de avond weer voor ons..

Discussie in 'Voeding' gestart door Annemarie76, 4 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik zou graag de avond weer wat meer voor mn man en mij willen..

Ik zie bij heel veel moeders dat hun kindje een uur of 19 de laatste fles/pap krijgen en lekker de hele nacht door slapen..

Gijs krijgt rond 21 uur nog een fles.. De avond (vanaf 18.00 uur) is hier dat gijs dan zn warme eten en toetje krijgt, rond 19 uur breng ik hem dan naar bed, soms word ie wakker tussen 20 en 20.30 en anders maken we hem wakker..
    Doordar Peter melkveehouder is en rond 19.30 binnen is, eten wij dan zelf warm.. Vaak is t dan tafel afruimen en Gijs weer van bed.. Rond 21.15-21.30 brengen we Gijs naar boven, nemen zelf nog wat drinken en zijn binnen een uur dan zelf ook plat.. Kortom.. De avond samen is naast t samen eten nog een uurtje..

Hoe zou jij de dag met voeding/drinken invullen?

Ik begin rond 7.30 met de eerste fles/pap ( gijs krijgt momenteel nog 3 van 180+6)Ik denk zelf ( wat ik ook her en der zie) de warme maaltijd naar voren halen, niet later dan 17 uur...( nu geef ik 's middags t fruit, omdat van 12.30 tot 18 met alleen lige/soepstengel+drinken erg lang was.. Tip van t cb )

2. adi

adi Niet meer actief

Waarom geef je hem inderdaad het avondeten zo laat als hij toch niet samen met jullie eet?
    Misschien zou het voor hem gezelliger zijn om om 17.00 zijn eten te krijgen en dan rond 19.30 als jullie eten dat hij een flesje drinkt of een bordje pap krijgt (bij jullie aan tafel). Dan heb je een familiemoment en kun je hem daarna in bed doen.

Of dat je bijv zoiets doet:

- 07.30 fles
    - 10.00 fruit
    - 12.00 luncht en fles?
    - 16.00 fles
    - 19.00 avondeten (samen met jullie) en naar bed.

3. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Je kan ook yoghurt in de middag geven zodat hij niet de hele middag met alleen een soepstengel hoeft. Dan avondeten rond 18 uur en voor het slapengaan de fles.
    Behoeft geen uitleg dat wij het op die manier doen... :D

Schema:
    In de ochtend pap (tussen 7.30 en 8.00 uur)
    slapen
    fruit rond 10.30 uur
    brood tussen 11.30 en 12.00 uur ongeveer
    fles tussen 13 en 14 uur ongeveer
    slapen
    yoghurt tussen 15 en 16
    soms rond 17 uur even een stukje soepstengel of een broodkorstje
    avondhap rond 18 uur
    laatste fles rond 19 uur
    naar bed voor de nacht

4. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    het moet wel lukken om om 17 uur al avondeten te geven.
    Als het lukt zou ik het wel doen.
    Wij hebben nog steeds een avond voor ons zelf.

Kirsten gaat tussen 19.30-20.00 naar bed en als ze nog in bad gaat wordt het later en dan komt ze voor de fles rond 21 uur. Al moet ik zeggen dat ze afgelopen avond geen fles heeft gehad. Dus ik hoop dat we de avond ook weer terug krijgen.:)

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Melk of yoghurt mag je ook los van het brood geven als tussendoortje, zelfs beter nog.

Wij eten iedere avond rond 19.00 met z'n allen.
    Om 20.00/20.30 uur gaat hij slapen tot 06.00/06.30, maar slaapt overdag nog 2x 2,5 uur.

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Moet je hem vaak wakker maken? Je kunt hem natuurlijk ook gewoon laten liggen als ie nog slaapt en dan kijken wat ie doet. Je kunt ook zijn fles steeds iets vervroegen. Wellicht drinkt ie hem dan niet op, maar grote kans dat dat niets uitmaakt voor het doorslapen.

7. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik zou er juist voor kiezen om tegelijk met je zoontje te eten. Een echt familiemoment zeg maar. Maar dat zou betekenen dat je zoontje tot 19.30 moet opblijven, das natuurlijk wel erg lang. Je zou hem rond 17-18 uur nog wat yoghurt/boterham ofzo kunnen geven.. En dan voor het eten alvast in bad doen en rond 20 uur naar bed (eventueel zonder fles...). Maar ja, dat moet natuurlijk wel haalbaar zijn..

8. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Hoi, Sem is ongeveer dezelfde leeftijd als Gijs en wij doen het als volgt:

07.30 fles
    09.00 fruit
    slapen
    12.00 broodje met wat drinken
    15.00 fles
    slapen
    18.00 warm eten
    19.30 fles
    slapen tot de volgende ochtend

Waarom maak je hem nog wakker voor een fles?

9. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    ja we moeten hem best vaak wakker maken.. Ik denk dat ik toch maar ga proberen t warm eten en die laatste fles naar voren te halen..

Ik maak gijs wakker voor de laatste fles omdat hij die 3 wel nodig heeft ( ook advies cb, die 3 flessen..) Hij is nu 10 maand en zou , volgens de verpakking 2-3 flessen kunnen hebben, maar ik vind dat ie nog niet zoveel anders drinkt.. Aan andere kant denk ik "hij krijgt vanzelf dorst.."

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wij zaten met die leeftijd al op 2 flessen. En aan zuivelbehoefte kun je ook tegemoet komen door hem bijvoorbeeld meer yoghurt te geven of hem een beker (opvolg)melk bij het ontbijt of middageten te geven. Bij mijn zoontje duurde het wel zo'n 3 weken voordat ie die melk uit een tuitbeker opdronk, maar ik bood het hem iedere dag aan en hij is het vanzelf op die manier gaan drinken.

11. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Meer yoghurt of andere gewone zuivel durf ik nog niet aan... Gijs zit aan de pepti en mag er van de KA iig tot zn eerste verjaardag wel aan blijven.. wel mogen we langzaam proberen zuivel in te passen in zn eten..
    Gister en eergister heeft ie zo'n 100 gram gehad ( iets minder dan 100 cc) Daar is nog geen reactie op, dus ik hoop dat t goed blijft gaan..

12. zogelukkig

1 om 07.00 uur
    1 om 13.00 uur en
    1 om 19.00 uur, zou dan toch kunnen?

13. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

dit is ons schema nu:

ze is nu 7 mnd:

ze krijgt 7.00 fles 180+6
    8.30 fruithap
    slapen
    12.00 fles 180+6
    13.30 slapem
    16.00 groentehap
    20.00 laatste fles, daarna naar bed

ze ligt er meestal 20.15/20.30 op

scheelt je weer een uurtje;)

en je hoeft natuurlijk niet altijd het advies van het cb op te volgen (3 flessen) want als hij uitzichzelf gewoon zou blijven slapen, dan is dat w.s. wat hij nodig heeft (als hij dan snachts ook niet wakker zou worden voor een fles ofso he)

want wij moesten ook een hele tijd 5 flessen persee geven van cb omdat die er absoluut niet af mochten omdat ons meisje erg licht is, maar ze dronk 2 flessen gewoon zo wat niet en liet bij de andere 3 ook nog staan.

nu krijgt ze er dus gewoon op mijn eigen initiatief ( en eigenlijk dat van haarzelf, want ze heeft het ineens zo zelf geregeld) 3 flessen die ze gewoon helemaal leeg drinkt.

dus wat ik zeg, je moet gewoon ook kijken wat je kindje zelf wilt/doet ipv wat het cbtje wilt

14. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Gisteravond die laatste fles naar voren gehaald.. Veel heeft ie er niet van gehad, ook niet van de pap die we van t restant melk maakten.. Voor 20.30 lag Gijs... Wat een (voor mn gevoel) lange avond.. Heerlijk..

Vanmorgen werd meneer op de normale tijd wakker..
    Vanavond dus mooi weer zo doen!!

15. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Moet hij echt nog slapen na zn avondeten?

Finn ging rond die leeftijd naar twee slaapjes en we hebben hem toen na zn avondeten niet meer op bed gelegd.
    Hij krijgt nu om 19.30 ongeveer de laatste fles en ligt dan rond 20.00 op bed (meestal dan heh...met dit warme weer slaapt ie minder dus is het wat later.

16. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Owww lees dat je net zelf wat heb gepost!
    Nou super dat ie niet ineens vroeger wakker was ofzo!

17. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    @Sarah.. Ja hij slaapt ( vind ik ) best veel.. als ik dat vergelijk met andere kindjes..Mar kennelijk heeft gijs t wel nodig...
    Vaak 's morgens na t ontbijt ( de fles, die pap word) ligt ie al snel weer in bed.. Soms binnen een uur na t opstaan al...

18. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ja dat haddenwij met Finn ook...toen ben ik echt gaan proberen om hetzelf een beetje te regelen.
    We zijn toen langzaam aan naar het schema gegaan wat we nu hebben.
    Dat is zo (ongeveer...kan een half uurtje schelen natuurlijk)

9.00 wakker
    11.00 een snackje (ontbijtkoek of rozijntjes of liga ofzo) en daarna naar bed.
    13.00 wakker en brood met een beker sojamelk
    15.00 fruit en als het warm is een beker drinken en daarna weer naar bed.
    17.00/17.30 (dit scheelt echt per dag...ook wat we gedaan hebben) Wakker en dan rond 18.00 avondeten.
    en dan gaat ie rond 20.00 weer naar bed, nadat ie zn fles heeft gekregen.

Is nog niet echt vroeg...maar hij wordt ook laat wakker...mn man werkt heel vaak tot 's nachts en voor ons is het dus niet praktisch als hij nu al om 7.00 wakker zou zijn.

Finn slaapt nu trouwens ook nog veel in vergelijking me de andere junibaby's hier op het forum! Hij zal het wel nodig hebben dan hoor!

19. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik weet eigenlijk niet eens wat veel slapen is, maar Mini heeft meestal 2 slaapjes van 1,5 tot 2 uur en soms zelfs langer. En gisteren nog een derde slaapje van een uurtje maar toen was ze in de middag ook eigenlijk "te" vroeg wakker van de hitte denk ik.

Ach, sommige volwassenen (zoals ik) hebben ook meer slaap nodig dan anderen, toch?

20. zogelukkig

Mijn zoontje is ruim 13 maanden en slaapt gemiddeld 14 uur per dag.
    Daartussen in is hij heel beweeglijk, die zit alleen stil aan tafel.
    Slapen voor baby's is gezond, daar groeien ze mentaal en lichamelijk van.

Mijn nichtje is ongeveer even oud en gaat van 7 tot 18.30 naar het kdv. Die slaapt daar niet en valt bij thuiskomst als een blok in slaap, soms is ze gewoon te moe voor het avondeten!

Deel Deze Pagina