he dames, donderdag heb ik een feestje. het zit zo ik wil kleine hapjes maken maar t moet in 2 uurtjes klaar kunnen zijn. ik dacht aan bladerdeeg hapjes. of tortillias. hebben jullie leuken iedeen die jullie willen delen. alle lekkere recepten zijn welcome. groetjes jacky
Wrapjes zalm roomkaas Bladerdeeg met kaas of knakworst Spiesjes met kaas/ananas of worst Mini quiches Gehaktballetjes Kleine gevulde amuse glaasjes
Bitterballen laten ontdooien. Bladerdeeg ontdooien en in vieren snijden. Om de bittterbal vouwen en dan als een gehaktbal rollen dat ze goed dicht zitten. Het krokante laagje proef je niks van en heb je ragout hapjes. Wel iets zout oid op het bladerdeeg doen anders zijn ze heel flauw. Kipfilet met paprika en ui bakken, paar lepels satesaus erdoor roeren en af laten koelen. Dit ook in bladerdeeg.
kleine knakworstjes in bladerdeeg draaien in de oven en wachten maar. kipfilet kruiden en ik bladerdeeg in de oven en wachten maar. Blik tomaatblokjes in de mixer wat zout, peper en pestokruiden, afbakbroodjes de kleintjes door midden snijden, tomaat eroverheen smeren uitje, paprika, kaas, worst, tomaat erop leggen wat pestokruiden eroverheen en hup in de oven
klinkt lekker hoe maak je mini quiches of vraag ik nu iets heel doms en wat doe je in de gevulde amuse glaasjes? bedankt voor je reactie
Mini quiche - Allerhande - Albert Heijn hier staan er een aantal! Gewone quiche lorraine doet het ook altijd goed Amuse glaasjes kan je van alles in doen; koude soepjes, garnaaltjes, of iets met fruit zelf verzinnen?
Een mini tomaatje uithollen en vullen met feta kaas of een tomaatje door midden en dat aan een stokje met een klein bolletje mozzarella en basilicum. Gevulde eitjes Wrapjes Kleine kip kluifjes Lekkere olijven
Dadels met spek eromheen gewikkeld Galiameloen met seranoham Gevulde eitjes Wraps met komkommer en kipfilet en kruidenkaas Bladerdeeg met feta peper zout en bieslook
Gevulde eieren doen het hier ook altijd goed. ik maak de mini quiche altijd in muffin vormpjes.. ziet er gelijk heel leuk uit.. Ik haal een pak wraps snij ik in 4 driehoeken ik kook kipfilet dan pluk je hem uit elkaar ff bakken met tika kruiden in de wrap met sla komkommer chilisaus oprollen prikker erin en klaar.. Dan kruid ik gehakt dat rul ik, met doperwtjes en dan doe ik dat in bladerdeeg driehoekjes.. Hheeeeerlijk!!
wat ik hier ook al eens voorbij heb zien komen zijn hapjes van croissantdeeg. Je gebruikt dan zo'n blikje met deeg, deze rol je uit en deel je door 2-en zodat je 2 vierkanten hebt. Leg er een paar plakken kaas of ham of beide op en rol het dan op in de breedte. Snij dit in rolletjes en leg het op zn kant in de oven. Erg lekker!
In een amuseglaasje: hele kleine blokjes galiameloen op de bodem, daar bovenop wat roomkaas en daar weer bovenop in kleine stukjes gesneden parmaham. Ziet er super uit en smaakt verrukkelijk!
Gevulde mini tomaatjes.. 500 gr doorregen spek, gebakken en in kleine stukjes 125ml mayonaise 4 eetlepels lente-ui, fijngesneden 2 eetlepels verse fijngehakte peterselie 24 kerstomaatjes Spekjes bakken.. Lenteui heel klein snijden.. Mayo erbij.. Peterselie erbij.. Alles door elkaar.. Tomaatjes halveren en inhoud weggooien. En vullen maar Echt heerlijk.. Ook lekker voor op een sandwich trouwens
Mini pizzaatjes: Shoarmabroodje dwars doorsnijden. Beide helften insmeren met pastasaus uit een pot snippers ham erop, geraspte kaas erover en even de oven in. Daarna in puntjes snijden. Uiteraard kun je van alles op de pizzaatjes doen Manytroubles
glaasjes met blokjes avocado en tonijnsalade,een heerlijke combinatie! soepstengels met gerookte ham er rond gedraaid en afwerken met wat peterselie champignons,voetjes eruit "klikken"en vullen met kruidenkaas(boursin)en even in de oven mini tosti's met verschillende dingen ertussen .... ik ben op dieet :x