Ik weet wel dat de makelaar bij wie we ons huidige huis kochten, gigantisch loog over een zogenaamde andere geïnteresseerde. Wij waren aan het kijken op de bovenverdieping, en zij was beneden aan het bellen. Hoorde we haar (door open ramen) zeggen aan de telefoon dat we vast wel zo stom waren om te denken dat we in de andere persoon zouden geloven.. want ze was dit huis stront beu na 4 jaar in de verkoop. (Haar eigen woorden) Dus we zijn met stalen gezicht naar beneden gegaan. Bod gedaan ver onder de vraagprijs, en gezegd dat als ze het huis na 4 jaar echt stront beu is, ze beter zorgt dat ze verkopers hiermee akkoord gaan, of ze zit nog 4 jaar met dat huis in dr maag... Ik heb nog nooit iemand zo wit zien wegtrekken (En we kregen het huis voor dat bod! *yay*) Dus makelaars: mijn vrienden zijn het niet, gladjakkers
Ah, begon al te denken dat wij wel heel erg zijn om zo te denken.. Bedankt voor de reacties! Das echt heel erg Sparkie!! Hier komt er dus altijd echt wel iemand, we hebben dat iedere keer in de gaten gehouden. Vriend vertrouwt makelaars nl sowieso voor geen meter.. De makelaar weet ook dat ik/wij altijd wel in de buurt zijn (vriend heeft eigen bedrijf, werkt veel thuis). Dus ik geloof wel dat er deze keer ook daadwerkelijk wel weer 'iemand' zal komen. Maar ik zei al tegen vriend, neem de babyfoon maar mee, dan luisteren we ze af als ze op dochters kamer zijn.. Als ze nou gewoon gezellig aant keuvelen zijn ipv dat ie het huis probeert te verkopen. Maar ja, dat van die figuranten, makelaars onderling die elkaar helpen en misschien kennissen.. Je weet het niet. En is dan natuurlijk ook moeilijk te bewijzen. Zelfs al zouden ze een figurant inhuren, dan zitten ze ws wel aan hun x aantal bezichtigingen en hebben ze hun hachie veilig gesteld. Ik weet zo uit mijn hoofd niet precies wat de constructie is, maar het levert hem sowieso best wat op dan. Anderzijds is het wel best een bekende makelaar hier in de buurt, kan me ook niet voorstellen dat ze hun naam zo op het spel zouden zetten. Het is dus ook meer mijn vriend, die het achterste van zijn tong niet laat zien (bv over hoe ver wij nog kunnen zakken in prijs) en ze voor geen cent vertrouwt
Tja, we zouden kunnen wachten met vertrekken tot ze er zijn en vast binnen laten tot de makelaar komt (die is meestal ietsje later). Verder heeft de makelaar wel aangegeven dat het de bedoeling is dat wij weg zijn tijdens de bezichtigingen, omdat dat mensen kan tegenhouden om open te zijn (ook over minpunten). En dat snap ik ook wel. De open huizen dagen doen we wel zelf. @Zuurstok, waah erg! Maar mooi dat jullie het huis flink onder de vraagprijs hebben gekregen