hoi we gaan begin juni op vakantie naar kos, kleine meid is dan 8 maanden, nu heb ik een paar vraagjes: - hoe duur zijn de luiers (pampers daar) - hoe duur zijn de potjes groente en fruit? wat moeten we echt van huis meenemen?
hoe lang gaan jullie heen? Ik reken altijd zo 5 luiers per dag (zijn er gemiddeld 4), en dan de potjes (1x groente + 1x fruit per dag). Als je bv 8 dagen gaat is het volgens mij allemaal wel mee te nemen. Weet dat de prijzen daar tegenwoordig niet echt gunstig meer zijn. (Qua luiers geen idee hoor). En met fruit kun je natuurlijk ook altijd vers geven (als je kindje dat al lust)
Pfff...ben vorig jaar geweest naar Kos en Zakynthos, maar mijn dochter at in principe met de pot mee. Volgens mij is een pak luiers van Pampers tussen de 15 en 20 euro. Ze hebben wel gewoon 'onze' Pampers. Ook zijn er Griekse varianten, maar die zijn meer plasticachtig, heb ik begrepen. Potjes zijn rond de 1,50 tot 2,00 per groot potje. Ik heb geloof ik geen kleine potjes gezien, zoals hier van 4 maanden.... Overigens wordt in het buitenland al het eten heel dun gepureerd, ook voor oudere kinderen! Dus geen verschillen in 4,6,8, 12 maanden e.d. Ik neem altijd mee voor de eerste paar dagen en koop de rest daar! Neem iig wel je melkpoeder mee of geef je nog bv? Fijne vakantie! Naar welk hotel/appartement ga je?
volgens mij waren de pampers op zakynthos 18 euro per pak zo'n beetje... Wij hebben er veel meegenomen, verdeeld over de koffers, en achteraf was ik daar wel blij mee. Potjes hadden ze in veel winkels maar 2 smaken, in enkele hadden ze 4 smaken. Maar het was niet echt gevarieerd dus. Ik had zelf 5 of 6 potjes bij voor 15 dagen. En de rest dus daar gekocht en af en toe zelf gekookt (macaroni bv). Prijs was volgens mij tussen de 1,80 en 2,36 -potjes voor 6 maanden en 8 maanden volgens mij. Potjes fruit heb ik niet gezien. Als ze tegen die tijd stukjes fruit eet, kun je daar gewoon fruit halen en klein snijden (watermeloen o.a smelt bijna weg in de mond, banaan gaat ook snel goed), maar anders zou ik dus een staafmixer meenemen. Verder hebben wij veel gehad aan de badpakjes met mouwtjes en pijpjes die ze afgelopen zomer verkochten bij de Etos, dat was met uv-filter geloof ik. Ideaal! Nog minder risico op verbranden. Dus als je ze ziet weer, zou ik zo'n pakje zeker halen. Ze waren ook vrij goedkoop (onder de 10 euro) .
we gaan 10 dagen (1 juni tm 10 juni) naar blue lagoon in kos stad (all-in) dochtertje heeft gemiddeld 6 luiers per dag dus 60 meenemen is meer dan een pak. melkpoeder neem ik zelf mee. dan maar iets meer handbagage meenemen (beide een tas) zodat daar ook nog het nodige in kan.
Pampers zijn erg duur daar. 16 euro voor een pak en er zitten er veel minder in dan hier in de pakken. Potjes hebben ze wel (van nestle) maar das allemaal van dat hele gepureerde (wat hier 4 maanden is zeg maar) en weinig variatie. Wij hadden alles (luiers en potjes) bij ons en daar was ik erg blij mee! Ik kad luiers overal tussengepropt in de koffer en een lading in de handbagage. Als je zwemluiers gebruikt dan moet je die ook meenemen want dat kennen ze daar niet. Hele fijn vakantie, kos is best leuk!
@P1982 Wij gaan ook naar Kos Luca blue lagoon resort. Alleen wij gaan eind juni. Ook wij gaan met de kids (dan 11 maanden en 3 jaar). Laat mij even weten hoe het is geweest en dan kun je mij mooi tips geven Hebben jullie een familiekamer?
he wat toevallig dat jullie er ook heen gaan nee we hebben geen familiekamer, ze slaapt bij ons op de kamer, vond het prijsverschil erg groot waar hebben jullie geboekt?
Wij hebben ook geen familiekamer. Ook wij vonden het prijsverschil te groot. We hebben bij Arke geboekt en jullie? Ik ben wel erg benieuwd. Dit is voor ons de eerste keer dat we met kinderen op vakantie gaan.Mijn ouders zijn daar 2 jaar geleden geweest en zij vonden het een goed resort, eten goed, zwembad goed enz.
Hoi, Wij gaan eind april naar Kos. Wij zitten vlakbij Kos-stad nl in Psalidi. Ik ben van plan om de pampers van thuis mee te nemen en voor iedere dag (8) potjes groente. Fruit haal ik wel in een winkeltje. Mocht je nog vragen hebben in mei laat het dan even weten. Veel plezier alvast.