iemand zet bij jou thuis spullen aan de kant vanwege haar dreumes

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 13 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.295
    11.902
    113
    Helemaal eens. Het ene kind is het andere niet. En het maakt ook nogal uit of je met 1 kindje ergens op bezoek bent of met meerdere, zodat je op meer kids moet letten.
    Het valt mij op dat mensen veel vanuit hun eigen situatie praten. Het ging bij mij zus of zo, dus dan is dat geen probleem, makkelijk op te lossen. Dat doe je toch gewoon zo.
    Vooral mensen met geen kinderen of 1 kind, uiten dit vaak zo, valt mij op.
    Elk kind is anders, maar ook elke situatie is anders.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Waarom niet? Omdat wij met zn vieren rond 2 kopjes thee zaten en mijn kinderen heel goed weten dat zij niks bij een salontafel te zoeken hebben. Zij zaten rustig aan de andere kant van de kamer te spelen.

Daarbij heeft iemand hier er hete thee van gemaakt want ik heb dat niet gezegd hoor. En dat is dus precies mijn punt...dat wist die dame die binnenkwam ook niet. Als mijn thee afgekoeld is drinkt mijn zoontje nl mee. Maar zonder iets te vragen: hop weg ermee.

3. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik heb het zelf nooit gedaan, sommige deden het wel vanzelf uit eindelijk (vooral mijn opa en zijn vrouw) in bekers gooide ze altijd speelgoed of iets. En als er een blad op tafel met schelpjes stonden deed ze dat in haar mond. Hoe vaak ze ook werd gewaarschuwd of werd weg gehaald. Ze luisterde niet (en nog niet :p).
    Ik kon vanaf 7 mnd niet rustig zitten met haar. Minimaal 1x per 5 minuten moest ik haar weg zetten met de mededeling, niet doen dat is gevaarlijk.

Politie agentje spelen de hele dag is ook echt niet leuk, en om het voor de visite gezelliger te maken, zou ik het zeker weg halen.

(Hier heeft het bijna een jaar geduurd voor ze echt overal van afbleef op de salontafel)

4. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    Ik snap sommige reacties op dit topic echt niet.
    Geen goede opvoeding als je kindje niet van ander mans spullen af kan blijven?
    Zijn jullie kindjes dan zulke voorbeeld exemplaren?

Ik ben hier de hele dag door aan het corrigeren en nee roepen. Soms werkt het en soms pretendeert hij Oost Indisch doof te zijn.
    Zoals al aangegeven door een aantal is het ene kind het andere niet.
    Mijn zoontje ziet alles en wil dan ook alles ontdekken. Mijn salon tafel en vensterbanken zijn dan ook leeg, zodat ik ook af en toe niet hoef te corrigeren.
    Ben het eens met dat je je kindje moet leren dat niet alles van hen is maar bij de een neemt dat wat meer tijd als de ander. Plus op een drukke verjaardag is heel wat anders als thuis een op een.

Bij iemand anders thuis vraag ik dan ook netjes of iets gevaarlijks even aan de kant mag. Wanneer iemand dan zou aangeven dat ik hem maar moet afleren er aan te zitten ben ik rap weer onderweg maar huis.

Ongevraagd spullen gaan verhuizen vind ik ook wat asociaal maar vind dat er ergere dingen zijn.

5. adi

adi Niet meer actief

Bij mij mag iedereen hete thee en breekbare spullen wegzetten zodat mijn spullen en hun kind veilig zijn. Ik hoop idd dat ze dat wel even overleggen.

Maar wat ik echt niet tegenkan is dat mensen hier hapjes, koek en schaal met chocolaatjes gaan verstoppen in mijn huis. Ik ben geen type dat mijn gasten 1 koek in de hand geeft en de koektrommel weer in de kast stop. Hier staat tijdens het hele bezoek veel lekkers op tafel zodat iedereen mag pakken wat en hoeveel die wil.
    En dan kan ik echt niet tegen als mensen hapjes en koekjes gaan wegzetten omdat hun kind niet kan stoppen met eten zolang die koek, chips of chocola op tafel ziet. Jammer, dat moet ie maar leren.

6. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Wow, wat een lef. Zou het niet in mijn hoofd halen omdat te doen, en weet niet wat voor band ze met die persoon heeft maar ik zou het dienblad terug zetten met de boodschap : staat hier toch echt veel leuker...,;)
    Idd over de thee kan ok voorstellen, maar zou het niet verplaatsen maar vragen of iedereen wil opletten en misschien effe op een andere plek kam zetten

7. tuc

tuc Niet meer actief

Huh haha dat heb ik nog nooit meegemaakt:$

8. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.295
    11.902
    113
    Natuurlijk is het belangrijk dat je kind leert van spullen af te blijven. Maar dat leer ik ze dan liever in mijn huis, waarbij ik er dan voor kies wat ik waar neerzet.
    Dan bij een ander in huis met hun kostbare spulletjes. Daar zet ik het dan liever weg, dan dat het stuk gaat.
    Als ik het zo lees, kijk TS nog het meeste op van het feit dat ze er niks bij zegt, maar gewoon haar gang gaat. En dat is natuurlijk wel een beetje raar. Maar goed....

9. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    Lol dan is je schaal leeg als mijn zoontje van 12 maanden hem in de peiling heeft. Je visite (de ouders) zullen dan geen seconde rust hebben op je verjaardag omdat ze alleen maar bezig zijn met het weg halen van hun dreumes. Kleine moeite toch om hapjes op een dressoir of grote tafel te zetten? Kinderen van 2 a 3 zullen dit snappen. Maar een kindje van 1,5 waar de ts het over heeft zal de verleiding veel te groot vinden.

10. adi

adi Niet meer actief

Ik dus wel, heb me echt zitten opvreten.
    Ik vond het ook ergens zielig dat twee kinderen echt geen stap konden verzetten van salontafel zolang daar gebakjes en tapas op stonden. En maar eten. Van mij mogen ze hoor, ik ben hun ouder niet en hoef hun grenzen niet te bewaken.
    Toen ging de moeder eerst chocoladeschaal en de schaal met muffins op een hogere kast zetten. Maar dat was nog niet genoeg, kids stonden te huilen naast de kast en steeds te wijzen. Dus moest het eten naar de keuken met de mededeling 'iederwen heeft al wat gepakt, dus ik zet deze schalen even weg hoor' :$ :$

11. tuc

tuc Niet meer actief

Nou jaaaaa

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ook wel eens meegemaakt ja, wist niet wat ik meemaakte. Te idioot voor woorden! :(

13. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wat kunnen mensen hier toch zeuren. Snap echt niet wat er erg aan is als iets even aan de kant word gezet, je kan het later toch weer terugzetten? En om meteen maar aso te noemen vind ik helemaal overdreven...

14. Evientje

Evientje Niet meer actief

Ehm, ik zou er geen probleem mee hebben als het gevraagd werd, maar vind niet dat je zomaar zonder te vragen spullen van een ander weg moet zetten.
    Zal dat probleem zelf niet zo snel hebben denk ik, want salontafels en bijzettafels zijn doorgaans leeg bij een feestje, dat waren ze voor ik een kind had al, aangeleerd vanaf thuis, anders kunnen de hapjes/nootjes/drinken er niet op! :D
    Drinken blijft overigens wel staan (ook thee en koffie) zal hoogstens vragen of iedereen extra op wil letten met de kids in de buurt!
    Bij een ander, eerlijk gezegd en nooit gevraagd, alleen of de kopjes wat meer naar het midden van de tafel konden. De enigste keer dat er iets kapot is gegaan was toen zl buiten in de tuin bij iemand anders struikelde en er een tuinlampje afbrak (zo'n zonnecel ding) maar daar kon hij dan ook echt niks aan doen! Heb ook nog nooit meegemaakt dat een kind iets kapot maakte.

15. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.170
    1.340
    113
    Wat nou als het kind zich juist in dat leerproces zat? Dat de ouders er mee bezig zijn maar dat de kleine er nog niet echt naar luisterd? Ik vind het best raar dat er zo'n groot probleem van gemaakt wordt. Mijn huis is niet het opvoedcentrum en als ik visite heb wil ik dat ze fijn kunnen zitten zonder de hele tijd achter hun kind aan hoeven te rennen.

Daarom zet ik bijv. de eieren die op een laag sideboard liggen hoger en probeer ik bijv. decoratie wat makkelijk inslikbaar is eventjes op te ruimen/ergens anders te zetten. Of voor een kind die trappen niet gewend is, wil ik best even iets voor de trap neer zetten zodat het kind niet opeens van de trap afvalt. Liever wat meer moeite dan dat er in mijn huis iets gebeurd met iemand anders zn kind.

16. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Ik zou er bij vriendinnen geen moeite mee hebben...
    Wat ik dan echt storend vind is dat er constant een kindje bij tafel staat te hippen,constant dat ene vaasje of kaarsje pakt,moeders de hele tijd nee zit te zeggen en het kind blijft jengelen...einde van de rit lig het kaarsje met plak vingers erop op de grond,moeders boos op kind,kind wat dus huilt....

Neeeeee dan mag ze het van mij gerust even aan de kant zetten hoor:D,zo kan de kleine lekker zijn gang gaan,en wij kunnen even kletsen zonder gemopper...

17. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Goed te weten dat ik aso ben ;), ik zet ook spullen weg, wel na overleg maar dan nog. Thuis blijft alles staan en leer ik haar ook daar vanaf te blijven maar als vrienden iets waardevols op grijphoogte hebben staan dan heb ik liever dat ik of de gastvrouw het even weg zet zodat ze dit niet kapot of om gooit...dit gaat dus niet over vaasjes of wat dan ook maar vrienden van ons hebben bijv. het urntje van hun zoontje in de woonkamer staan, helemaal prima maar moet er niet aan denken dat deze om gegooid word.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk dat je dan niet goed leest. Ik vind het niet aso om spullen weg te halen voor kleine kinderen maar wel om ergens binnen te komen stanpen..alles hop weg en dat allemaal zonder overleg terwijl de gastvrouw met open mond staat te kijken.

19. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Nou mn klomp brak...die van de gastvrouw (een vriendin van mij) ook want die stond letterlijk met open mond te kijken. Ze is niet zo mondig dus niks van gezegd. Maar vinden jullie dat normaal dat mensen spullen bij iemand anders weghalen voor hun kinderen. Ik vind dat het ieders zaak is als je je kind niet wil leren dat tie ergens af moet blijven maar in andermans huis heb je dan maar beter op te letten. Ik vind dit zo aso om te doen.

Zo heb je het wel staan meid, maar maakt niet uit had er niet voor niks een knipoogje achter staan...

20. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Uhh ik heb geen kinderen, maar wel regelmatig mensen met kinderen over de vloer.. Mijn vriendin doet het ook; zet ff de dingen aan de kant en roept dan wat in het luchtledige anders zitten ze er steeds aan dus ik zet het even aan de kant! Nou prima, ik kan me daar niet druk om maken.. Ik zet het later wel weer terug! Als zij dan relaxter zitten omdat ze niet steeds op hun kindjes hoeven te letten of die mijn deco-troepjes niet slopen dan heb ik dat zelfs liever :D

Deel Deze Pagina