Beschadiging oorbellen?

Discussie in 'De lounge' gestart door koetjiekoe, 10 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koetjiekoe

7 apr 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb onlangs deze oorbellen gekocht:

STALEN CREOLEN MEDIUM

Maar nu zijn ze na een dag gewoon al beschadigd bij dat haakje waar hij door je oor moet en waar je hem in dat sluitingkje moet klikken. Er zitten op dat haakje al super veel krassen en het lijkt zelfs of er kleine schaafjes af zijn. In principe geen probleem want je ziet het niet maar toch vind ik het wel slecht aangezien ik ze nog maar een dag heb.
    Is dat normaal? Ik heb nooit eerder creolen gehad met zo'n sluiting dus ik weet het niet echt...
    Daarnaast krijg ik ze als ik ze eenmaal in heb super moeilijk dicht en als ik ze weer uit wil doen, gaat dat zelfs nog moelijker haha :D

Ook vind ik het beetje naar idee dat er stukjes staal in mn oorgaatje kunnen achterblijven...

2. Metire

Metire Niet meer actief

Nee dat is niet normaal dat ze na 1 dag al beschadigd zijn, ik zou er even mee terug gaan!

3. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    en zeker voor dat geld... zou je toch wel verwachten dat het iets meer kwaliteit is, zeker bij een juwelier!

4. koetjiekoe

7 apr 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik denk eerlijk gezegd dat het komt omdat je dat pinnetje gewoon best hard in dat sluitingkje moet drukken en ook om hem er weer mee uit te halen...Dat je er dus eigenlijk niet onderuit komt.

5. Shopaholicnl

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik heb meerdere van dat soort ringetjes en die gaan gewoon soepel open en dicht

6. Metire

Metire Niet meer actief

Maar dan alsnog zou het niet kapot moeten gaan, dan kan je ze beter meteen omruilen voor andere oorbellen met een beter sluitinkje toch?

7. koetjiekoe

7 apr 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm en geen krassen bij het stuk dat je hem in die sluiting moet duwen?
    Hij zat extreem los in de winkel, zo los dat hij bijna afviel en toen heeft ze hem strakker gezet...misschien iets te strak dus.

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm ik zou gewoon even teruggaan en het voorleggen.
    Ze kan het vast oplossen voor je.

9. Shopaholicnl

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Zelfs mijn goedkope oorbellen blijven bij de slotjes gewoon heel,als ze gaan afschilferen (is dit een woord?) zou ik me er ook niet prettig bij voelen

10. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Ik vind het vreemd..

Staal is hard materiaal, erg krasvast. Dat er stukjes afschilferen zou al helemaal niet kunnen eigenlijk bij massief staal. Ook niet door het in het sluitingkje te duwen.

Wij verkopen zelf ook vaak stalen creolen, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt (werk bij een goudsmid/juwelier). Ook een te strak slot zou dit niet moeten kunnen veroorzaken. Ik zou terug gaan en kijken wat zij er over zeggen.

11. koetjiekoe

7 apr 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, thanks!!
    Ga ik dat doen.
    Want kleine krassen kunnen natuurlijk wel gewoon voorkomen bij staal of ook niet Azucena?

12. koetjiekoe

7 apr 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beetje jammer, was er zo blij mee :(...

13. koetjiekoe

7 apr 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht namelijk dat eventueel het slotje wel wat te strak zit waardoor ik hem echt erin moet duwen en het daardoor krassen veroorzaakt...maar dat kan ook niet dus?

14. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Sorry lees het nu pas!

Maar nee, eigenlijk zou dit niet moeten kunnen. Mijn collega goudsmid beaamd dit ook.

Ben je al terug geweest?

Kleine krasjes kunnen er echt wel inkomen als je ergens hard tegen aan stopt of ze laat vallen, maar met creolen lijkt me dat knap.

Heb je een foto?

15. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Ter vergelijking. Dit is mijn horloge met een stalen band, draag deze ruim een jaar bijna elke dag. op de schakels zitten kleine krasjes door het botsen tegen tafels ed. Dat is normaal voor de gebruiksperiode.

Deel Deze Pagina