iemand zet bij jou thuis spullen aan de kant vanwege haar dreumes

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 13 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113

Haha, oké! Omdat je berichtje precies onder die van mij kwam :p.

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik denk dat het getal 3 bij mij is blijven plakken nadat ik je bericht had gelezen :p

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    De manier waarop vind ik erg asociaal!
    Dat vind ik een beetje kort door de bocht. Een kind heeft niet iets binnen een dag geleerd. Ik vind dus niet dat je zo kan zeggen, dat je dan maar beter op moet letten, in elk geval niet met gevaarlijke dingen, zoals hete thee. Een ongeluk zit in een klein hoekje en je kunt niet elke seconde je kind in de gaten houden. Dat is ook zwaar a-relaxed als je ergens op visite bent.

Maar hoe dan ook, ik zou het vragen aan de gastvrouw/aanwezigen. Of ze het erg vinden dat de thee buiten bereik wordt gezet, omdat haar kindje zo snel is en nog niet snapt dat ze daar bij in de buurt mag komen. Je gaat niet zomaar in andermans huis allerlei spulletjes verplaatsen.

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat zou ik dus nóóit doen. Je kunt die verantwoordelijkheid niet aan anderen overlaten, zeker niet als die mensen geen (kleine) kinderen hebben.

5. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Oeii zo die durft. Ik durf dat echt niet en zou het niet netjes vinden. Wel zou ik het gewoon vragen als het gevaarlijk zou worden.

6. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Wat ik niet netjes vind is dat ze het zonder te melden zelf allemaal weghaalt.

Als je een kindje hebt dat continu alles in de handen neemt en nog te jong is om het te kunnen begrijpen, dan lijkt het me ook erg vervelend om op die manier ergens op bezoek te gaan. Is ook niet heel relaxed voor jezelf om steeds op te moeten letten en bang te zijn dat je kind iets omgooit dat niet van jou is.

Máár de manier waarop ze het gewoon wegneemt is onfatsoenlijk. Ze kon best even communiceren of het niet mogelijk is tijdelijk even aan een andere tafel thee te drinken of een en ander weg te halen i.v.m. haar kindje. Vind dit niet gepast, nee.

7. Tuuttuterdetuut

Tuuttuterdetuut Actief lid

22 jan 2014
    378
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou me er echt niet druk over kunnen maken.

8. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ze doen maar qua wegzetten.
    Zolang ik mijn spullen nadien nog terugvind kan het mij echt niet schelen.

Misschien dat ik de eerste keer wel es effe zou kijken omdat ik het niet gewend ben, maar tja ... liever de spullen in de hoogte dan een hele middag voor politie-agent moeten spelen.

9. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Dit heeft dus geen zak met veiligheid te maken en ik vind het onbeschoft. Dit is echt een kwestie van opvoeden. Ik geef toe, bij de een gaat dat makkelijker dan de ander.

Ik wil best rekening houden met mensen die hier komen. Maar ik zou het raar vinden als ze ineens alles gaan verplaatsen. Dat vraag je eerst even zodat de gastheer of gastvrouw zelf zijn/haar eigen spullen kan verplaatsen of dat er een andere oplossing is.
    Zou het ook heel raar vinden als ik hier 15 man heb zitten en dat ineens alle thee en koffie weg moet. Dan houd je je kind bij je of maak je een leuk speelhoekje o.i.d.
    Ben trouwens ook niet te beroerd om apart wat lekkers voor de kinderen in huis te halen en ze een eigen bakje met lekkers te geven als de ouders dat fijn vinden.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    Haha, ja, al is onze blue ray speler wel naar zijn grootje doordat de jongste er een sleutel in heeft gestopt op een onbewaakt moment grr...

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    Ja joh, want alle kindjes blijven altijd bij hun ouders op schoot of in hun speciale hoekje..

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.097
    3.879
    113
    Het hangt er van af op welke manier dat gezegd/gedaan/gevraagd wordt.
    Ik kan me goed voorstellen dat de moeder uit voorzorg die spulletjes weg zet, thee is gevaarlijk met kleine kinderen en je wilt ook niet dat er een mooi vaasje ofzo kapot gaat. Zou het wel even vragen.

13. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.177
    3.055
    113
    Nederland
    Ik vind het niet erg raar. Deed een vriendin van mij ook bij ons, mijn schoonzus ook. Onze dochter zat nooit ergens aan maar anders zou ik het ook weghalen hoor. Liever wegzetten dan 1000x corrigeren waardoor de sfeer al minder gezellig word, en risico lopen dat iets kapot gaat of een kind zich bezeerd.

14. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik vind eten wegzetten omdat je kind geen maat kan houden iets heel anders dan spullen die kapot kunnen wegzetten. Het eerste zou ik nooit normaal vinden. Een kindje moet leren maat te houden, maar als dat nog niet lukt is dat over het algemeen niet gevaarlijk. Nootjes zou ik nog wel een beetje verder weg zetten, maar teveel chips gaat een kind niet meteen dood aan.
    Maar schelpjes, vaasjes, hete thee kunnen mogelijk gevaarlijk zijn. Daarvan zou ik me kunnen voorstellen dat je het weg zet als er kleine kinderen komen. Bij het ene kind duurt het leerproces wat langer dan bij het andere. Maar vragen lijkt me wel normaal. Zomaar uit jezelf als de gastheer/vrouw erbij zijn vind ik vreemd.

Ik vraag me trouwens wel af of er nu iemand bij het baby/dreumes of viva-forum zit te klagen over een feestje waar de gastvrouw gewoon thee zat te drinken waar de kinderen bij waren. Dat ze schrok omdat ze dat zo gevaarlijk vond en zich erover verbaasde dat die vrouw gevaarlijke glaasjes neerzet, terwijl het overzicht zo moeilijk te houden was. Ontzettend aso toch, geen rekening houden met de leeftijd van je gasten.;)

15. tuc

tuc Niet meer actief

als ze dan ook maar eerlijk vertelt dat ze binnen stormde als een olifant in een porseleinkast en niet eens het fatsoen had om het te vragen;)

16. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Het eerste is jouw invulling en zal zij geheid anders hebben ervaren. Het tweede is de discussie. Stel dat zij oprecht gevaar zag, dan is niet vragen minder vreemd. Ik heb ook weleens een wildvreemd kind van straat geplukt omdat ik een auto te hard aan zag komen. Achteraf bleek de moeder het ook al gezien te hebben, maar dat kon ik op dat moment niet snel genoeg inschatten.

Stel dat zij ooit eens een kindje heeft gezien met brandwonden of glassneden. Is het dan nog net zo aso of misschien wel begrijpelijker?

17. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Hier nog geen kinderen (wel een hond die de neiging heeft te kwispelen trouwens) maar ik zou thee dus ook bij een ander weg durven zetten. Zou er zelfs niet bij nadenken dat dat bij sommige mensen vervelend over komt. Nu ja, als wij op bezoek gaan, is dat bij vrienden of familie en daar zit ik ook gewoon zelf in de koelkast als ik dorst heb, bij vreemden zou ik vragen of ze de thee kunnen verzetten, maar bij vreemden ga ik eigenlijk nooit op bezoek ;)

Een kind dat een hete kan thee over zich heen trekt is voor de rest van zijn/haar leven getekend, dan gaat de veiligheid van het kind echt voor bij mij!

Ik heb trouwens ook al vrienden zelf over de vloer gehad die dingen aan de kant gaan zetten omdat onze hond kwispelt en ze bang zijn dat er iets zou vallen, vind dat alleen maar lief dat ze zo opmerkzaam zijn.

Als ik kindjes op bezoek krijg, dan hou ik daar vooraf ook rekening mee. Zo kregen we overlaatst bezoek van onze toekomstige buren met ene dochter van 2. Ik had echt geen idee meer hoe groot zo een kind is dus heb letterlijk alles aan kant gezet voor ze toekwamen. En maar gelukkig ook, was een echte druktemaker en ze had zeker wat gebroken. Niet dat ik dat erg zou vinden, maar ik vermijd dat toch liever, is maar zo gezellig en minder ongemakkelijk voor alle partijen.

18. 2jees

2jees Niet meer actief

Als ik ergens met mn kleintje ben schuif ik weleens iets wat verder de tafel op, nootjes en thhe inderdaad. Maar oppakken, nee. Of anders in ieder geval vragen. En inderdaad, anders je kindje bij je houden. Ze hebben nik te willen dan, ze moeten. En als dat niet gaat ga ik weg. Ik neem trouwens vaak mn kinderstoel mee (IKEA) dan hoef je niet zo op te letten. :)

19. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.282
    6.195
    113
    Blijft ie van jou daar dan langer dan 2 min in zitten? :$
    Ik zou dan meer tijd bezig zijn geweest met zorgen dat ie er niet uitklimt dan dat ik rustig een bakje thee zou kunnen drinken.

Nu zijn die van mij iets ouder en nu pas kunnen ze even blijven zitten, omdat dat de regel is bij het eten. Maar als 1-2 jarige konden ze dat echt niet. Was ook weleens jaloers op een stel met een kind die een hele maaltijd uitzat in een pannekoekenrestaurant.
    Wij hadden vaak nog niet eens de kaart gehad om te bestellen en mevrouw was al uitgekleurd en had geen zin meer om te blijven zitten. ;)

20. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Ik zou het zelf nooit doen en als het bij mij thuis gebeurd zou ik er wel wat van zeggen. Een kind moet leren er af te blijven. Thee zet ik altijd midden op tafel en als we ergens zijn vraag ik of degene met heet drinken het wat verder op tafel wil schuiven. Decoratie zou ik helemaal niet over vallen. Gewoon je kind in de gaten houden.

Deel Deze Pagina