hallo allemaal, onze dochter is bijna 6 maanden dus tijd voor bijvoeding. wat mij opvalt is dat er zo veel keus is potjes groente, stoom maaltijd, a la carte ,fruit potjes ,smoothie,ochtend papje avond papje , kant en klaren papjes, alleen water toe voegen papjes en ga zo maar door. ik vraag mij af wat jullie nou echt gebruiken?? wat in de aanbieding is?? altijd het zelfde??maken jullie het zelf ??of kant en klaar?? groetjes veronique
Fruit maak ik zelf... ik koop 1x per maand een zak appels, bananen, mandarijnen, peren, druiven en aardbeien, en die pureer ik. Daarna doe ik ze in ijsblokhouders en gaan ze de diepvries in! Elke soort in een apart zakje en je kunt per dag mengen wat je wilt. Groente en de warme hap (vanaf 6 mnd zit er ook aardappel en vlees in) gebruik ik nu nog gewoon de normale potjes van olvarit.. geen a´la carte ofzo.. in de gewone potjes hebben ze ook keuze genoeg.. en straks al hij echt gewend is aan het voedsel, ga ik dat ook zelf maken voor hem.. denk als ie 7/7,5 maand is ofzo...
Ik maak het meeste zelf, maar voor onderweg neem ik vaak potjes mee. Als de a la carte in de aanbieding is (want die vind ik belachelijk duur), haal ik die het liefst, daar zit wat meer structuur en smaak aan dan die andere potjes. Ik heb nog een of ander papje dat ik gratis kreeg, maar verder haal ik die dingen nooit.