tips gevraagd voor avond eten

Discussie in 'Voeding' gestart door mamariska, 29 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamariska

mamariska Lid

17 aug 2007
    56
    0
    0
    rheden
    ik heb een vraagje over het avond eten van chayenne.
    Mijn vriend en ik werken in een winkel en zijn vaak pas tussen 6 en half 7 thuis maar nu wilen wij dat als chayenne 1 jaar is dat ze thuis mee eet maar bij de oppas eet ze altijd vroeg tegen een uur op half 5 al omdat hun dan eten en zij ook mee wil eten. zou het een oplossing zijn om met 2 soorten roosters te gaan werken bij de oppas op tijd eten en dan savonds een flesje en thuis optijd een flesje en tegen 7 uur warm eten

ik ben benieuwd naar ideeen tips ervaringen van jullie

groetjes mariska

2. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Hoe laat gaat ze naar bed?

Ik vind 19.00 uur wel erg laat voor een klein ukkie om dat warm eten te krijgen. Waarschijnlijk gaat ze dan ook met een volle maag naar bed en dat zou ik dus niet doen.

Ik zou haar echt eerder eten geven.

3. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.466
    582
    113
    Waarom? Ik denk dat je haar er prima aan kan wennen om pas om 7 uur te eten. Wij eten ook altijd pas om 7 uur en dat lukt echt niet eerder.
    Kinderen in zuid-europese landen eten pas om 8 a 9 uur en die worden ook gewoon groot.
    Het verschil tussen half 5 en 7 uur is natuurlijk wel erg groot. Zou ze op de dagen dat ze bij de oppas is niet ook iets later kunnen eten?

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Wij hebben een vergelijkbare situatie. Jarissa eet op de dagen dat ze op het KDV is daar warm. En dat is ook zo rond half 6. Wij zelf eten vaak later. Op de dagen dat zij bij het KDV al gegeten heeft, eet ze evengoed vaak nog met ons mee. Wel wat minder natuurlijk maar toch nog wel de moeite waard (we noemen haar dan ook onze kliko).
    Op de dagen dat ze thuis is en wij later eten, is het soms wat moeilijker. Ze krijgt dan echt eerder dan 7 uur honger. Wij proberen zelf gewoon eerder te eten op die dagen. En anders krijgt zij vast wat en eten we om 7 uur 'nog' een keer. Bevalt ons prima!

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    Hier is gebleken dat Kylian prima in staat is om met een wisselend 'eetschema' om te gaan.

Mijn man werkt namelijk in ploegen, dat houdt in dat hij de ene week late dienst heeft en dat wij dan tegen 11.45 aan de warme maaltijd zitten.
    En dan andere week heeft hij vroegen dienst en zitten we tegen 17.15 uur aan de warme hap.

Gewoon uitproberen dus.

Groetjes Anita

6. manytroubles

manytroubles Actief lid

9 dec 2006
    357
    0
    0
    Als Lotte straks met de pot mee gaat eten, eet ze ook pas om 7 uur. Ik zie er geen probleem in. Het is maar net waar ze aan gewend zijn denk ik!

Manytroubles

7. mamariska

mamariska Lid

17 aug 2007
    56
    0
    0
    rheden
    dank jullie voor jullie antwoorden

naturlijk snap ik dat ik haar dan wel iets extras moet geven als wij laat gaan eten. ze eet nu ook vaak 2 keer warm want ze wil bij de oppas eten en thuis eet ze dan vaak ook nog wel mee niet zo heel veel maar wel mee als wij thuis zjn dan eten we meestal zo rond de klok van 6

Deel Deze Pagina