iemand zet bij jou thuis spullen aan de kant vanwege haar dreumes

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 13 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Het zou mij werkelijk niet boeien als iemand de tafel leegruimde voor haar kind. Liever dat dan mijn spullen stuk, of het kind een brandplek krijgen…..

Ik maak me druk over "andere" dingen.

2. Imensa

Imensa Niet meer actief

Lastig en dubbel. Snap niet dat iemand dat direct doet bij binnenkomen..
    Maar heb ook zoiets van.
    Als je weet dat er kleine kinderen op je verjaardag komen.. Zorg dan dat het dure of breekbare hoog staat.
    Daarnaast zou ik als ouder als ik iets zie zijn staan wat niet veilig vind het gewoon zeggen van mag dat misschien van de tafel af voordat ze ermee aan de haal gaan.
    Want tuurlijk. Je kind moet luisteren en over af leren blijven. Maar 1,5jr... En zeker met meerdere kinderen erbij tijdens het spelen dan kan er wel eens wat gebeuren..
    Ik denk dat je dat dus gewoon mag vragen (niet gelijk zelf doen!!) want experimenteren door middel van kijken of ze eraf kunnen blijven lijkt me iets voor thuis.

Als het nu je beste vriendin is waar je kind aan huis bent zal het de zaak misschien wel beetje veranderen...

3. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Dat vind ik nou ook! Thee zetten we hier echt niet op de salontafel als onze dochter er omheen zit te drentelen en te spelen. Deco spul staat wel gewoon op tafel.

4. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik zou het niet erg vinden.

5. p1982

p1982 Niet meer actief

hier weten de kids dat ze niet bij salontafel mogen komen al helemaal niet tijdens verjaardagen ze hebben een eigen tafeltje met stoeltje

6. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Goede vrienden mogen hier verplaatsen wat ze willen hoor. Ja, misschien leuker als ze het even vragen, maar zwaar in shock zijn bewaar ik wel voor andere dingen ;).
    Echt goede vrienden mogen van mij ook ongevraagd dingen uit de koelkast pakken. Als vage kennissen dit soort dingen zouden doen zou ik denken, joh, dat ze zich al zo vertrouwd voelen hier, zou echt even staan te kijken en in mezelf lachen omdat ik het toch een beetje raar zou vinden. Maar boos? Nee.

7. Aylen

Aylen Niet meer actief

Nou liever dat ze het wegzet dan dat er iets stuk gaat. Ik heb daar geen problemen mee.

8. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Dit dus!

Hier ook meegemaakt. Mijn zoontje was geboren en er kwam kraamvisite (moeder met 2 dochtertjes van 1,5 en 3)
    Ze begon ineens de grote kandelaars die op de grond stonden op de eettafel te zetten, de honden voer en drinkbak deed ze op de eettafel zetten enz. Ik was er nogal verbaasd over.
    Ik kan wel begrijpen dat iemand dat doet en zal er ook geen punt van maken maar zoiets vraag je toch even van te voren? "goh zou ik dat even hoog mogen zetten want ben bang dat de kids eraan komen?"

9. tuc

tuc Niet meer actief

Ja dat gevoel bedoel ik dus ook idd. Lekker voor de honden ook. Maar het is toch een kleine moeite om iets even te vragen.

10. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Ik schuif wel al het drinken naar t midden van de tafel.. meer niet, ze moet er vanaf blijven.
    Wel tijdens een verjaardag tegen zwager gezegt of de kaarsen hoger mochten staan, die stonden op de salon tafel aan.

11. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    Ik denk dat ik haar buiten de deur gezet had met diezelfde mededeling. "Jij hebt al wat gepakt, dus ik zet je even weg" ... dat zal ff lekker worden.

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.282
    6.195
    113
    Hihi, ik vind dit echt het domste commentaar ooit. Ik mag hopen dat je nooit een kindje krijgt met een eigenwijs karakter.

Geloof me, ik heb meerdere vriendinnen die bij de eerste dit ook vonden, maar hier bij de tweede echt op terug kwamen.

Maar laat jij je lekker in de waan dat het aan je perfecte opvoeding ligt en jullie zo'n mooi robotje van je kind hebben gemaakt die daardoor nooit iets onverwachts doet.;)

On topic. Ik zou het zelf eerst gevraagd hebben, ik vind het ook niet leuk als iemand naar binnenvliegt en van alles verplaatst. Zelf had ik nooit thee op de salontafels gezet, misschien als ik zelf nog geen kinderen had, dat ik daar niet aan gedacht zou hebben.
    Maar thee neem ik gewoon geen risico mee, ongeluk zit in een klein hoekje. Want mijn kinderen blijven in het algemeen overal vanaf, maar ik weet dat ze best onverwacht uit de hoek kunnen komen.

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Als een ander dat bij mij doet heb ik daar geen problemen mee. Je doet maar - ik heb het liever dan dat er iets mee kan gebeuren waar ik waarschijnlijk niet eens aan heb gedacht (al zou ik het natuurlijk wel fijner vinden als het gevraagd/gezegd werd!). Ik kan er verder niet zo mee zitten.

Ik zou zelf in zo'n situatie bij een ander het ook aangeven. Maar meestal hoeft dat niet eens want dat doen de mensen zelf al. Ik ging van de week bij mijn buurvrouw op visite en ze had letterlijk heel haar huis kind-veilig gemaakt voor dat ene uurtje dat ik op visite was. Ik vond dat zo lief van haar :D

14. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle

Ik moest bij de topic titel al lachen, maar nu helemaal. Wat belachelijk zeg.
    Vrienden van mij halen nooit zomaar spullen weg bij mij thuis. Meestal doe ik het al automatisch dat hete thee enzo niet binnen hand bereik is.
    En een kind van 1,5 kan al een klein beetje begrijpen wat wel en niet mag.
    Nee=nee.

15. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Inderdaad, wij hebben ook gezegd we halen niks weg en doen niks op slot qua kastdeuren.

Nouuu met 5/6 mnd kwam ze overal steeds deurtjes open van de tv meubel en de game consoles er uit willen trekken. Na een paar weken hadden we er genoeg van. Op die deuren ging kinder beveiliging PUNT. Toen kwam het moment salon tafel al iets ouder dus weer proberen weg te halen zeggen dat het niet mag. In het midden geplaatst, later kwam ze ook daarbij. Dus omhoog gezet.

gek word je er gewoon van ! Het is heus niet zo dat wij haar niet opvoedden. Maar niet alle kinderen onder de 1 zijn super slim en na 5x weghalen niet meer nieuwsgierig.

Vooral het blad met het zand, kaarsjes en schelpjes was super interessant. Die staat denk ik nu 2/3 maand pas weer op de tafel. Het bleef gewoon te interessant.

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik heb hier al enkele keren gelezen dat sommigen in hun huis ook niks of weinig hebben staan omdat hun kindje niet van spullen kan afblijven. Heb op het forum ook al vaak gelezen dat velen alles weghalen omdat ze geen politieagentje willen spelen.

Als je alles al bij je eigen thuis weg zet kan je het je kinderen toch ook niet aanleren?
    Buiten flessen alcohol hebben we niks weggezet. Als we alles zouden wegzetten dan konden we hem ook niet aanleren om van onze en andere mensen hun spullen af te blijven. Ja het is even politie agentje spelen maar zo leer je het je kind wel.
    Nu blijft hij overal van af en als hij iets nieuws ontdekt dan kijkt hij ons aan om goedkeuring te krijgen.
    En neen, wij zijn helemaal niet streng. We belonen hem gewoon heel veel als hij luisterd naar ons.

Dat je de glazen thee of koffie veilig zet kan ik zeker begrijpen.
    Ts zegt dat de thee niet meer heet was en haar kindje er ook van drinkt omdat het al afgekoeld was. Waarom moet het dan weggezet worden? Ze zaten met hun 4 om die glazen thee heen die niet heet waren

Alleen het drinken is hier nog moeilijk maar hij zal ook moeten leren om daar ook van af te blijven. Hij heeft al eens een blikje omgegooid en daar schrok hij van. Daar heeft hij van geleerd. Hij blijft er nog steeds niet van af maar is wel al voorzichtiger. Wil alleen even aan het blikje of glas voelen. We zijn dan wel heel waakzaam zodat er niks kan gebeuren maar met wegzetten leer je niks. Tenzij het om hete dranken gaat of dunne glazen, die zetten we niet neer of zitten we er knal voor

Toen hier kraambezoek op bezoek kwam ging een kindje de hele tijd naar de tv en ik vind zoiets niet kunnen. Dat moet je je kind aanleren, een tv kan ook omvallen en die kan je ook niet even wegzetten als er bezoek komt.
    Dit is met spullen op de tafel hetzelfde.

Als ze me vragen om iets weg te zetten doe ik dat zeker! Maar niet het huis binnenkomen en even alles zonder iets te zeggen verplaatsen.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier na 2 kinderen een derde die nu nog moeite heeft ergens vanaf te blijven. Hij is 2,5 dus snapt heel veel maar is enorm nieuwsgierig en wil precies weten hoe iets in elkaar zit. Nu hoef ik dus geen spullen te verwijderen maar moet wel in mn achterhoofd houden dat hij met liefde met een theelepel aan de playstation wil sleutelen ed wanneer ik even boven ben. Overigens ben ik voor hem een stuk strenger als voor de andere 2 kinderen op deze leeftijd.. dus tja.

18. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.282
    6.195
    113
    Dit bedoel ik inderdaad, die nieuwsgierigheid.

Net wilde dochter bijv een stukje plastic kaaskorst door het rooster van de koelkast ( ja onder de koelkast dus) duwen. Gewoon om te kijken waar het dan terecht kwam. En dan zeg ik heus wel, dat is niet de bedoeling, het hoort in de prullenbak. Maar het is wel een verschil of een kind dat überhaupt bedenkt om dat te gaan doen of niet.

19. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Applaus.

20. penseel

penseel Niet meer actief

mijn oudste was ook niet zo ondernemende mijn jongste nu nog met 4.5 jaar.

Ze is te nieuwsgierig nog steeds.

Mijn zusje was een kind dat een baby poesje in de wasmachine stopte ze was 7!! Ik met acht kon moeder gaan halen van ze doet de kat in de wasmachine of knipte eens de keuken gordijnen bij onze oom aan flarden.

Of het aller ergste wat ze mij heeft gaan gedaan.

Mijn nieuwe poppen wagen. Vroeger waren ze nog van knust stof de boven kant. Heeft ze er een pennenbak van gemaakt. Al haar kleurpotloden had ze in de kap gestoken. Mooi he mama.:x Ik kon wel janken.

Deel Deze Pagina