wie ook weinig kwaaltjes? ( zo onzeker)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Koekjeerbij, 4 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekjeerbij

Koekjeerbij Niet meer actief

Voel me af en toe echt een onzekere muts en zeur....maar zou graag horen of ik niet de enige ben.

Ik ben 7 weken zwanger en heb nog steeds weinig klachten, wel af en toe erg moe en nergens zin in. ( maar dat eerste is voor mij redelijk bekend, heb nml CVS), mijn tepels zijn wel wat gevoeliger maar ook niet extreem.
    Plassen, doe ik vooral savonds en snachts meer maar voor mijn gevoel niet meer dan anders...
    Duizelig ben ik wel af en toe en af en toe klopt mijn hart ook sneller....

Maar niet misselijk en de buikpijntjes die ik eerst had ( en die me ook onzeker maakte) heb ik sinds gistern ook niet meer.
    Voel zo weinig...vind t best eng om te vertrouwen op mijn lichaam....ben voor teleurstelling.
    Kan je echt zo weinig klachten hebben en gewoon een goede zwangerschap?

2. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Hee, ik ben zelf ook beetje onzeker op moment.
    Ik was wel wat misselijk en spugen, tot 2 dagen terug, en nu opeens vreetbuien.
    Alleen tepels af en toe iets pijnlijk.
    Denk dat we toch op ons lichaam moeten vertrouwen

xxx

3. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Hoihoi!

Niks vreemds hoor, die onzekerheid! Iedere vrouw die geen kwaaltjes heeft maakt zich zorgen, ook al zegt iedereen om je heen dan 'wees blij!', dat ben je juist niet want je wilt voelen dat je zwanger bent. Dat je niks voelt, maakt onzeker, ik herken het heel goed.

Ik heb zelf ook niet veel last van kwaaltjes gehad de afgelopen periode. Behalve zeer gevoelige borsten, eten wat zo nu en dan verkeerd valt (maar niet overgeven) en behoorlijk moe 's avonds voelde ik me verder prima. Het is echt niet nodig dat je je helemaal nerveus gaat zitten maken. Als je een aanval van paniek hebt of onzekerheid probeer jezelf dan voor te houden dat je er zelf niets aan kan doen en als het goed zit, zit het goed. Zolang je geen bruinverlies hebt (en zelfs dat hoeft niet altijd slecht te zijn!!), zou ik met niet te veel zorgen maken. Probeer het een beetje van je af te zetten, ook al weet ik maar al te goed hoe moeilijk dat is :D. Als je nu echt heel onzeker bent, kun je altijd een vragen aan je verloskundige of je eerder terecht kan voor een echo. Dit stelt wellicht even tijdelijk gerust.

Probeer te ontspannen en vertrouwen te hebben in je lijf, het is ook een wondertje!

4. Koekjeerbij

Koekjeerbij Niet meer actief

ok...zal mijn best doen...
    Is moeilijk...heb idd geen bruin of wat dan ookv oor kleur bloedverlies gehad...dus dat is goed...
    Maar ja je leest ook verhalen over hartjes die gewoon stoppen zonder bloeding ( I know dat moet ik niet lezen)
    Had vorige week snachts zon verschrikkelijke buikpijn en toen de VK gebeld....kreeg geen echo want de pijn was minder geworden, had geen bloedverlies en was toen pas 6 weken...
    Nu dus een week later , helemaal geen buikpijn meer...en dus speelt da van vorige week toch nog in mijn achterhoofd mee...

5. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Euh, nee die verhalen kan je beter maar even overslaan :D. Voor je het weet denk je 'oh jee, dat kan ook nog!' en dat blijft hangen he? De positieve verhalen altijd veel minder.

Wat mij geholpen heeft deze keer was het absoluut niet lezen van dat soort verhalen, want daar maak ik mezelf alleen maar gek mee. Ik heb rond de 6 weken ook veel buikpijn gehad waarbij ik ervan overtuigd was dat het weer niet goed zou gaan. En dat bleek absolute onzin, zie mijn banner ;).

Het is ook moeilijk en de zorgen steken vaak de kop op, maar probeer jezelf voor te houden dat je er zelf geen invloed op heb en je er alles aan doet om het goed te laten gaan, meer kan je niet doen. Maar de eerste 12 weken zijn gewoon behoorlijk zenuwslopend hoor, gelukkig ben je al over de helft.

En je kan je zorgen hier even een beetje van je afschrijven! Ik hoop dat je een zorgeloze zwangerschap tegemoet gaat meis!

6. hiranthi

hiranthi Actief lid

14 jul 2009
    109
    0
    0
    Eigenaresse illutic WebDesign
    Ik heb tot nu toe eigenlijk totaal geen klachten gehad. Toen ik dacht dat ik zwanger was had ik wel last van gevoelige borsten (en toen bleek ik dus al zo'n 7wkn zwanger te zijn ofzo). Ben welgeteld een midweek half misselijk geweest en heb al een behoorlijke tijd last van opgezwollen kuiten (erg lastig, aangezien ik sowieso al niet de dunste kuiten had, zit helaas in de familie..). Ook sneller last v/d onderrug (ik heb zittend werk, webdesigner/-developer in m'n eigen bedrijf).

Voor de rest nergens last van. En eerlijk gezegd heb ik me er niet echt onzeker onder gevoeld. Heb vanaf het begin af aan ook de 'ik heb hier en daar last van, krijg ik nu een miskraam?'-topics overgeslagen. Ten eerste omdat ik er helemaal gek van werd en ik heb ook geen zin om mezelf ongelooflijk onzeker te maken door dat soort verhalen.
    Daarnaast heb ik vanaf het begin af aan gehad dat als de kleine (de ziel) er aan toe is, de zwangerschap wel goed verloopt. Ben redelijk spiritueel wat dat betreft ;)

Ik voel me ook echt gezegend met deze zwangerschap. Het was niet alleen veel sneller raak dan we hadden gedacht, maar heb ook nog eens bijna nergens last van :)

7. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Whaa, hier ook al...niet veel last, geen misselijkhied...beetje gevoelige borsten..iets meer plassen,rommelende darmen, veel lucht, en op de wc gaat het juist eerder makkelijker dan moeilijker (of zijn dat de zenuwen?) soms tintelt mijn been of hand als ik wakker wordt.. wel wat moe maar dat is het dan ook!
    En....dan ook nog bruinverlies, bij 4,5 week een beetje, en nu bij 7,5 week weer een beetje..ik heb van gekkigheid nog een test gedaan, die was positief, maar dat zegt natuurlijk ook geen bal..'t is gewoon erg..
    Dus je snapt wel hoe gestressed ik ben!

Ik lees veel te veel verhalen over missed abortions en andere manieren waarop het mis kan gaan, maar ik wil ook niet een klap in mijn gezicht krijgen..kan woensdag op echo en hoop dan echt goed nieuws mee te krijgen..
    Stressen geblazen, bahbah...
    Soms ben ik helemaal positief, en soms denk ik dat het woensdag echt niet goed zal zijn..
    Ik hoop maar dat alles goed gegroeid is en we woensdag met een lach uit het ziekenhuis komen..
    Kom maar eens met wat positieve verhalen over weinig klachten, plus bruinverlies, en toch een gezond kindje!

Succes iedereen!

8. spruitjuh

spruitjuh Lid

10 nov 2009
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    het is natuurlijk erg pril, maar ook hier weinig klachten. Wel last van de onderrug en trekkerig gevoel in de onder buik(soms spierpijn), maar gelukkig nog geen heftige misselijkheid gehad.
    Aan de ene kant, blij dat ik niet beroerd ben, aan de andere kant ga je twijvelen of alles goed gaat :S

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb in de eerste 15 weken ook heel weinig kwaaltjes gehad, in ieder geval niet de bekende (misselijkheid, moeheid etc). Achteraf wel dingen zoals last van mijn darmen en veel dromen, maar op dat moment lijkt het net alsof je weinig last hebt. Maar zie mijn banner, ik ben alweer over de 20 weken :D en het verschilt gewoon erg per persoon. Zolang je geen bloedverlies hebt (en dan nog kan het vaak wel goed gaan) of je veel klachten hebt die ineens verdwijnen hoef je je geen zorgen te maken. En die onzekerheid blijft toch helaas, tenminste, ik heb daar nog steeds last van, pas nu ik de baby sinds 2 weken kan voelen stelt dat me wat meer gerust

10. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Hallo meiden,

Hier was ook ooit iemand die helemaal gek werd van de kwaaltjes die uitbleven..
    Ik heb 1 mk en 1 ma gehad dit jaar en bij beide zwangerschappen had ik geen klachten..
    Toen ik in de zomer voor de 3e keer zwanger was.. en wederom geen klachten had, dacht ik echtd at ik gek werd.. vooral toen ik met 7w bloedverlies kreeg..
    en zie mijn banner.. ik heb tot nu toe nog niet een keer hoeven overgeven en zijn mijn borsten niet echt pijnlijk geweest.. Het zegt dus echt allemaal niks.. Wel ben ik bij de 3de zwangerschap blijven geloven in ons kindje.. ik wilde de hoop niet weer opgeven voor ik echt wist dat het over was.. dat is dan ook mijn enige raad aan jullie.. genieten zal misschien voor jullie nog wat vroeg zijn, maar blijf vooral geloven in jezelf en je kindje..

Heel veel succes!

Deel Deze Pagina