Hoi dames, Ondertussen ben ik een jaar bezig, zoals jullie kunnen zien 13 keer ongesteld geweest. Nou gaan we de stap zetten om naar de dokter te gaan. Weet iemand wat ik dan allemaal kan verwachten? Ik weet dat ze eerst het sperma van mijn man gaan testen, maar wat doen ze bij mij allemaal? Bedankt!
Heb je een afspraak gemaakt bij de huisarts of bij de gyn? Toen ik zelf naar de huisarts ging heeft die niet zoveel gedaan, alleen maar gepraat eigenlijk. Maar toen ik de eerste keer bij de gyn kwam heb ik een inwendige echo gehad, en bloedonderzoek. Vriendlief moest inderdaad sperma inleveren. Het ligt er heel erg aan per dokter wat je kunt verwachten. Maar als je er vanuit gaat dat je een inwendig onderzoek en bloedonderzoek krijgt denk ik wel dat het alleen nog maar mee kan vallen.
Bij de huisarts. Bloedonderzoek heb ik al gehad. Of in ieder geval, ze hebben gezocht naar antistoffen voor Chlamydia, maar die had ik niet.
Dan denk ik dat je mogelijk doorgestuurd zal worden. Moet wel zeggen dat je een actieve huisarts hebt. Die van mij heeft helemaal niks gedaan, behalve doorsturen.
Allereerst een knuffel omdat het zolang duurt Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt! Bij de eerste afspraak werd bij ons een inwendig onderzoek gedaan. Kijken ze of je baarmoeder en eileiders een normale vorm hebben en of er eitjes te zien zijn. Daarnaast zal al snel een sperma onderzoek gedaan worden bij je vriend zoals je al zegt. Ik ben afgelopen week (2 weken na eerste afspraak) weer in het ziekenhuis geweest om bloed te laten prikken. Hiermee wordt onderzocht of je hormonen doen wat ze moeten doen etc. De uitslag duurt ongeveer 3 weken en prikken moet rond 7DPO gebeuren. Daarna is het een beetje afhankelijk van hoe je cylcus is. Weet je zeker dat je een eisprong hebt? Duren je cylsussen gruwelijk lang? Als dit allemaal 'normaal' is dan heb ik geen idee. Wij zijn nu ook op dat punt, dus is even afwachten. Ik hoop zelf op een samenlevingstest en als alles dan goed is is de kans groot dat we gewoon weer een jaar moeten proberen voor ze verder willen helpen. Dit ook door mijn leeftijd (25). Heel veel sterkte en als je iets wil weten/kwijt wil mag je me altijd pmen!
Dank je wel voor de reacties! Ik ben best regelmatig ongesteld, tussen de 26-30 dagen. Ik was bij ronde 10 al bij de huisarts geweest, toen heeft hij dat bloed laten controleren. Hij zei dat een inwendig onderzoek niet nodig was op dat moment omdat hij al wist dat dat goed zat (hij heeft ooit de spiraal gezet en verwijderd). Maar goed, dan word ik dus waarschijnlijk doorgestuurd? Ik ben ook nog nooit zwanger geweest overigens, dus ik maak me toch wel zorgen. Oh ja, hij zei ook dat ik hoogstwaarschijnlijk gewoon een eisprong heb, omdat ik zo regelmatig ongesteld ben.