Legoland Denemarken

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Dubbelgeluk, 18 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.076
    12.030
    113
    Wij denken erover om Legoland in Denemarken te bezoeken. Mijn man heeft alleen nog weerstand, omdat de jongste nog erg jong is om het zich te herinneren, maar voor de oudste van 8 is het nu juist een hele leuke leeftijd.

Wie is er recentelijk geweest? Is er ook genoeg te doen voor een peuter van 3? En is het voornamelijk buiten of binnen? Als we in de herfst willen gaan, kan het weer nogal een domper zijn, maar als er ook veel binnen is dan is dat geen probleem (legohouse willen we sowieso ook bezoeken.

2. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Wij zijn er vorig jaar in de zomer geweest (kids waren toen net 6 en 8). Kinderen vonden het super leuk. De attracties zijn buiten en binnen (beetje zoals de efteling) maar het is wel het leukst met mooi weer. Ik ken ook diverse mensen die in de herfst zijn geweest en die vonden dat ook prima. Wij zaten in Lalandia dat was super leuk. Legohouse is ook top.

Ik kan me niet meer echt herinneren of het voor 3 jarige ook leuk is. Ik weet wel nog dat ik het legolandpark in Duitsland leuker vind dan Denemarken (is nieuwer)

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.076
    12.030
    113
    @Koraal82 dank voor je reactie. Vind je het park in Duitsland ook leuker bij combinatie in Denemarken met bezoek aan Lalandia en legohouse? Wij zouden 6 dagen willen gaan, 2 dagen Lego land bezoeken, 1 dag Lego house en verder Lalandia, zwemmen, indoor speeltuin, wellicht nog naar het WOW park.

4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja hoor voor die leeftijd is er genoeg. Wij zijn er nu en hebben relatief oudere kids. Het is een leuk park, maar ik zou er niet voor dit hele eind rijden. Wij hebben het gedaan als afsluiter van onze Noorwegen vakantie, dus redelijk op de route.

5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.076
    12.030
    113
    Leuk dat jullie er nu zijn. Vind je het niet speciaal genoeg om er naartoe te rijden (we hebben een lease auto, dus om de kosten hoeven we het niet te laten), of is het relatief klein?

6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Het is niet heel groot. Duitsland is groter. Qua benzine valt het mee want we rijden behoorlijk zuinig, maar ik zou er niet 2 keer 8 uur voor de in auto gaan zitten.

7. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Jawel in combi met de rest is het zeker de moeite waard. Mijn kids hebben het er nog steeds over en willen graag terug. Wij hadden ook 2 dagen legoland, 1 dag legohouse en 1 dag dierentuin gedaan. Achteraf is 1 dag legoland voldoende. Misschien heb je dan niet alles gehad maar mijn kids vonden er de 2e dag minder aan. Het is super intensief om de hele dag door een park te lopen. Bij ons gingen ze dan liever naar het zwembad.

8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Wij zijn echte fans, nu 3x in legoland DK geweest en 2x in Legoland DE :) Maar we zijn dan ook zelf echt Lego-fans, mijn man het ergst, als ik nu tegen mijn man zeg “zullen we naar Legoland?” Dan springt hij direct in de auto:roflmao:. Dus dan is de overweging misschien anders dan bij jou gezin.

Er is genoeg te doen voor kinderen voor 3 hoor er is ook een heel duplo gedeelte. Legoland Duitsland is ruimer opgezet en het is nieuwer… de accomodaties zijn ook mooier als je daar gebruik van wilt maken. Maar dat gezegd hebbende ik vind Denemarken ook wel echt heel leuk, dat is waar het allemaal begon, het “origineel” met die leuke scandinavische lego-huisjes enzo. En Denemarken heeft Lego-house, dat is ook echt leuk, ook voor een 3 jarige en het is binnen. Voor het park buiten moet je wel mooi weer hebben. Er zijn wel attracties binnen, maar dan sta je toch vaak buiten in de rij nat te regenen .. en als het heel de dag regent is het echt een bummer. Vorig jaar hadden we 3 dagen een huisje, en het weerbericht gaf 1 dag mooi en 2 dagen mwa aan. Toen zijn we op de eerste regendag naar Lego House gegaan, geweldig. Op de tweede regendag toch maar het park in, in de ochtend viel het nog mee, maar in de middag ging het echt los, tegen een uur of 4 waren we het echt wel beu, helemaal natgeregend :(
    Tja dus ook in de zomer kan dat gebeuren, ik durf het niet te zeggen. Je moet ook even kijken wanneer de Denen herfstvakantie hebben, volgens mij is dat een week eerder.

9. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.076
    12.030
    113
    #9 Dubbelgeluk, 19 aug 2022
    Laatst bewerkt: 19 aug 2022
    @cowgirl80 dank voor je bericht, dat klinkt erg positief. De oudste is ook echt Lego fan, wel het liefste werken met een nieuwe set ;) ninjago vindt hij ook nog steeds erg leuk!

Ik heb nu de voorkeur voor Denemarken, aangezien daar Lalandia en Legohouse ook is. Maar twijfel of we in de herfstvakantie of de meivakantie zullen gaan… Ik zie ons nog niet snel naar Scandinavië op vakantie gaan (niet omdat we dat niet leuk vinden), dus die combinatie gaat nog even niet gebeuren.

10. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Wij zijn net terug! Met een bijna 3 jarige en een 5 jarige (en een baby). Over het algemeen is alles buiten, attracties soms binnen, maar rijen buiten. We vonden het heel erg leuk, we waren er nog in de deense vakantie, dus was wel MEGA druk. Mijn bijna 3 jarige vond het super leuk. Hij mocht ook in Ninjago (en is daar groot fan van) dus die was helemaal happy.

We zijn ook in lego house geweest en dat was nog veel leuker. Daar waren we om 10 uur en om 1800 zijn we pas gegaan. Ze hebben ze alle 2 (en wij ook) echt uren vermaakt. We hadden er geen omkijken naar. Alles is ook perfect ingericht op kleine kinderen. Ze kunnen alles zelf.

2 dagen legoland lijkt me wel veel. Onze kinderen zouden liever 2 dagen lego house hebben gedaan denk ik..

Veel plezier vast!

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Wij zijn er 3 x geweest in de meivakantie, 2 x Lalandia en 1 x een ander park.
    Goed vergelijken, de prijzen kunnen enorm verschillen met een dag later of eerder aankomen. En verschillende aanbieders hebben verschillende aanbiedingen.
    Het zwembad van Lalandia is erg leuk, al is het misschien leuker voor iets oudere kinderen, want peuters mogen niet van alle glijbanen enz.
    In de meivakantie is het heel rustig in Legoland, amper tot geen rijen en we hadden meestal aardig weer.
    Nu zijn ze er te groot voor, maar ze vonden het erg leuk allemaal. En wij ook, omdat het rustig was en overzichtelijk. Met drukte weet ik niet of ik dat nog zo leuk zou vinden, zowel Legoland als Lalandia.

12. Muis2009

Muis2009 Bekend lid

29 jan 2018
    703
    387
    63
    Vrouw
    Wij zaten deze zomer in Lalandia en dat is ons goed bevallen, er is genoeg vermaak voor de kids en het zwembad viel hier ook erg in de smaak. We hadden daarnaast onbeperkt toegang voor legoland en hier ook veel gebruik van gemaakt. Nu houden wij ook wel van pretparken (en lego). Er zijn wel wat overdekte attracties maar het merendeel is buiten, regenjassen mee dus. Een leuk park voor jonge kinderen, dus daar hoef je het niet voor te laten. Het was wel een drukke periode, dus wij gingen dan om 9.30 uur. Dan is een gedeelte van de attracties geopend en kun je zo doorlopen. Om 10 uur gaat het achterste gedeelte van het park open. Wat wij deden was zoveel mogelijk achterin beginnen (zeker als je van achtbanen houdt) en dan kom je een heel eind.
    Wij zijn overigens niet alleen in de omgeving van Billund gebleven. Als je tijd hebt dan zijn Odense, Aarhus en Ribe ook leuk om te bezoeken.

13. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.076
    12.030
    113
    Als ik het zo lees neig ik toch naar de meivakantie en dan kunnen we langer weg, zodat we ook de omgeving kunnen zien bedankt voor de tip @Muis2009 en in oktober is de kans toch groter op slecht weer. @Jo79 dat verschil in prijzen viel mij ook al op, ik had een mooie aanbieding gevonden, maar dan ga ik het in de gaten houden voor volgend jaar.
    Wel leuk om de enthousiaste verhalen te lezen! Hier ook Lego liefhebbers en pretparken vinden we ook niet erg!

Muis2009 en Jo79 vinden dit leuk.
  14. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij hadden nu via tui een leuke deal in de zomervakantie.

15. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    Wij zijn in 2019 geweest, onze zoon was toen bijna 6 en de jongste 1.5
    Wij zijn toen 1.5 week in Denemarken geweest en 2 dagen legoland. Wij vonden 2 dagen juist heel fijn dan konden we alles rustig aan doen en de 2e dag nog rustig er door heen.
    Voor alle leeftijden is het leuk en genoeg te doen, zeker ook voor een 3 jarige hoor

16. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij hebben ook 2 dagen gedaan en dat was helemaal prima.

nicole18 vindt dit leuk.
  17. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Als je geen goede deal kunt vinden bij Lalandia is een Ninjago huisje op de camping bij Legoland ook echt heel leuk hoor. Heel sfeervol parkje ook. Je hebt dan alleen geen zwembad erbij, dan zou je eventueel los kaartjes voor het Lalandia zwembad kunnen kopen.

18. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Wij zijn in de meivakantie hier geweest en in het Ninjago huisje geslapen, geboekt via TUI. Ook dan kun je er een resortpas bijboeken waardoor je onbeperkt legoland in mag en ook het zwembad van laladia, de binnenspeeltuin daar en bijvoorbeeld de Givskud zoo (ook leuk voor een dagje). Wij hebben genoten, zijn 6 dagen weg geweest, 2 dagen legoland, dag legohouse, dag zoo. Daarnaast lekker veel gezwommen. Onze kinderen zijn wat ouder en mochten in bijna alle glijbanen, wellicht iets om naar te kijken. Op de site van het zwembad kun je per glijbaan zien wat de minimum lengte is.

19. Netmama

Netmama Lid

19 sep 2014
    50
    30
    18
    Wij zijn net terug uit Billund. Zijn zelfs 4 dagen naar Legoland geweest, geen enkel probleem en wij vonden het helemaal leuk! Na de eerste dag hadden we nog niet het hele park gezien, en nu konden we alle dingen zo vaak doen als we maar wilden. Wij verbleven ook bij Lalandia, heel leuk zwembad (de glijbanen zijn inderdaad vooral voor iets oudere kinderen) en Lego House is top! Wij vinden Denemarken een grote aanrader.

sabagirl en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  20. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.076
    12.030
    113
    Vond je het druk in de meivakantie?

Deel Deze Pagina