Hepatitis A+B vaccinatie Twinrix

Discussion in 'De lounge' started by Ons Kleintje, Sep 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Hoi, zijn er hier ook dames die verstand hebben van de vaccinatie Twinrix? ik heb een aantal jaar geleden 3 keer een prik gekregen
    1e prik
    2e prik een maand na de eerste
    3e prik een half jaar na de tweede.

nu hoor ik allemaal verschillende antwoorden wanneer ik vraag hoelang ik nu beschermd ben.
    Op internet lees ik dat ik 4-5 jaar beschermd ben tegen hep B en 10 jaar tegen hep A,
    maar het GGD maakt mij wijs dat ik nu voor 15 jaar beschermd ben.
    Het is bij mij belangrijk voor mijn werk. Ik hoop dat jullie me kunnen beantwoorden.
    Groetjes

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dit staat op hepatitis.nl (Nationaal Hepatitis Centrum, dus ga er vanuit dat ze het daar wel zeker weten):

Wat kost een combinatie-vaccin tegen hepatitis A en B?
    Vaccinatie tegen hepatitis A en B kost ongeveer € 55,00 per stuk (kan per organisatie verschillend zijn). Na drie injecties bent u langdurig beschermd, waarschijnlijk levenslang.

3. Tink

Tink Niet meer actief

Ik ben ook pas gevaccineerd tegen HepB, voor zover ik weet is het inderdaad levenslang.

4. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,900
    5,217
    113
    Home
    vaccinatie voor hep B is levenslang, de vaccinatie is gratis voor mensen die extra risico lopen om hep B te krijgen.

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Ik heb ook de vaccinatie Twinrix gehad. Een tijdje geleden heb ik mijn derde spuit gehad en ik moet in de komende weken bloed laten trekken voor te zien of ik genoeg antistoffen heb. Als dat het geval is, ben ik levenslang beschermd tegen hep. A en B.

Dus misschien moet je even je antistoffen laten controleren? Moest het zijn dat je niet genoeg hebt, moet de kuur herhaald worden zei mijn dokter. Maar dat is geen probleem bij een eventuele zwangerschap (mijn gyn heeft mij dat ook bevestigd).

6. Happy

Happy Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,553
    0
    0
    Midden van het land
    Waarom krijgen jullie dat dan?
    Misschien kom ik een beetje dom over maar vroeg het me af

7. arve

arve Actief lid

Jul 5, 2007
    327
    0
    0
    zuid-holland
    Dit is niet geheel waar...ligt aan de hoeveelheid antistoffen die je heb..wordt dan fff getest via een bloedtest..

groetjes

8. arve

arve Actief lid

Jul 5, 2007
    327
    0
    0
    zuid-holland
    Ik werk in de jeugdgezondheidszorg en wij worden gevaccineerd tegen heb B, omdat wij ook vaccineren en dit type word via het bloed overgedragen..ivm onder andere prikaccidenten

9. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,669
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik heb afgelopen maart Twinrix gehad,mijn ha zei dat ie 1 jaar geldig is.Nu moeten we het laten herhalen en dan is het voor levenslang.

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Vorig jaar heb ik testen moeten ondergaan omdat de huisarts dacht dat ik hepatitis A had opgelopen. Dit is heel besmettelijk en kan overgedragen worden door bv. je handen niet te wassen na een toiletbezoek.

Omdat ik les volgde in een regio waar regelmatig een opstoot van hepatitis A is, vond mijn huisarts het beter om preventief te vaccineren.

11. Tink

Tink Niet meer actief

Klopt. Ik moet daar nog bloed voor laten prikken binnenkort, ben benieuwd.

12. Tink

Tink Niet meer actief

Omdat ik een nierkwaal heb waardoor ik waarschijnlijk over een aantal jaren moet gaan dialyseren. En dan moet je ingeënt zijn tegen Hepatitis B. Dat doen ze dus ruim vantevoren al zodat je zeker genoeg bescherming hebt opgebouwd tegen de tijd dat het werkelijk nodig is.

13. Ons Kleintje

werk in de zorg:)

14. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,900
    5,217
    113
    Home
    @ arve

en wat klopt er dan niet aan?

als je titer goed of niet goed is krijg je gewoon een brief thuis.

15. arve

arve Actief lid

Jul 5, 2007
    327
    0
    0
    zuid-holland
    Dat je levenslang beschermd bent voor heb B...
    Als het via je huisarts doet krijg je via hem/haar de uitslag, bij ons doen ze het via het werk en krijgen we de uitslag toegestuurd....als het goed is niks en anders kunnen ze hem weer geven voor een boost.
    :)

16. Ons Kleintje

dus misschien was mijn titer wel hoger uitgevallen dan het gemiddelde wat het merk Twinrix aangeeft? Twinrix zelf zegt namelijk dat ik tegen hep b maar 5 jaar beschermd ben na 3 prikken verdeelt over 7 mnd.
    en 10 jr tegen hep a.
    Ik heb destijds geen brief gekregen over mijn titer.
    wat lastig dat ze allemaal wat anders zeggen, maar als ik jullie zo hoor dan is tegen iedereen gezegd dat je je leven lang beschermd bent??
    nou ja.. ik zal eens bij mijn huisarts vragen hoe hij erover denkt want inmiddels is het alweer bijna 5 jaar geleden dat ik die prikken heb gehad en op mijn werk heeft iemand het misschien.
    groetjes

Share This Page