Zo, net mijn keukenkastje maar weer eens uitgemest. Natuurlijk weer van alles over de datum dat weg kon. Maar ook ontzettend veel potjes kruiden....die ik nauwelijks gebruik. Nu dus mijn vraag: Welke kruiden hebben jullie in je kastje staan die je veel gebruikt en waar gebruik je die kruiden dan voor? Ik zou best wat meer kruiden willen gebruiken bij het koken, maar ik weet eigenlijk niet hoe of wat..
Oef dat is een hele berg. We marineren veel vlees en dan komt er altijd wel een potje of tig aan te pas. Hier eigenlijk weinig tot niets over de datum. Dit soort dingen koop ik nooit te groot in ik schat een beetje in hoe vaak ik het gebruik en hoe lang het houdbaar is. Ben daar steeds bewuster mee bezig.
Wat ik veel gebruik: - peper (gooi ik overal door) - basilicum (pasta) - italiaanse kruiden (pasta) - kip kruiden (kip/kipfilet) - gehakt kruiden (gehakt) - braad/bbq/grill kruiden (heerlijke kruiden voor verschillende soorten vlees, zoals runderlappen of hamlappen) - nootmuskaat (door gehakt, over groentes) - kerrie (over gebakken aardappeltjes, over de witte kool) - paprika poeder (gebakken aardappeltjes) - laurierblad (rundvlees of andere stoofgerechten) - kaneel (voor de appeltaart)
Basilicum italiaanse kruiden cajun kruiden knoflook knoflookpeper zout aromat nootmuskaat kaneel kerrie zout bieslook. Cajun kerrie aromat italiaanse kruiden gebruik ik voor vlees. Kaneel voor appel vla. Basilicum en bieslook gebruik ik om sausjes te maken zoals knoflook.
nootmuskaat op groenten of sausjes kaneel op rijst, in appeltaart knoflookpoeder, basilicum, bieslook, peper, en meer van dat soort dingetjes voor macaroni, nasi soep enzo, kerrie voor vlees of een schotel bijv kruidnagel in rode kool en/of hachee
Lekker he om eens wat weg te gooien! Aan mij heb je niet veel, want ik gebruik heel weinig. Natuurlijk staan de standaard peper en zout in het kastje en verder groentesaus (aanmaak), kerrie, chili en kaneel.
zout en peper natuurlijk pittige paprikapoeder en pul biber (pepervlokken) voor vanalles en nog wat, met name om vleesgerechten pit te geven dille munt kerrie gemberpoeder cajunkruiden voor kip kipkruiden en viskruiden kaneel en koekkruiden voor gebak Peterselie en knoflook heb ik altijd vers in huis.
Wij gebruiken vrij weinig kruiden.. Italiaanse kruidenmix, oregano, peper. En soms zout (geen kruid) maar meestal Aromat.. Ik ga zo ook eens even lekker kastjes uitmesten, je brengt me op ideeen
ik heb: peper zout kerrie paprikapoeder algemene vleeskruiden gehaktkruiden kipkruiden karbonadekruiden italiaanse knoflook thijm laurier oregano peterselie basilicum .... (ben vast wat vergeten) Meestal gebruik ik het voor de dingen waarvan ze het op het potje zetten als suggestie
Poeh heb enorm veel kruiden die ik veel gebruik: Kerrie Paprika Oregano Italiaanse kruiden Dragon Laurier Thijm basilicum Gehaktkruiden Kipkruiden Viskruiden Ras el hanout Rozemarijn Dille Cajun Peper
Omdat wij haast niet uit pakjes koken, hebben we erg veel kruiden. Sommigen gaan snel, anderen (zoals piment) gebruik ik nauwelijks. Als een potje over de datum is, dan kan de kleur of smaak achteruit gaan. Ik proef dan en voeg dan evt wat meer kruiden toe.
Euhm schaam me dood maar euhm mijn kerel heeft 4 kasten vol met kruiden en ja hij gebruikt ook echt alles!!!!! Wat ik van hem heb geleerd is flikker het er gewoon in en proef of het lekker smaakt
als ik kruiden niet vaak gebruik koop ik n zakje ervan hi hi maar gebruik bijna alle kruiden wel ik hou heel erg van koken en heel erg van lekkere kruiden hi hi