Wij zijn aan het twijfelen tussen een campingbed of een deryan baby cot. Een campingbed kan je kind wel tot 3 jaar in slapen. Maar het is een hoop gesleur. Zeker als je ook nog de kinderwagen en de rest van de hele reutemeteut mee moet nemen Een baby cot kan het kind tot 2 jaar in slapen en lijkt me heerlijk om snel in en uit te pakken, zeer licht en geen gesjouw. Maar hoe gaat dit als het kind gaat kruipen en kan staan en lopen? Gaan ze hier dan nog wel in? Kunnen ze er zelf uit kruipen? Dan lijkt mij een campingbed weer veel handiger. Ook zie ik oma nog niet op haar knieƫn zitten (arme oma) voor de baby in en uit de baby cot te halen als ie daar blijft slapen. Heeft iemand tips en adviezen hierover?
Campingbed, gevoelsmatig is zo'n tent echt iets voor op vakantie (camping, hotel hoppen oid) maar als je t echt gaat gebruiken voor logeren bij oma ofzo dan een campingbedje. Maar goed alles is persoonlijk, er zullen zat mensen zijn die zo'n tent ideaal vinden!
Jammer genoeg: allebei. Ze hebben echt andere functies. Een kot is fantastisch als je bijvoorbeeld een tuin hebt of gaat kamperen/picknicken/naar het strand en wilt je kind veilig voor beestjes/wind e.d. wegleggen om even te slapen. Ook werkt hij prima voor een kort slaapje bij vrienden of kennissen. Maar echt voor een hele nacht zou ik hem niet gebruiken en als dat al wil, gaat hij niet zo lang mee als een campingbedje. De laatste is voor vakanties en logeerpartijen fijn. Denk ook aan hoe warm zo'n tentje dan kan worden; veel te benauwd. Het zijn geen grote investeringen (ook heel goed tweedehands te krijgen). Voor ons allebei echt de moeite waard geweest.
Tja, ik ben een groot fan van de travel cot. Onze dochter heeft er heel veel in geslapen. Ook hele nachten. Ik zou niet weten waarom dat niet kan. Gewoon als we bij opa en oma logeerden. Hij is super makkelijk om snel mee te nemen als je ergens heen gaat. Toen ze net 2 was, werd ze er te groot voor. Niet dat ze er niet meer in paste, maar ze was zo fors dat ze met woelen het dekje loswoelde van de bodem (zit met klitteband vast). Vervolgens lag ze te stoeien met het dekje en ging ze niet slapen. Toen hebben we een campingbedje gekocht. wat een zwaar, log, lomp ding. Kost me veel meer tijd om op te zetten. Ik mis de cot nog regelmatig... Zou trouwens niet weten waarom het daarin heel warm zou worden. De wanden bestaan voor het grootste deel uit gaas.
Ik zou bij oma een tweedehands campingbedje zetten, zijn echt goedkoop volgens mij en hoef je ook niet te zeulen. Voor jezelf, bij vrienden, op vakantie etc zou ik bedenken wat je belangrijk vindt. Ik vind een campingbedje handiger, maar wel groter, zwaarder, neemt uitgeklapt meer ruimte in etc.
Bij de opa's en oma's staan inderdaad campingbedjes, maar zelf ben ik een groot fan van de deryan tentjes. Ze zijn zo veel makkelijker mee te nemen. En de oudste heeft er onlangs ook nog een keer in geslapen ( niet de baby variant dan, maar de peuter versie). Die kun je dan gewoon open laten. Verder kunnen ze prima een paar nachten in slapen, maar als ik een harde vloer verwacht gaat er een deken of dekbed onder. Ik heb ze nog nooit horen klagen en slapen altijd heerlijk.
Wij hebben het Kids Travel Bed van Nomad. Net zo'n tentje als de Deryan, maar dan met stokken en poten zodat hij nooit om kan vallen. Onze dochter van bijna 2 past er nog prima in. Er zit ook een rits aan de bovenkant, zodat ze er net als bij een campingbedje van boven in kan. De ritsen zitten aan de buitenkant zodat ze ze zelf niet open kan maken.
Ik zweer bij een Deryan tentje! Veel handiger. Wij hebben ons campingbedje nooit gebruikt. Tentje kon namelijk ook mee in de koffer op vakantie voor op het strand, paste prima en super handig om daar uit de zon je kleintje te kunnen zetten.