iemand zelfde situatie? Al een niet biologisch kind?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zomaar, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Tja ik verwacht gewoon dat alles een stuk makkelijker voelt omdat er geen band hoeft te groeien en er een stuk onvoorwaardelijke liefde bij zit!

    wat ik ook wel eens jammer vind is dat ik zo druk ben met werken en mijn stiefkindje dat is soms het idee heb dat ik vergeet te genieten van mijn allereerste zwangerschap.
     
  2. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik heb zelf geen stiefje maar mijn oudste zoontje heeft wel een stiefpapa.

    ook al roept hij dat er geen verschil is tussen de kinderen merk je wel dat hij meer naar zijn eigen kind trekt.waarom?omdat hij bang is dat mijn zoontje tegen hem gaat zeggen "jij bent mijn vader niet".mijn zoontje kent zijn biologische vader niet en mijn vriend is in zijn leven gekomen toen hij 8 maanden was.

    ik begrijp best dat je meer naar je eigen kind trekt,maar probeer het zelf zo min mogelijk te laten merken aan je kinderen.

    mijn zoon trekt nu heel erg naar mij toe,omdat hij het verschil wat onbewust gemaakt word echt wel aanvoelt.

    de kinderen onderling gaan er gelukkig wel heel goed mee om er word door hun nooit over gesproken.
     
  3. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    neem trouwens wel mijn petje af voor jullie. ik zou eerlijk gezegd nooit aan een relatie beginnen met iemand die al kinderen heeft.

    die moeder blijft dan altijd een deel van je relatie. ik denk niet dat ik dat aan zou kunnen.
     
  4. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Het is ook iets heel erg vervelends om te horen, mijn stiefzoontje zegt het wel eens. . . echt op een gemene toon: JIJ bent mijn mama niet!

    Oeh GRRR dan breekt er iets in mij (laat niets merken maar toch) ik denk dan A: Ik betaal alles mee voor jouw, jouw mama niet!
    B: Ik ren me rot sloof me de hele dag uit leer hem alles. (en zijn moeder ziet hij nooit spreekt hij eens in de 2 weken aan de telefoon met priet praatjes)

    Nee dan zijn die opmerkingen echt niet leuk!
    Je weet het komt uit de mond van een kind maar goed het blijft HARD!
     
  5. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Dat is ook niet altijd makkelijk! Maar gelukkig ziet mijn man haar ook als een last, we hebben er echt helemaal niets aan!
    Wens ook wel eens dat ze ook gewoon ophoud met bellen, hoe stom is het om op een eiland te gaan wonen je kind gewoon achter te laten niet te helpen op wat voor een manier dan ook maar wel bellen en zeggen : Mama houd van jouw, mama mist jouw (dat is eigenlijk alles wat ze uit kan kramen) :(
     
  6. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    mijn kind heeft die opmerking nog nooit gemaakt,maar mijn vriend is er wel heel erg bang voor dat het gaat komen tegen de tijd dat hij gaat puberen.

    ik heb mijn zoontje 1 jaar geleden verteld dat papa niet zijn echte papa is.
    hij wil er zelf niet over praten,maar soms als ik alleen ben met hem dan zegt ie wel eens "mama ik wil mijn echte papa niet leren kennen.ik heb toch al een lieve papa die alles met mij doet"

    mijn zoontje verafgood zijn stiefpapa,misschien omdat hij er vanaf het begin mee opgegroeid is en zijn biologische vader niet kent.
     
  7. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Het VOELT als papa, dat scheelt een hoop en lijkt me erg fijn! (voor beiden)
     
  8. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Hier is het net andersom...
    Ons eerste kindje is biologisch niet van mijn man(officieel nu wel).
     
  9. Blondie3

    Blondie3 Fanatiek lid

    15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Hier eentje die de keerzijde heeft meegemaakt.
    Ben getrouwd geweest met een 11 jaar oudere man die al 2 dochters had.
    Hele lieve meiden maar zoals jullie al zeggen, het zal nooit aanvoelen als je eigen kinderen.
    Door omstandigheden zijn wij nu gescheiden en de meiden mogen van papa geen contact meer met me opnemen (ze zijn nu 15 en 13) Dit vind ik heel jammer want ik ben toch 5,5 jaar hun stiefmama geweest en ik mis ze.
    De reden trouwens dat ze geen contact met me mogen is omdat hij verder wil met zijn leven en alle contacten die te maken hebben met mij heeft hij verbroken :( en dat terwijl hij heel hard riep dat hij vrienden wilde blijven toen we uit elkaar gingen.
     
  10. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Tja dat lijkt me ook niet leuk idd, hoewel ik wel snap van hem dat hij het verleden het verleden wil laten en helemaal opnieuw beginnen. Heb het ook wel ens geprobeerd om met mijn ex (8 jr samen geweest) een vriendschap relatie te behouden, maar het bleek echt niet te werken, helaas.
     
  11. Blondie3

    Blondie3 Fanatiek lid

    15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Dat snap ik ook wel, maar die meiden wonen bij hun moeder dus ik zou ze niet hoeven te treffen bij hem.
    Ik vind het gewoon apart dat hij hen verbied om contact met me op te nemen terwijl ik weet dat ze dat zelf ook wel leuk zouden vinden.
     
  12. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Hmm dan is het idd wel raar, dan heeft het op dat moment niets met zijn gevoelens te maken omdat hij er weinig van zou merken. :(

    Eigenlijk zou hij ook blij moeten zijn dat het 5 en een half jaar zo goed is gegaan!
     
  13. laatje

    laatje Fanatiek lid

    5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Mijn vriend heeft ook een zoontje van 7 jaar. Hij wootn bij zijn moeder en eens in de 2 weken woont hij het weekend bij ons. In de vakantie's is hij wat langer bij ons. Ik voel me enorm verantwoordelijk voor deze knul. Ik ken hem nu al 4,5 jaar. Ik voel niet echte liefde voor hem. Dat kun je ook niet afdwingen denk ik. Dat is een gevoel. We kunnen het prima met elkaar vinden, alleen ik ben soms wat sneller geiiriteerd door hem. Vaderlief kan veel meer van hem hebben en dat geeft wel eens problemen (ik ben te streng, ik let te veel op hem, zegt papa). De verhouding met ex (moeder zoontje) loopt ook niet echt soepel, dat speelt zeker mee denk ik. Ik denk steeds vaker: ik ben blij als ik mijn eigen kind heb, die kan ik opvoeden zoals ik dat wil, ik heb afleiding, ben veel meer met de kleine bezig en hoef dan niet zo op zijn zoontje te letten. Begrijp me niet verkeerd, we kunnen het prima met elkaar vinden en ik voel me zeker verantwoordelijk als hij bij ons is. Ook ik ben degene die de 'opvoeding' voor rekening neemt en dat vind ik ook niet erg. Ik vind het prima als ie komt, maar ben ook blij als ie weer gaat. Ik weet dat ik het niet mag zeggen.. maar toch, het is niet mijn eigen kind. Hij is gelukkig wel heeel erg blij dat ie een broertje/zusje krijgt. Gelukkig maar... Komt allemaal wel goed..
     
  14. sylvia111

    sylvia111 Fanatiek lid

    10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    hallo,

    ik heb alles zo'n beetje zitten lezen en snap volkomen wat jullie bedoelen maar ik denk dat je het ook helemaal niet eigen te gaan hoeven voelen want jullie weten allebei dat het geen eigen is zowel jullie als jullie "stief"kindjes.
    En dat over ik ben bang hoe ze zullen reageren en dat ze jaloers worden dat kan ook zo zijn als het je eigen kindje zou zijn,
    als je een eigen 2de kindje zou krijgen zou je eerste kindje ook jaloers kunnen zijn omdat ze dan bv. hun aandacht moeten delen.
    Ik denk dat jullie gevoelens gezonde gevoelens zijn en dat je er eigenlijk niet zo'n punt van moet maken.
    Het is niet je eigen kindje en dan kan je ook nooit zo'n gevoel hebben of krijgen.
    Waar ik een beetje de kriebels van krijg is dat het "stiefje" word genoemd, het is wel een kind waar je over praat.

    Succes en een fijne zwangerschap!

    Groetjes sylvia
     
  15. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ja eerlijk gezegd is het wel een raar woord.
     
  16. sarah

    sarah Actief lid

    10 jan 2006
    129
    0
    0
    zorgkundige
    hoi iedereen!

    hier ook zo een situatie en ik denk dat het met nieuw samen gestelde gezinnen nooit echt roze geur en maneschijn is, de dochters van mijn man zijn 13 en 17. De oudste komt niet meer met de weekends naar ons toe, heeft een vriendje, gaat uit, ......... De jongste begint zich sinds ik zwanger ben helemaal anders te gedragen, ik weet niet of het de puberteit is of gewoon het zwanger zijn.......... ik probeer haar er zo veel mogelijk bij te betrekken, mee naar de gyn., gevraagd of ze meter wou zijn, .........

    toch blijft het moeilijk en ik vraag me af hoe het gaat worden als de kleine er is.

    groetjes Sarah
     
  17. mobielfreak

    mobielfreak Fanatiek lid

    28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Ik gebruik dan wel het woord stiefje hier, maar dat is meer als zijnde afkorting voor stiefzoontje, niet naar bedoeld verder ofzo..

    Ondertussen ben ik bevallen van mijn zoontje, en ik moet zeggen dat mijn stiefzoontje het heel goed oppakt, is soms pas een half uur uit zijn bed, en zegt dan al: Ik heb mijn broertje nog niet vast gehad vandaag, mag ik hem vasthouden?
    Hij is onwijs trotse grote broer nu..
    Hoe het dalijk in de toekomst gaat, moeten we nog maar zien, maar tot nu toe verloopt het eigenlijk wel goed, tegen al mijn verwachtingen in, maar ja Tim is dan ook pas 5 dagen oud nu.. ;)
     
  18. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Oh super dat alles zo goed gaat tot nu toe!

    Enne super gefeliciteerd met Tim Owen! Leuke namen!
    Geniet ervan.
     

Deel Deze Pagina