E-books tienermeiden

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Nijn1977, 13 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijn1977

Nijn1977 Bekend lid

10 nov 2019
    965
    442
    63
    Vrouw
    Hoi, mijn dochters lezen veel en hebben sinds kort een ereader. Nu kwamen we erachter dat de online bibliotheek niet heel veel keus heeft in ebooks voor tieners. Ik heb voor mezelf een hele voorraad, dus dan vind ik weer een abonnement (van bol of Kobo) erbij een beetje zonde.

Heeft iemand nog tips waar je gratis e-books kunt krijgen voor kinderen (12-15 jaar), of heeft iemand nog boeken om te delen? En überhaupt nog tips voor leuke boeken?

2. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.439
    4.367
    113
    Volgens mij zijn ebooks tegenwoordig bijna allemaal beveiligd. In denk dat Kobo plus toch de beste optie is dan.

Nijn1977 vindt dit leuk.
  3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Kobo plus kan je volgens mij ook "delen", dus dat je één abonnement neemt en dat je er dan een aparte "boekenkast" voor de kinderen in aanlegt... dan kunnen jullie gezamenlijk gebruik maken van het abonnement.

Mijn partner heeft Kobo+, omdat hij het liefst in het NL leest. Zelf heb ik Kindle Unlimited (wonen in Duitsland en hier is een unlimited-abo af te sluiten) en ik lees vooral Duits/Engels/Franstalig. En dan is die van Kindle juist beter/makkelijker.
    De oudste maakt van tijd tot tijd gebruik van mijn Unlimited abo. Maar die leest ook graag "fysieke" boeken en heeft net met haar verjaardag een stapel nieuwe boeken gekregen.
    De jongste ruilt vaak / lenen met haar vriendin.

Deel Deze Pagina