Iemand zoeken in het buitenland

Discussie in 'De lounge' gestart door Evanesco, 23 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf1987

    juf1987 Fanatiek lid

    30 sep 2014
    1.830
    1.661
    113
    Leerkracht
    België
    Oh wat vervelend...
    Hopelijk verneem je snel iets.

    Had zijn vrouw geen mensen getagd op foto's op Facebook terwijl ze daar zijn... Dan kan je die getagde mensen misschien iets vragen?

    Zijn er al andere ongeruste vrienden die misschien op Facebook hebben gereageerd dat ze nu toch wel al even stil zijn?
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Mensen taggen deed ze niet.

    Wat betreft berichten op facebook, geen idee. Dat is allemaal in het Spaans.
     
  3. Word je niks wijzer met Google translate? Sterkte!
     
  4. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ojee toch Mexico.
    Ik weet dat toeristen daar een makkelijk doelwit kunnen zijn voor ontvoering en afpersing. Mijn man komt voor zijn werk weleens in Mexico en heeft daar altijd een zgn lijfwacht. Een chauffeur die hem overal naartoe rijdt en de godganse dag om zijn klussen blijft hangen. Ik hoop echt dat het allemaal in orde is.
     
  5. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Op facebook staat bij elk bericht wat in een andere taal geschreven is een knopje vertaal, dan zie je onder de spaanse tekst de nederlandse tekst staan.

    Ik kwam even kijken of je al wat verder was. Wat gigantisch balen dit voor je die onzekerheid.
     
  6. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.895
    25.250
    113
    Ook geen mensen die reageren onder de foto’s of ze liken?
    Zijn en haar familie heeft ook geen contact meer?
    Berichten kun je gewoon vertalen toch?

    Ik denk niet dat de ambassade iets voor je kan doen. Want wat zouden ze evt. kunnen doen?
     
  7. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.885
    7.595
    113
    Nou dat ligt er aan waar je bent hoor. Ik ben weer wel eens helemaal in mijn eentje met alleen een rugzak op geweest en niets geen last. En zoals het klinkt komt de vriend van TS of zijn vrouw uit het gebied.

    @Evanesco zoals al meerderen gezegd hebben: je kunt gewoon Spaanse berichten via FB vertalen dan weet je misschien meer. En eerlijk, ik ben ook wel eens een paar dagen van de aardbodem verdwenen geweest als ik naar de jungle ga en er te veel vocht in mijn telefoon zit. Dus er hoeft niet per se wat aan de hand te zijn. Heb je al wat gehoord ondertussen?
     
  8. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.578
    7.199
    113
    Zijn familie in Nederland hebben die (desnoods via via) geen contactgegevens van zijn familie in Mexico? Jij als niet familie zijnde kan heel weinig, maar zijn familie zou toch veel meer mogelijkheden moeten hebben?
     
  9. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja dat is ook zo, ligt net aan het gebied waar je zit. Ik hoop maar dat alles goed gaat.
     
  10. Pien86

    Pien86 Bekend lid

    3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Heb je al een berichtje op haar Facebook profiel gezet, zodat andere mensen het ook lezen? Misschien komt er dan meer op gang. Dan zou ik er zoiets neerzetten:

    Hola (naam vrouw)! Qué tal tu y (naam man)? Desde algunos dias no he oido nada de vosotros y no respondes por teléfono. Espero que todo va bien y que estáis disfrutando!

    A los demas: ¿Hay alguien aquí que ha estado en contacto con ellos?

    -----

    Hoy...! Hoe gaat het met jou en ...? Sinds enige dagen heb ik niet meer van jullie gehoord en reageren jullie niet per telefoon. Ik hoop dat alles goed gaat en dat jullie genieten!

    Aan anderen: is er hier iemand die nog contact met ze heeft gehad?

    -----

    Ik hoop dat dit je iets gaat opleveren! Mijn spaans is niet meer 100% dus ik moet het doen met de woorden en vervoegingen die ik nog ken, maar deze tekst zegt denk ik wel genoeg?

    Misschien heb je al zoiets gedaan en is dit dubbel. Maar als je het wil plaatsen en er nog iets bij wil hebben dan laat maar weten.

    Ik duim dat je snel meer weet!
     
    Whoopy, Lamode, suus1983 en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. Pien86

    Pien86 Bekend lid

    3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Oeh dat is ook nog een goede voor op facebook. Misschien achter mijn laatste zin zetten: ¿O alguien tiene información de contacto de la familia en México para mí? (Of heeft iemand de contactgegevens van de familie in Mexico voor mij?)
     
  12. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Ze zijn idd wel in zijn gebied.

    De familie die daar woont heeft ook standaard beveiliging. Als ze de deur uit gaan zijn er standaard beveiligers die met ze mee gaan.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  13. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Ga ik doen!
     
  14. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Het gaat hier om mijn vader

    Niemand hier heeft contact met haar familie
     
  15. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Ga ik doen

    Dank je!
     
  16. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Ambassade heb ik gebeld.

    Ik was heel blij om te horen dat ik een Nederlands sprekende vrouw aan de lijn kreeg.

    Zij kunnen idd ook vrij weinig. Wat rondvraag doen, maar dat was het wel.
     
  17. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Oké dan zou dat wel in orde moeten zijn. Wel raar dat ze niks laten horen.
     
  18. Vergeten

    Vergeten Bekend lid

    1 dec 2019
    987
    1.711
    93
    Vrouw
    Geen nieuws is ook goed nieuws. Want als er wat was gebeurd, zou ambassade wel op de hoogte zijn, denk ik. Hopelijk heb je snel weer contact met ze.
     
  19. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.885
    7.595
    113
    Ik snap je zorgen nu beter. Misschien moet je idd via Messenger tegen zijn vrouw zeggen dat je hem binnen een dag wilt spreken omdat je je zorgen maakt en anders contact opneemt met de politie in Nederland die dan contact opnemen met de politie in Mexico. Dat is de officiële weg en anders doet de ambassade en de politie in Mexico ook niets.

    Of je kunt beginnen met de tekst van @Pien86 in een openbaar berichtje op haar FB zetten.
     
    Whoopy en Paardenbloem vinden dit leuk.
  20. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.885
    7.595
    113
    Nee. Als je je niet registreert bij de ambassade weten zij ook niet als je gemist wordt. Tenzij je toevallig je paspoort bij je hebt als je wat overkomt en je een politie agent treft die een beetje van goede wil is.

    Ik heb trouwens vermissingen in het buitenland meegemaakt (niet in mijn familie goddank) en weet dus dat de ambassade echt volledig 'useless' is. Niet dat ze niet van goede wil zijn maar ze hebben gewoon geen enkele bevoegdheid.
     

Deel Deze Pagina