Als jullie kindje ineens weer 's nachts wakker wordt en klaarwakker is. Zouden jullie dan nog een klein flesje geven zodat hij/zij weer lekker verder kan slapen? Of zeggen jullie "nee niet aan beginnen". Ze slaapt overigens al heel lang door (vanaf een week of 10) en sinds 1,5 maand dus het klokje rondt.
Wij hebben het met Lianna een paar dagen gehad. Had ze gewoon behoefte aan wat meer. Ik zou er dus geen probleem van maken.
Wij hadden het soms ook, dan bleef ze brullen. We gaven haar dan vaak een klein flesje van 60 ml ofzo, dan kwam ze weer tot rust. En na een nacht of 3 sliep ze weer gewoon door.
Ik zou er dus NIET aan beginnen. Als hij/zij echt wakker wordt door de honger zou hij/zij dat overdag echt wel inhalen. Je creeert zo alleen maar een verkeerd voedingspatroon.. Succes met je keuze. groetjes Linda 8)
Hier ook altijd gewoon gedaan. Nou is ze dik 10 maanden en slaapt ze gewoon heerlijk door 's nachts zonder fles. Dus hier is het geen gewoonte gebleven. Had trouwens ook niet geweten hoe wij haar anders stil moesten krijgen en met een flesje, sliep ze weer binnen 15 min en wij ook
Wat wij altijd doen als hij 's nachts per ongeluk een keer wakker wordt. We proberen hem eerst stil te krijgen met een speentje of een beetje water o.i.d. en als dat niet lukt. Dat wil zeggen als na 20 minuten niet weer slaapt cq rustig is dan geef ik hem gewoon te eten. Wij doen het zo omdat we niet willen dat hij went aan het 's nachts eten en omdat ik als ik hem wel voed de volgende nacht flinke stuwing heb. Maar omdat we weten dat hij na een paar slokjes drinken weer meteen gaat slapen hebben we deze middenweg.
Jelle heeft ook zo'n periode gehad rond die leeftijd. Na 3 nachten moppperen tegen elkaar dat we "toch echt geen fles gaan geven" zijn we gezwicht... Jelle had het gewoon nodig en net wat anderen ook zeggen, dan ben je met minuten klaar... Jelle hield het echt een uur of 2 vol om te gaan liggen gillen... Dan is de keus zo gemaakt... Net aan 1 stuk door, maar met elke keer 5 a 10 minuten stilte... Zo dat je denkt dat hij slaapt, sukkel je zelf weer in slaap en daar gaat de sirene weer... Na ene paar dagen was het over en sliep hij weer gewoon door... Ik denk toch een groeispurtje ofzo...
ik heb het hier ook gedaan... en later gewoon geprobeerd een beetje drinken en dat ging ook goed toen was ze wel al een maand of 8 9 en toen na een jaar had ik zo iets van vind het nou wel genoeg geweest om elke nacht 5 6 keer er af te moeten voor wat drinken heb haar toen laten gaan paar dagen later sliep ze lekker door
bij mij werkte een "vieze"fles geven dus ik gaf gewoon 180 ml water maar dan met 2 schepjes voeding en de rest johannesbroodptimeel. dat smaakte niet en toen sliep hij ineens door! maar rond de 6 maanden schijnt dat trouwens normaal te zijn bij baby`s
Ik heb het altijd wel gedaan. Huppekee even aanleggen en dan na 3 slokken sliep hij weer. Na een half jaar heb ik het wel proberen te rekken met een speentje en een knuffel. Meestal sliep hij dan weer. Als hij écht honger had, dan meldde hij zich na 5 of 10 minuten weer en dan 'gaf ik toe'. Ik deed daar niet te moeilijk over. Maar ja, aangezien ik borstvoeding geef is het ook zo gepiept en sliep iedereen weer snel verder.