Hallo meiden, Even een vraagje. De dochter van onze buren/vrienden van een paar huizen verder heet Isa. Is het heel raar als wij onze dochter Isabel zouden noemen? Ik vind het zelf eigenlijk wel kunnen, maar mijn man vindt het twijfelachtig. Wat denken jullie? Groetjes An
Tuurlijk kan dat! Ik zou zelfs dezelfde naam durven geven als dat de naam was die je echt wou. Maar in dit geval vind ik Isa & Isabel toch nog heel andere namen.
Tuurlijk kan dit gewoon! Het is een buurmeisje, geen zusje Bovendien kunnen die buren (of jullie) weer verhuizen. Dan zit je straks met een minder leuke naam, omdat er ooit een buurmeisje was met bijna dezelfde naam. Zou toch jammer zijn?
Ik denk niet dat ik daar voor zou kiezen inderdaad. Helemaal omdat Isabel, misschien/waarschijnlijk afgekort ook Isa zal zijn. Maar als het echt de naam is en geen andere naam er aan kan tippen, dan zou ik niet voor een 2e keuze gaan.
Als het ook echt vrienden zijn die je regelmatig (wekelijks of maandelijks) ziet zou ik het niet doen, isabel kort je denk ik vaak af naar isa, en dan is het wel verwarrend. Als het gewoon buren van verderop zijn waar je een paar keer per jaar eens mee afspreekt dan kan het wel.
Altijd de naam geven die je zelf wilt! Voor het zelfde geld verhuisd een van jullie binnenkort, vervaagd het contact.. En dan heb jij je dochter niet de naam kunnen geven die jezelf graag wilde.. Als dit DE naam is voor jullie, ga je d'r spijt van krijgen dat je het niet gedaan hebt... Bovendien gaat je dochter dan isabel heet, is een andere naam.. En ook al korte ze het af, zo heet ze niet...
Ik denk dat ik eerst even verder zou zoeken naar een andere naam, maar als je niks leuks tegenkomt, zou ik gewoon Isabel doen (leuke naam trouwens!). Ik vind het inderdaad een hele andere "stijl" naam dan Isa. Een maand nadat onze Isabelle is geboren, werd er hier verderop in de straat een Isa geboren. Dat vond ik echt niet erg of raar hoor.
Ik heb echt nog nooit gehoord van een Isabel waarvan de naam werd afgekort tot Isa. Ik vind het twee verschillende namen.
Natuurlijk kan dat!! Het zijn je buren, niet je familieleden die heel dichtbij staan. Voor hetzelfde geld verhuizen ze over een jaar (of jullie) en dan heb je niet de naam gekozen die je het mooist vindt. Ik zou me er absoluut niet door laten tegenhouden!
Zou het gewoon doen. Je kiest de naam voor het leven en het buurmeisje is na verloop van tijd geen buurmeisje meer.
O haha, hier bij alle meisjes die Isabel heten. Wordt afgekort naar Isa door hun vriendinnetjes, klasgenoten en ouders haha. Maar misschien toevallig alleen die 5 hier haha Zelf vind ik het ook twee hele andere namen overigens, maar omdat hier afkorten door naasten eigenlijk heel gewoon is zou ik het zelf dus niet doen als het buren en vrienden zijn. Tenzij we echt niets anders zouden kunnen vinden wat we minstens zo mooi, zo niet mooier, vinden.
Als het vrienden zijn die je regelmatig ziet, dan zou ik het persoonlijk niet doen. Maar als het gewoon buren zijn en als ze zouden gaan verhuizen, dat je ze niet meer ziet...dan gewoon lekker doen.