Ik ben al moeder van een tweeling van 5 maanden oud nu ben ik weer 15 halve week zwanger,weet iemand of ik urgentie kan krijgen ik woon met mijn virend bij mijn moeder totaal dus met zijn 7 in een 1 gezinswoning plus er is nog een baby onderweg...
In principe is zwanger zijn en kinderen krijgen geen reden voor urgentie, zeker niet als je al onderdak hebt, hoe klein dan ook... Maar misschien zegt de woningcorporatie in jouw woonplaats iets anders, je moet het gewoon even daar vragen!
Nee waarschijnlijk geen urgentie, helaas. Of je kreeg de urgentie van tevoren ook al (zoals bij ons, kan iedereen met kinderen het aanvragen), of je krijgt m helemaal niet. Ben dus bang voor het laatste...
Het is je eigen verantwoordelijkheid dat je nu voor de 2de keer zwanger bent zonder dat je een eigen huis hebt, daar krijg je absoluut geen urgentie voor! En niet onaardig bedoeld, maar gelukkig is het geen reden! Het duurt voor iedereen al lang genoeg voordat je wat krijgt en als dit dan al een reden zou zijn voor urgentie duurt het nog langer voor de mensen die een huisje zoeken zonder dat er kinderen in het spel zijn! Gewoon op je beurt wachten dus...
Bij ons is het zeker geen reden voor urgentie. Maar je komt er alleen achter door even langs de woningbouw te gaan.
Nee hier ook geen reden tot urgentie. Lijkt me ook een beetje raar als je dat wel zo krijgen met deze reden..
nope ik weet wel zeker dat je geen urgentie hiervoor krijgt. aan de ene kant knap lullig maar wat iemand hier al zei.. eingelijk ook wel goed dat er voor dit soort situaties geen urgentie wordt verleend. je zou heel mischien via een maatschappelijk werker kunnen proberen maar of dat veel zal uitmaken zou ik eerlijk gezegd niet weten. Maar hangt dat ook niet per stad af? ik woon in rotterdam en van hier weet ik wel dat je geen urgentie krijgt.maar mn zus die kreeg het wel..alleen woonde zij in eindhoven. Hoe dan ook ik wens je ontzettend veel succes en hoop dat jullie gauw jullie eigen plekje krijgen..ennuh gefeliciteerd met de zwangerschap meissie
Belachelijk! Sorry dat ik het zeg... Maar nu weet ik wel hoe mijn vriend en ik snel een leuk huisje kunnen krijgen; gewoon een kindje op de wereld zetten zonder na te denken over de consequenties en dan zielig lopen doen bij de woningbouw. Zo zie je maar, als je je best doet in Nederland krijg je niks, als je maar wat aankloot krijg je alles voor elkaar.
wij zijn ook druk op zoek naar een huisje, we hebben een dochter van 2 en zijn bezig voor een 2e we hebben expres geen urgentie aangevraagd omdat ik dat niet vind kunnen we hebben immers een dak boven ons hoofd. Okee we slapen op 1 slaapkamer, maar wat dan nog ? dat deden ze vroeger overal ! Bovendien denk ik dat we daarom ook geen urgentie kunnen krijgen, of je moet daar een hele scene gaan maken. buiten dat reageer ik elke keer op de huizen van de woningbouw, en ik kijk dan achteraf waar ik sta en wie het heeft gekregen, en 9 van de 10 keer zijn dat dus mensen met URGENTIE ! Op die manier kan het voor ons wel heeel erg lang agan duren, en ik vind dat niet eerlijk persoonlijk.
denk niet dat je jaloers kan zijn op een situatie zoals die van babymomma! Maar het is een feit en ik als Vlaming merk dat het in Nederland allemaal erg makkelijk is!
nou wanneer zou je dan wel urgentie moeten krijgen..? vraag ik me dan af he.. ik vind dit dus echt een urgentie verhaal en dat wat inbetween zegt slaat echt nergens op. net of babymomma niet voor haar kindjes kan zorgen en er van houden.. sorry hoor maar zie toch niet overal het negatieve van in!
In Vlaanderen totaal geen reden om urgentie! Ze heeft onderdak..., in Vlaanderen is het dan ook nog de bedoeling dat of haar vriend of zij werk gaat zoeken. Als je situatie schrijnend is: bijvoorbeeld huis afgebrand, of je bent beiden ontslagen op je werk en kan je rekeningen niet meer betalen, of je staat er als alleenstaande moeder echt helemaal alleen voor en financieel haal je het niet, dan krijg je urgentie! Logisch vind ik hoor, sorry En nee ook dit is geen jaloerse reactie, ik laat jullie gewoon es weten dat je gerust mag weten als je hiervoor urgentie krijgt (situatie babybomma) dat je met je gat in de boter bent gevallen hoor! Vind dat jullie soms nogal vlug ontevreden zijn en heel vlug schreeuwen om urgentie.
Hier krijg je als alleenstaande moeder die eruit geschopt is ook geen urgentie hoor. Niet te selectief lezen Edelweisje.. @Babymomma: ben je al bij de woningbouw langsgeweest? Zo ja, wat zeiden ze?
In de regio's waar ik woon en gewoond heb is dit geen reden tot urgentie.. Misschien kan je het via een ander aanpakken? Misschien maatschappelijk werkster. Weet niet of het gaat helpen. Het is welliswaar een hele lastige situatie waar je in zit maar bij de woningbouw zullen ze gauw zeggen, ja eigen schuld! Hoop voor je dat je via een andere weg misschien urgentie krijgt.
Bij ons in Sneek is het ook geen reden tot urgentie. En voor de mensen die willen weten waarvoor je dan o.a. wel urgentie krijgt: Wij wonen in een woning die in een herstructureringsplan is opgenomen, waardoor het binnen een jaar of vijf gesloopt gaat worden. Als wij er dan nog zitten MOETEN we er dus uit. Geen keus.. Daarom zouden wij dan urgentie voor een andere woning krijgen.
Dat is stadsvernieuwend urgentie. Dat is weer wat anders dan gewone urgentie Stadsvernieuwend kan je niet aanvragen, gewone urgentie wel.
Als je genoeg zeurt bij de woning stichting in sneek dan kun je het best voor elkaar krijgen om urgentie te krijgen is bij vrienden van ons ook gebeurt groetjes
Ja dat is waar.... Daar zijn ze hier inderdaad wel errug makkelijk in heb het ook al eens gehoord van iemand die zo ook urgentie kreeg dus TS, misschien een idee om naar Sneek te komen