Hi dames, Wij zijn op zoek naar een naam voor ons zoontje. Mijn man is Turks en we willen graag een naam die zowel door familie in Turkije als in Nederland goed uit te spreken is. We hebben nu twee namen op het oog: Z.e.k.i en M.i.k.a De voorkeur van mijn man gaat uit naar de eerste, ik twijfel nog. Wat vinden jullie?
Ik zou voor Mika gaan! Dat is ook nog een leuke Nederlandse naam. Zeki klinkt direct zo buitenlands, vind ik.
Vind het niet zo'n leuke naam eerlijk gezegd.. Wat ik wel leuke namen vind zijn Destan en Izar bijvoorbeeld.. ook turks..
Zeki betekent slim Vind het geen mooie naam, mika is geen turksr naam denk ik maar wel mooi. Deniz is ook mooi
Uit die twee namen zou ik voor Mika gaan. Ik ken een turks/nederlands jongetje: Boaz. Misschien leuk: Elias/Ilias Emre Cem Silvan/Silven
Mika is niet Turks, maar wel goed in het Turks uit te spreken. Ik vind Zeki zelf nogal ouderwets (en het is niet echt een naam maar meer een afkorting), maar ik zou wel een echte Turkse naam willen dus ik kies voor een alternatief . Ik heb twee TR/NLs meisjes maar voor een jongen vind ik namen als Tarik en Turan heel mooi.
Mika vind ik leuk, ook zeker voor een Turks kindje. Hij is natuurlijk ook half Nederlands dus snap nooit zo goed waarom het dan perse een Turkse naam moet zijn. Gewoon internationaal kan toch ook en is denk ik ook makkelijker? Zeki vind ik niet zo mooi, Zane of Zack leuker. Misschien nog: Noah Luka Boaz Fedde Eden/Aiden Nikay
Bedankt voor jullie reacties! Wat mij betreft wordt het inderdaad juist geen echte Turkse naam, omdat we in Nederland wonen en zijn achternaam ook al Turks is @Oliviafaye: jouw suggesties zitten in de goede richting. Tnx! DE naam vinden is gewoon heel lastig. Gelukkig hebben we nog even!
Bij ons op het lijstje staan/stonden: Aaron / Aron Aram, Aran Arik / Aric Arlo Avan Bodin Caron Daban, Daran Elam Elias Emre Erwan Espar Evander Ezar Ezra Fannar Farouk Farran, Ferran, Ferren, Ferrin Fero Ilan, Ilar Irvan Isai Isam Javan Jefta Jiwan Joas Jonah Jonan Jori Kai Kamil Karam, Karan Kaspar / Caspar Kavi Kéan Kejo / Keyo Kesra Leander Levin Loran Lucan / Lukan Mellan Merwan Miran Mirza Nikas Noam Novin Olan Omar Oscar Ozan Rajan Rajo Ravin Rewan Reza, Riza Rink Roan, Rohan Ronan Ronas Rowin Sam Sef / Sev / Zef / Zev Silas Silvan, Silven Stan, Stas Stellan Talan Taro Thorin Tirvan Tobin, Toben Tomar Yahya Zoran
Ik vind het allebei niet zo mooi. Willen jullie liever een turkse of nederlandse naam? Onze kinderen zijn half turks, ons zoontje heet Semih en ons dochtertje heet Elif. Wat ik leuke turkse jongensnamen vind: Semih Ömer Enes Can Eren Selim Ferdi Cem Atilla