Veel is al genoemd, maar wat leuk kan zijn is een dobbelspel. Op google wel instructies te vinden hiervoor. En in plaats van speelgoed kan je opdrachten in een cadeau doen. Bijv. Pak 2 paar sokken of haal nu een zak patat (afhankelijk hoelaat je het spel doet), verzamel je sjaal en wanten. Pak een setje schone handoeken ik noem maar wat. Mijn moeder deed dit met vakantie en dan gingen we de ochtend erna weg. Misschien ook leuk om te doen met de kinderen en dagje uit is natuurlijk ook leuk dan. Pas je alleen de te verzamel dingen aan. Voor kinderen erg leuk en spannend, want aaar hebben we alles voor nodig, wat gaan we doen en wie het raad mag een extra cadeau openen oid. Succes met wat jullie ook gaan doen!
niet alle abonnementen hoeven duur te zijn. Proefabonnementen zijn ook erg leuk. Okki bv - 3 x voor 10 euro. Voor grotere kinderen (vanaf groep 4 denk ik) een proefabonnement op de Kidsweek (die komt tenminste elke week!) , daar zijn ze hier fan van, een soort jeugdjournaal in een krant vorm. En mijn oudste van 10 wil juist een kadobon van luigi lucardi - zodat ze zelf een ringetje uit kan kiezen.
Wij gaan dit jaar voor museumjaarkaarten voor het hele gezin. Misschien een kleinigheidje ernaast. De kinderen krijgen van mijn schoonouders ook nog wel iets. Ik vind ook dat de kamers vol zat zijn! Jongste is ook nog eind november jarig.
Wat doen ze dan wel, wat vinden ze leuk? Hier krijgen ze speelgoed maar zou het niet vreemd vinden dat er op niet al te lange termijn dingen weg gedaan worden. Het wordt nu al wat veel. Voor de oudste zit ik nu meer te denken aan dingen als mini-loco. Ideeën: Gezelschapsspel Boek Game Pyjama of andere kleding DVD Zwemkleding of iets wat nodig is voor zwemmen (handdoek, bandjes, etc.) Iets dat op gaat zoals klei, verf, kralen, stiften Samen 1 groter cadeau krijgen, een wobbel bijvoorbeeld Een abonnement ergens op vind ik ook erg leuk, hoeft niet heel duur te zijn. Kan iets zijn voor een tijdschrift of een speeltuin maar ook een 10-strippenkaart voor het zwembad. Wat je ook kan doen is ze speelgoed laten uitzoeken om weg te geven. Veel winkels/organisaties houden inzamelingsacties voor de mensen die hun kinderen anders niks kunnen geven op 5 dec. En jouw kinderen maken een lijstje met wat ze graag willen hebben. Zo vier je toch Sinterklaas zonder dat de berg speelgoed alleen maar groter wordt. Als je er echt niks meer aan wil doen: ga iets leuks doen samen en daarna uit eten of thuis gourmetten.
Oh dat is eigenlijk wel een goede om wat weg te geven, samen met de kinderen. De kinderen houden het eigenlijk maar bij een paar dingen of springen op de trampoline of spelen in de tuin, tv en af en toe op de tablet. Dank jullie wel voor het meedenken en de leuke ideeën!
Hier zijn de kids bijna jarig en daarna volgt al snel sinterklaas/kerst. De afgelopen weken is een hoop speelgoed verkocht, Baby speelgoed, alles van toet toet etc. Komende weken krijgen ze een keukentje, playmobil, lego en evt nog wat spellen, puzzels en auto's. Hier gelukkig echte speelgoed kinderen. Kijken nauwelijks tv of tablet en we geven ze graag met sinterklaas een grote doos van iets zodat ze er ook echt mee vooruit kunnen.
Dit lijkt me een goede als je om komt in het speelgoed. Daarnaast hoor ik ook wel eens dat mensen door het speelgoed heen gaan, waar niet mee gespeeld wordt of waar ze te oud voor zijn geworden gaat weg en maakt zo plaats voor nieuw speelgoed. Verder kun je gaan voor gezamelijke cadeaus, zoals gezelschapsspellen en abonnementen(voor bijvoorbeeld de Donald Duck of een leuke speeltuin/dierentuin) En als ze ouder worden kun je overstappen op surprises. Geef je er een chocoladeletter en een boek ofzo ernaast en klaar.
Alledrie de kinderen zullen jarig zijn vlak voor of tijdens de Sinterklaas periode. Ik had het idee om 1 kleiner speelgoed kado te geven, iets om te lezen, iets wat ze nodig hebben (pyjama/broodtrommel dat soort dingen) en dan een groter speelgoed als laatste. Met verjaardagen krijgen ze voornamelijk speelgoed en dat vind ik prima. Je kent je kinderen zelf het beste dus als je een dagje weg leuk vindt en zij vinden dat ook, waarom niet?
Eens met Anouk. Sinterklaas is voor kinderen toch een feest! Ik vraag me af hoe kinderen denken als vriendje/vriendinnetje een hatchimal of lol-bal gekregen heeft en zij een pyjama of een dekbedovertrek. En mijn dochter vindt dat soort dingen ook leuk, maar echt niet zo leuk als dpeelgoedkado’s. Is er niets waar ze al mee spelen wat je kunt uitbreiden? Playmobiel? Lego?