ClearBlue digitaal met conceptie indicator - hoe nauwkeurig is 'ie

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door 1982Eva, 8 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    In plaats van dat ik hier op ZP op zoek ga naar alle info :) nu ook eens info van mijn kant.
    Tijdens mn eerste zwangerschap werkte de clearblue met conceptie indicator bij mij als een tierelier. Op precies 4 weken gaf ie 2-3 aan, en op precies 5 weken 3+.

Toen ik vanmorgen 4 weken was, heb ik dan ook vrolijk getest. Helaas, 1-2 weken. Hoewel mn testen afgelopen dagen prima opliepen, schrok ik toch en ben ik dus even lekker gaan Googlen :)

Daar vond ik info die mij wel hielp / opluchtte en ik dus met jullie wilde delen. Clearblue zegt zelf dat de indicator 98% betrouwbaar is. Dan schrik je dsu wel als jij erbuiten lijkt te vallen. Maar als je doorzoekt op het medische onderzoek waar zij naar verwijzen (heb medische achtergrond dus weet hoe je moet zoeken) (Home pregnancy test compared to standard-of-care ultrasound dating in the assessment of pregnancy duration. - PubMed - NCBI voor de liefhebber) zie je dat die 97% de overeenkosmt met een exacte indicatie via een echo is... plus of minus 5 dagen! Kortom: ook als je 5 dagen "voor" of "achter" loopt met de clearblue digitaal, wordt je nog als "succes' binnen de 97% gerekend. Precies gelijk loopt maar 82%, dus dat is een heel stukje minder, waarbij je ook moet meewegen dat ze daar heel erg precies de ovulatie hadden vastgelegd.

Hoop dat dit anderen ook een beetje geruststelt, als ze met veel zenuwachtig Googlen dit tegenkomen :)

Ik ga proberen pas over 5 dagen weer te kijken of ik binnen de 97% val :)

2. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    1-2 met precies 4 weken vind ik netjes hoor! :)

3. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Gelukkig :)

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.015
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Het ding heet niet voor niet "indicator". Het is dus een indicatie... en net zoals met alle indicaties, moet je de uitslag niet met 100% zekerheid nemen. Er zit altijd een speling bij indicaties.

5. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Hier een echo gehad met 5,6 later op echo bevestigd dat het om die termijn ging. En hij bleef bij mij zelfs met 6,3 op 2-3 weken staan. Er zit een fout marge in. Dus het hoeft niet altijd te kloppen...

6. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

20 jun 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Mijn wisseldag bleek op maandag te zijn, maar cb liep pas op de donderdag erna op. Het klopt dus zeker niet altijd!

Deel Deze Pagina